AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Hva kan linser brukes til? Kan det brukes som erstatning for ris,pasta,potet? Jeg er litt lei av å ha ris til kyllingen, og lurer på om linser kan være en god erstatning?
2shy Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Linser er kjempegodt, jeg bruker dette som en av mine proteinkilder da jeg er veganer. Jeg bruker linser til suppe, gryte og salat, og da bruker jeg stort sett ikke ris o.l sammen (er veganer). Finnes fantastisk mange gode oppskrifter på nett Quinoa er en veldig god erstatter for ris, men smaker lite og bør kryddres riktig for å få ordentlig smak.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Jeg synes ikke det blir helt riktig med bare linser til kylling feks istedenfor ris. Synes linser er godt sammen med ris. Jeg bruker mye linser til suppe og gryte. Elsker linser! Ville heller byttet risen med couscous, byggryn eller quinoa. Men som 2shy sier, du må krydre.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Mens jeg derimot synes ovnsstekt kylling med linser er en ypperlig kombinasjon, og og at ris slett ikke passer i sammenhengen! Eksempel på oppskrift: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/5793/chicken-with-puy-lentils-lemon-and-herbs Og prøv samme type linsesalat til laks, en nydelig kombinasjon! Da med en rømmeklatt i tillegg. En kan også variere med å tilsette ulike urter i linsesalaten, samt hakket rødløk, noen hakkede klasetomater, vårløk, litt sprøstekt bacon... Alt etter hva man har i hus, og har lyst på.
-Fisken- Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 - I pureer til å ha på brødskiva - I supper/gryter (gulrot- og rød linsesuppe er fantastisk) - I salater - Linsekaker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå