Roo Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Flere som er arbeidsledige her? Jeg søker og søker, prøver å være aktiv. Følger med på alt som legges ut av ledige stillinger. Tar telefoner og sender søknader. Det er virkelig kamp om stillingene om dagen. Hva gjør dere for å få dagene til å gå? Jeg merker det begynner å gå på helsa løs å gå hjemme. Lite å ta seg til. Blir rett og slett ganske deprimert. I tillegg trenger jeg mer inntekt, man blir ikke akkurat rik av å motta midlertidig hjelp fra nav. Vurderer å registrere meg hos et vikarbyrå. Tips, oppmuntringer anyone? (Sytete, i know, men det er bare en sånn dag).
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 !Vurderer! å registrere deg hos et vikarbyrå?? Hvis det er så vanvittig ille å gå hjemme så gjør nå alt som er i din makt for å få deg en jobb, tror du NAV serverer ledige stillinger på fat?? *sparker deg bak og ned til FLERE vikarbyrå* *engasjert: 3
Gjest Iah Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Ja, du bør slutte med vurderingen og registrerer deg hos alle vikarbyråene i nærheten allerede i kveld. De gangene jeg har vært i kontakt med vikarbyrå har du kunnet skaffe meg jobb i løpet av bare et par dager. 1
Chord Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Bortsett fra vikarbyrå, så anbefaler jeg deg å ikke bare søke på utlyste stillinger. Arbeidsmarkedet er større enn du tror, og det kan være veldig nyttig å levere åpne søknader rundt omkring, til bedrifter som ikke har noen utlyst stilling. Bare i den byen jeg bor i, er over 60% av stillingene ikke utlyst, dvs at det går på bekjentskaper og åpne søknader, kanskje spesielt det siste. Så hvis du ikke allerede gjør det, så anbefaler jeg deg å ta beina fatt og gå rundt personlig (ikke bare telefon), så du viser frem både deg selv (med initiativ og guts) og en god CV.
Roo Skrevet 24. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2011 !Vurderer! å registrere deg hos et vikarbyrå?? Hvis det er så vanvittig ille å gå hjemme så gjør nå alt som er i din makt for å få deg en jobb, tror du NAV serverer ledige stillinger på fat?? *sparker deg bak og ned til FLERE vikarbyrå* *engasjert: Hehe, helt flott at du engasjerer deg! Jeg vet at man må være aktiv. Og jeg har faktisk levert søknader personlig også. Grunnen til at jeg ikke har registrert meg hos vikarbyrå enda er at jeg er på utkikk etter en stabil og langvarig jobb, ikke strøjobber rundt omkring. Tenkte jeg skulle bruke morgendagen på å ringe vikarbyråene å høre hva de kan tilby av lengre oppdrag.
Gjest Iah Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Det er lettere å få jobb når man allerede har en, derfor er vikariater på noen måneder bedre enn å gå helt ledig. Samt at all arbeidserfaring er verdifull å ta med seg. 2
Roo Skrevet 24. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2011 Bortsett fra vikarbyrå, så anbefaler jeg deg å ikke bare søke på utlyste stillinger. Arbeidsmarkedet er større enn du tror, og det kan være veldig nyttig å levere åpne søknader rundt omkring, til bedrifter som ikke har noen utlyst stilling. Bare i den byen jeg bor i, er over 60% av stillingene ikke utlyst, dvs at det går på bekjentskaper og åpne søknader, kanskje spesielt det siste. Så hvis du ikke allerede gjør det, så anbefaler jeg deg å ta beina fatt og gå rundt personlig (ikke bare telefon), så du viser frem både deg selv (med initiativ og guts) og en god CV. Godt poeng! Takk. Jeg har absolutt troen på personlig oppmøte, og har gjort det et par ganger nå. Men bare på steder hvor det søkes etter ny ansatt. Jeg er litt uvitende til hvor jeg faktisk kan søke jobb da jeg ikke har noen utdannelse, men arbeidserfaring fra barnehage og helsevesen. (Kanskje dere har sett min andre tråd?). Uansett, jeg har lyst å prøve noe nytt!
Roo Skrevet 24. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2011 Det er lettere å få jobb når man allerede har en, derfor er vikariater på noen måneder bedre enn å gå helt ledig. Samt at all arbeidserfaring er verdifull å ta med seg. Selvsagt
Chord Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Godt poeng! Takk. Jeg har absolutt troen på personlig oppmøte, og har gjort det et par ganger nå. Men bare på steder hvor det søkes etter ny ansatt. Jeg er litt uvitende til hvor jeg faktisk kan søke jobb da jeg ikke har noen utdannelse, men arbeidserfaring fra barnehage og helsevesen. (Kanskje dere har sett min andre tråd?). Uansett, jeg har lyst å prøve noe nytt! Du må egentlig bare prøve, vis arbeidsmarkedet hvem du er. Bare søk rundt omkring, la arbeidsgiverne bestemme seg for om du er "god nok" eller ikke. Det verste du kan få er et nei. Bare ikke gi opp
Roo Skrevet 24. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2011 Kommer ikke til å gi opp, kan jo ikke det. Ønsker å jobbe og har mye å bidra med. Men noen ganger må det være lov å komme med et sukk også.. 1
Gjest Iah Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Ikke for å være kjip men jeg synes faktisk ikke at du har grunn til å klage når du ikke en gang har tatt kontakt med bemanningsbyrå. Det er noe av det første man bør gjøre. 2
Roo Skrevet 24. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2011 Det er bare å være kjip, jeg blir ikke støtt. Men om du leser over ser du litt av grunnen til at jeg ikke har oppsøkt vikarbyrå enda. Har også erfaring med det fra før, og da fikk jeg ymse strøjobber som varte i alt fra en dag til et par uker. For meg er ikke dette en optimal løsning, men jeg skal vurdere det. Tenker også å ta kontakt med byråene for å høre om de har noe mer langvarig av oppdrag.
Gjest Iah Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 Optimal løsning nei, men bedre enn ingenting. Dessuten kan man ikke være så kresen når man ikke har utdanning. 3
Roo Skrevet 24. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2011 Nei, jeg er klar over det. Dog skjønner jeg ikke hvorfor du må være så krass?! 4
Gjest Iah Skrevet 24. november 2011 #16 Skrevet 24. november 2011 Jeg ser ikke helt hva du mener med at jeg er krass?
Roo Skrevet 24. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 24. november 2011 Jeg opplever deg som litt spydig og nedlatende. Godt mulig jeg tar feil, at du bare er direkte.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #18 Skrevet 24. november 2011 Det er bare å være kjip, jeg blir ikke støtt. Men om du leser over ser du litt av grunnen til at jeg ikke har oppsøkt vikarbyrå enda. Har også erfaring med det fra før, og da fikk jeg ymse strøjobber som varte i alt fra en dag til et par uker. For meg er ikke dette en optimal løsning, men jeg skal vurdere det. Tenker også å ta kontakt med byråene for å høre om de har noe mer langvarig av oppdrag. Ikke en optimal løsning nei - men du trenger jo penger? Da må du jo ta det du får. Spesielt siden du ikke har noen utdanning. Har du vurdert butikker? Hva slags jobb kunne du tenke deg hvis du kunne velge? 2
Gjest Iah Skrevet 24. november 2011 #19 Skrevet 24. november 2011 Jeg opplever deg som litt spydig og nedlatende. Godt mulig jeg tar feil, at du bare er direkte. Har ikke ment å være hverken spydig eller nedlatende, men jeg må ærlig si at jeg oppfatter deg som litt tafatt, noe man fort blir når man går ledig en stund. (Been there, done that) Og da er det greit å få sannheten servert som den er, ikke pakket inn i bobleplast. 1
aprikosogklem Skrevet 24. november 2011 #20 Skrevet 24. november 2011 Heisann:) Jeg er tilkallingsvikar flere steder, så er ikke helt arbeidsledig, men har allikevel flere dager hvor jeg må få dagene til å gå.. min løsning er at jeg har begynt å trene!! Jeg tar også kjøretimer og da går jo dagene fort. Men mitt tips til deg er å begynne å trene, med mindre du allerede gjør det da:p Eller så kan du jo finne deg en hobby! Lykke til videre i jobbsøkingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå