Gå til innhold

Vask av glassbord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har glassbord, hvordan vasker dere dette uten å få striper?? Vi har glassbord som spisebord i stua, og med barn blir dette et mareritt for meg. Har lett litt på nett, og der finner jeg tips som pusseskinn og nylonvask og slikt, men jeg må jo tørke over bordet X antall ganger om dagen, og vil naturlig gjøre det enklest mulig. Noen tips til meg? Jeg vurderer seriøst å bruke nalen som jeg bruker på vinduene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en spray for vindusvask og en speil- og vindusklut. Men det skal jammen ikke mye til før det ser skittent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ny nal som du bruker kun til bordet, og en spray for vindusvask :)

Glassbord er utrolig fint, men det er veldig upraktisk og blir fort stygt. Må være skikkelig forsiktig for å ikke skrape det opp. Jeg hadde glassbord før, men skifta det ut for et par måneder siden. Det var en stor lettelse for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker blå jif (eller liknende). Fungerer strålende her :)

Jeg bruker også blå Jif, men hos meg blir det skjolder..

Jeg bruker en så lite fuktig klut som mulig og tørker over med tørkepapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også bare blå jif eller lignende. :) For å få det ekstra blankt, polerer jeg med electrolux topprens til slutt. Da kan jeg bare knikke litt over om det kommer merker i bordet (feks fingermerker, kattepoter her i huset :fnise: ) så er det blankt og fint igjen. Men nå kan det jo hende katten vår hiver seg opp på bordet sjeldnere enn ditt barn klasser da. (vi har glassbord i spisestua) :)

Ps: Vet ikke hvor fint den poleringen blir på rent glassbord, vi har sort glass, ikke gjennomsiktig. :) Også har jo barn en tendens til å stikke fingrene i munnen, så ville ikke brukt veldig mye i så fall (men det gjelder vel kanskje det samme for jif).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest happy_me

En litt fuktig mikrofiberklut (bare vann, ikke såpe), som ikke loer, er veldig fint til sånne bord. De får du kjøpt i de fleste matbutikker. Du ser på de hvilke som loer og hvilke som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

jeg brukte klut bergnet på glass og vindus/glass spary, ble ikke riper men tok ikke lang tid før det måtte vaskes igjen... ble til slutt lei og kjøpte nytt bord uten noe glass :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Har en MASSE glass i mitt hjem, og det med 2 svære hunder i hus også :-)

Kjøpte for noen år siden en grå klut på "glassgalleriet", altså en glass/designbutikk. Kjøpte den for at den skulle brukes på børstet stål, men det viste seg at den fungerte MYE bedre på glassflater.

Bruker ikke noe som helst form for kjemikalier, kun denne kluten, og det blir rent, blankt og ingen striper eller skjolder.

Har også en sort kjøkkenbenk i stein, og synes den kan bli litt matt hvis jeg bruker jif eller zalo, men når jeg går over med denne "vidunderkluten", blir steinbenken skikkelig blank og fin :jepp:

Husker ikke helt hva denne kluten heter, men den kommer i en grå eske som har et "hull" der man kan kjenne på kluten.....

Bruker den også for å få vinduer og speil helt rent :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nille har de en pakke med to kluter, tror de er orange og blå, også fukter du den ene (orange) og tørker av med den andre. Helt genialt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker glassbord som jeg vasker vinduene... Først over med en klut med såpe for å få bort møkk, deretter vindusspray, pusseskinn og nal...

Om du kjenner noen fra Iran som er der i ferier og slikt, så selger de der nede en gjennomsiktig duk... Hør om de kan kjøpe med en for deg neste gang de er der? Fantastisk å legge over uten å skjule bordet ;) (For det er jo gjerne derfor man har glassbord, sant? Man vil vise fram bordet ;) )

Har leita "overalt" her i Norge men ikke finni noe lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...