Gjest Lyh Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Hei! Siden det er så vanvittig dyrt på apoteket for 1 gr safran, så lurer jeg på om noen vet hvor man kan kjøpe safran til en litt billigere penge?
Gjest Spinell Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Du kan få tak i det i enkelte (velassorterte) dagligvarebutikker også.
Pria Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Vær litt forsiktig med akkurat safran for mange jukser og blander den ut med feks. gurkemeie. Men man får kjøpt ekte safran på velass. matbutikker, den selges på små glass så du kan se trådene.
monkey Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 safran er utrolig dyrt ja, sånn ca 80kr for 1gr i butikkene.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 har kjøpt fra utenlandsk butikk for rundt 45kr. sjekk ut om de har det. vet om noen utenlandkse butikker som også sender via posten.så hvis du kjøper flere gram om ganen,så vil det lønne seg. jeg kjøpte min fra en butikk i vestfold,men husker ikke navnet dessverre.
Gjest Silvermist Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Nå høres jeg sikkert utrolig dum ut, men jeg spør av ren nysgjerrighet. Hvorfor kjøper man et krydder til 80 kr grammet? Utgjør safranen virkelig så stor forskjell at prisen kan forsvares? Jeg bare lurer
Pria Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Nå høres jeg sikkert utrolig dum ut, men jeg spør av ren nysgjerrighet. Hvorfor kjøper man et krydder til 80 kr grammet? Utgjør safranen virkelig så stor forskjell at prisen kan forsvares? Jeg bare lurer Her ser du hvor tidkrevende det er å produsere safran, da skjønner du prisen; Og ja, det er verdt prisen men du må ha smaksløker. Gurkemeie kalles Indias safran med det går kun på farge og ikke smak. Gurkemeie smaker så godt som ingenting.
skrue Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Nå høres jeg sikkert utrolig dum ut, men jeg spør av ren nysgjerrighet. Hvorfor kjøper man et krydder til 80 kr grammet? Utgjør safranen virkelig så stor forskjell at prisen kan forsvares? Jeg bare lurer Ja. Kort og godt.
Gjest Silvermist Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Hmm. Det er nesten så jeg er nødt til å kjøpe et gram for å konkludere selv! Forbannede nysgjerrighet 1
skrue Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 (endret) Hmm. Det er nesten så jeg er nødt til å kjøpe et gram for å konkludere selv! Forbannede nysgjerrighet Prøv med f.eks litt i ris når den kokes opp. Jeg pleier å knuse trådene i en morter først. Endret 24. november 2011 av skrue
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå