Gjest Vondt i kneet Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Ble operert i kneet for noen uker siden, såret er betent og hele leggen inkludert såret er veldig smertefullt. Kan jeg ha en sårinfeksjon som har spredt seg til benet?
Mayah Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Det kan absolutt være en infeksjon, ja. Du fikk kanskje beskjed om å ringe enten fastlegen eller sykehusavdelingen direkte hvis det skulle oppstå komplikasjoner?
Gjest vondt i kneet Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Er det fortsatt sånn at bakterieprøver må dyrkes for å få et skikkelig svar?
Mayah Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Hvis legen mener såret er infisert så blir nok en prøve sendt til dyrkning, ja. Men jeg vil tro at du blir satt på et bredspektret antibiotikum så lenge.
Gjest vondt i kneet Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Satt på 10 dagers kur med Ery Max, som ikke har hjulpet så langt. Fikk resepten allerede på forrige fredag, prøver av såret og blod er sendt til dyrking. Såret er nok så hovent også pga det ligger nok noe under der som ikke kommer ut. Såret blør og væsker fortsatt en del, det har det gjort helt siden jeg ble operert. Har også fått beskjed om å bare ringe rett på sykehuset om plutselig feberen skulle bli veldig høy.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Satt på 10 dagers kur med Ery Max, som ikke har hjulpet så langt. Fikk resepten allerede på forrige fredag, prøver av såret og blod er sendt til dyrking. Såret er nok så hovent også pga det ligger nok noe under der som ikke kommer ut. Såret blør og væsker fortsatt en del, det har det gjort helt siden jeg ble operert. Har også fått beskjed om å bare ringe rett på sykehuset om plutselig feberen skulle bli veldig høy. Etter en uke på antibiotika uten bedring vil jeg mene at det er grunnlag for å ta en telefon til legen. Det kan også være behov for drenering hvis væskeansamlingen er stor, og dyrkingsprøven burde være klar snart.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 AB over her igjen: Det er også viktig at du tar kontakt med legen FØR de 10 dagene av kuren er gått. Dersom kuren skal forlenges er det viktig at den ikke blir avbrutt av noen dager uten antibiotika, og siden du fortsatt ikke har merket bedring er det tvilsomt at de tre dagene du har igjen nå skal gjøre underverker.
Gjest vondt i kneet Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Dyrkingsprøven ble tatt på sykehuset idag, så den er nok ikke klar. Jeg var på legevakten på fredag,å da brydde de ikke seg engang om å ta CRP eller prøve av såret. Dro dit igjen på onsdagskveld etter å ha rådført meg med dem, å da ble det målt helt normal CRP, og tatt prøver av såret. Det måtte faktisk en utenlandsk lege til for å få henvisning til sykehus. De er fullt klar over at ab kuren ikke har hjulpet. Hadde nemlig noe brennkopper rett ovenfor såret når det fortsatt var åpent, noe så gjør at legen mistenker at det er en infeksjon et sted. Mange infeksjoner må man nesten dyrke for å finne noe.
Gjest vondt i kneet Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Våkner flere ganger med store smerter i leggen om natten. Det kjennes ut som om at noen sparker deg veldig hardt. Blodprøvene ble testa vanlig før de dyrka blod og puss. De var noe forhøyet. Fikk beskjed fra legen om at, det var mye vanskeligere å finne tegn på betennelse direkte i blodet når man har fått antibiotika. Ery Max er såpass bredspektret at det har nok tatt knekken på mye annet, bortsett fra de bakteriene de kanskje klarer å få fram om noen dager.
Gjest vondt i kneet Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 Det renner mye puss og annen dritt nå. Blodet har vært alt fra blandet med puss til nesten svart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå