Gjest RYPHJ Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Hei! jeg har akkurat begynt på p- piller etter å ha tatt en lang pause, jeg gikk først på Loette men nå har jeg byttet merke.. og jeg har merket fort at jeg har blitt ekstremt sulten. Har lest på nettet at det med å gå opp i vekt med p piller bare er tull, og at man ik kan gå opp mer enn et halvt kilo kanskje. men er det noen som også har opplevd å bli plutselig veldig sulten, og jeg lurer på om det har gått over etter en stund? vil ikke fortsette om det skal fortsette sånn hele tiden, slitsomt å hele tiden tenke på mat.. :S!! Jeg gikk som sagt på Loette før, men har byttet til microgynon... hjelp?!
ssecret Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Jeg gikk også først på loette og byttet etter hvert til microgynom. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger som helt, har vært utrolig fornøyd med de merkene da de er de svakeste p-pillene som er på markedet tror jeg. Men det står på pakningsvedlegget at vektøkning kan være en bivirkning, dermed kan du ikke se bort i fra det. Drikk masse vann og begynn på krom som kosttilskudd, så minsker kanskje søtsuget litt
karlaa Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Det ene året jeg brukte Microgynon, gikk jeg opp ca 12 kg. Var fra før jeg begynte med p-pillene, plaget med at jeg gikk NED i vekt. Alltid spist veldig mye. I løpet av det året begynte jeg å spise mindre når jeg så jeg gikk opp i vekt, men ingenting funket. Så ja, jeg tror p-piller kan forårsake vektoppgang, det gjorde de i mitt tilfelle.
ssecret Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Egentlig burde du snakket med legen din hvis du går opp i vekt. Du kan ikke basere deg på andre sine erfaringer med p-piller og tro at det gjelder deg også, fordi p-piller har total ulik virkning på hver kvinne!
Jitrois Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Det er jo en felles enighet blant mange kvinner at matlysten øker av diverse merker. Jeg går selv på Yasmin og matlysten min, som allerede var høy, føyk i taket de tre første månedene. Jeg måtte spise hele tiden for å ikke føle meg sulten, men det stabiliserte seg etter hvert, og nå merker jeg ikke noe særlig til forandringene.
Gjest RYPHJ Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Ok takk for svar alle sammen ! jeg skal prøve å holde ut ihvertfall til alle brettene jeg har er ferdig, og se om matlysten blir litt mer normal etter hvert! hvis ikke får jeg bare gå tilbake til loette eller no! uff ikke gøy å gå opp i vekt, uansett om det ikke syntes noe særlig på meg akkurat nå!
Gjest RYPHJ Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 har forresten gått opp 2-3 kg, dt veksler mellom 57-58, jeg veier 55 til vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå