Flua Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Bruker Mozilla Firefox på mac´n min, og har vært veldig fornøyd med det. Men nå er det blitt så fryktelig treeeeegt! Jeg har siste versjon, og skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre her. Forslag? Alle andre programmer kjører fint.
AloeVera Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Henger meg på her jeg også. Det er spesielt treg i noen spill på facebook. Så og si umulig at jeg i disse tilfellene må gå over til safari. Aner ikke hva det kan komme av jeg..
Flua Skrevet 25. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2011 Ingen erfarne macére som har erfaringer/råd?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Jeg har noen tips. Forsøk de en etter en. NB! Sørg for at du har sikkerhetskopi før du fortsetter, sånn i tilfelle. 1. Slett historie, cookies, m.m. Tools -> Clear Recent History -> Merk alle + "Clear Now" 2. Installer Adblock Plus og Flashblock 3. Prøv Firefox Beta. http://www.mozilla.org/en-US/firefox/channel/ Jeg bruker Firefox 8.0.1 selv. Fungerer relativt fint her, men det kan være fordi jeg har ny MacBook Air med SSD.
Lutetium 71 Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Jeg fikk god uttelling av å gjøre dette. FF 8 var ulidelig treg hos meg, før jeg endret denne innstillingen.
Gjest Cecilia L Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Ja, samme her. Tregt, voldsom CPU-bruk og kræsj i hytt og pine. Jeg byttet til Chrome, og er veldig fornøyd. Men nå har jeg ikke prøvd tipsene til Lutetium71, så om du vil fortsette med Firefox så er det sikkert lurt å prøve. Men altså; Chrome er superdupertruper!
Lutetium 71 Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Ja, samme her. Tregt, voldsom CPU-bruk og kræsj i hytt og pine. Utenom heng var det akkurat slik hos meg. Du skulle vært trofast mot firefox menigheten! Jeg byttet til Chrome, og er veldig fornøyd. Men nå har jeg ikke prøvd tipsene til Lutetium71, så om du vil fortsette med Firefox så er det sikkert lurt å prøve. Men altså; Chrome er superdupertruper! Chrome har jeg aldri fått under huden, først og fremt fordi jeg savnet den enkle måten å legge til extensions (adblock, googlebar, Nuke Anything, osv) i ff. Hvordan er ståa nå?
Gjest Cecilia L Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Utenom heng var det akkurat slik hos meg. Du skulle vært trofast mot firefox menigheten! Når menigheten svikter, finner jeg noe annet. Så shallow er jeg Chrome har jeg aldri fått under huden, først og fremt fordi jeg savnet den enkle måten å legge til extensions (adblock, googlebar, Nuke Anything, osv) i ff. Hvordan er ståa nå? Adblock ordnet jeg på et blunk. Googlebar er unødvendig siden man googler direkte i adresselinjen. Nuke Anything vet jeg ikke hva er... Det som er viktig for meg er at Chrome er rask, ren og enkel, tåler streaming uten at CPU ligger på 100 +.
Gjest Cecilia L Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Adblock ordnet jeg på et blunk. Googlebar er unødvendig siden man googler direkte i adresselinjen. Nuke Anything vet jeg ikke hva er... Det som er viktig for meg er at Chrome er rask, ren og enkel, tåler streaming uten at CPU ligger på 100 +. ... og nå svarte jeg "feil". Ved å legge svaret mitt inni boksen din. Og det får jeg vel kjeft for kan jeg tenke meg! Kvinnfolk, altså...
Lutetium 71 Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Adblock ordnet jeg på et blunk. Sist gang jeg prøvde, måtte man endre på systemfiler eller hva det var. Tungvint ihvertfall (lenge siden). Googlebar er unødvendig siden man googler direkte i adresselinjen. Jeg bruker den mye for å merke tekst. Mulig det fins bedre vertøy for dette, men funker for meg. Nuke Anything vet jeg ikke hva er... Stort sett betyr det at du fjerner akkurat det du vil fra en webside (midlertidig), for å gjøre siden mer egnet for utskrift. Det som er viktig for meg er at Chrome er rask, ren og enkel, tåler streaming uten at CPU ligger på 100 +. Kanskje jeg burde prøve Chrome en gang til? Var på nippet til å parkere FF her, men jeg er såpass fastgrodd at jeg heller feilsøker i 7 lange, før jeg faktisk gjør det.
Flua Skrevet 26. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2011 Ahh.....Lutetium; U MADE MY DAY! En liten avhakning og vips.....FF er rask igjen!
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2011 #12 Skrevet 26. november 2011 Ahh.....Lutetium; U MADE MY DAY! En liten avhakning og vips.....FF er rask igjen! Men jeg er litt skuffet over at Firefox gir ut en browser som har en slik "felle" innebygget. Det var ikke akkurat logisk å finne frem til årsaken. Jeg tenke mer på at jeg hadde for dårlig maskin til å kjøre en tilsynelatende veldig ressurskrevende nettleser! Glad det årnet seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå