Gå til innhold

Har to katter som promper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal stikke på dyrebutikken eller til en veterinær å kjøpe for til dem i dag.For i går ble dem aldri fornøyd, dem fikk en boks hver seg med Sheba våtfor, som gikk ned på høykant hos dem begge.

Jeg oppdaget også det i går at siden forrige uke så har de spist opp nesten 3 kg alt med kattmat kjøpt på matbutikken, for det går jo enn del mat når man har to katter i hus. Oppdaget også i går at dem røytet enn del, og det er jo ikke lenge siden dem fikk 3 dagers ormkur, så er jo tydeligvis noe som ikke er bra her når det gjelder foring. Og dem spiser jo veldig mange måltider hver seg av den whiskas blandingen hver dag.

Tror også jeg skal kjøpe fersk fisk å koke den uten salt å fryse ned i små bokser i stedenfor all den tunfisken.

Da har jeg vært på Buddy og kjøpt IAMS det var tilbud på den nå, fikk 10 kg for 399, så det var ikke så ille:)Så håper kattene blir fornøyde nå:)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Da har jeg vært på Buddy og kjøpt IAMS det var tilbud på den nå, fikk 10 kg for 399, så det var ikke så ille:)Så håper kattene blir fornøyde nå:)

:)

Da bir det spennede å se fremover om de liker Iam's.

De fleste katter pleier å sette pris på Iams, så jeg tror dette vil gå helt godt :)

Flott jobbet :)

• Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

Min katt promper hun og. Og det stinker jo død og helvette! :spy:

Skrevet

:)

Da bir det spennede å se fremover om de liker Iam's.

De fleste katter pleier å sette pris på Iams, så jeg tror dette vil gå helt godt :)

Flott jobbet :)

Jeg ser frem til det, jeg prøvde å blande det gamle med det nye for å la dem få en myk start, og det gikk ned, ble igjen litt, så tydeligvis at det var mettende. Fant en tråd her inne hvor det var ei som hadde lagt inn en kattemattest som var gjort av forbrukerportalen, og det viser seg at IAMS var best i test når det gjaldt tørrfor til katter. Så også at det finnes flere smaker på IAMS så de kan få litt forskjellig.

Skrevet

Nå ser du at kvalitetsfôret ikke trenger å bli så dyrt likevel! :jepp:

Det er særlig når du kjøper så store pakninger som 10 kg at det lønner seg. Det er ganske mye forskjell på kiloprisen om du store eller små pakker.

• 2 uker senere...
Skrevet

Voksne katter skal ikke ha melk, verken fra whiskas eller Tine...kun når de er i vekst, det er ikke bra for fordøyelses systemet deres...

Skrevet

Jeg skal stikke på dyrebutikken eller til en veterinær å kjøpe for til dem i dag.For i går ble dem aldri fornøyd, dem fikk en boks hver seg med Sheba våtfor, som gikk ned på høykant hos dem begge.

Jeg oppdaget også det i går at siden forrige uke så har de spist opp nesten 3 kg alt med kattmat kjøpt på matbutikken, for det går jo enn del mat når man har to katter i hus. Oppdaget også i går at dem røytet enn del, og det er jo ikke lenge siden dem fikk 3 dagers ormkur, så er jo tydeligvis noe som ikke er bra her når det gjelder foring. Og dem spiser jo veldig mange måltider hver seg av den whiskas blandingen hver dag.

Tror også jeg skal kjøpe fersk fisk å koke den uten salt å fryse ned i små bokser i stedenfor all den tunfisken.

Oi, det var mye tørrfor på en uke! Her har jeg fem voksne katter, og de spiser drøyt to kilo tørrfor i uka tilsammen... Da har de fri tilgang på tørrforet, også får de litt våtfor ved siden av. Kjøper Royal Canin, og det varierer litt hva de får. Har gitt dem en del Hair & Skin siden jeg har utstillingskatter.

Siden de er utekatter, håper de er kastrert, vaksinert og id-merka...

Er så bra med folk som spør om råd, og som også tar til seg rådene:) Lykke til, regner med at du får et mer luktfritt kattehold nå:)

Skrevet

Ikke gi kattene melk, de fleste katter tåler ikke melk, og pass også på at du ikke gir dem kattemat som inneholder stivelse. Det beste er egentlig om du koker fisk til pusen. Og det med "kvalitets-for" mener jeg er ganske oppskrytt, men nå er jo ikke jeg ekspert. Så lenge du undersøker litt om maten før du kjøper den, sånn som at friskies tørrforet inneholder masse stivelse, som ikke er bra for katten. Alt sånt finner du ved å google. Håper det hjalp, og igjen, jeg er ikke ekspert, så hvis dyrlegen sier noe annet, så syns jeg du skal høre på dyrlegen :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Oi, det var mye tørrfor på en uke! Her har jeg fem voksne katter, og de spiser drøyt to kilo tørrfor i uka tilsammen... Da har de fri tilgang på tørrforet, også får de litt våtfor ved siden av. Kjøper Royal Canin, og det varierer litt hva de får. Har gitt dem en del Hair & Skin siden jeg har utstillingskatter.

Siden de er utekatter, håper de er kastrert, vaksinert og id-merka...

Er så bra med folk som spør om råd, og som også tar til seg rådene:) Lykke til, regner med at du får et mer luktfritt kattehold nå:)

Jeg tok til meg rådene jeg fikk vedr. å bytte til kvalitetsfor, og det har hjulpet veldig mye..Kattene promper ikke lenger, de er mer fornøyde,det går ikke rundt å mjauer fordi de er sultne lenger, om det ikke er lenge siden de har spist, (de har tilgang på tørrfor hele tiden), den eldste katten røyter mindre, og de virker roligere. Jeg har fortsatt igjen enn del av IAMS sekken jeg kjøpte. Men gjorde som jeg fikk beskjed om å blande whiskas og iams til å begynne med så det ble gradvis tilvending.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok til meg rådene jeg fikk vedr. å bytte til kvalitetsfor, og det har hjulpet veldig mye..Kattene promper ikke lenger, de er mer fornøyde,det går ikke rundt å mjauer fordi de er sultne lenger, om det ikke er lenge siden de har spist, (de har tilgang på tørrfor hele tiden), den eldste katten røyter mindre, og de virker roligere. Jeg har fortsatt igjen enn del av IAMS sekken jeg kjøpte. Men gjorde som jeg fikk beskjed om å blande whiskas og iams til å begynne med så det ble gradvis tilvending.

Så flott at kattene dine har fått det bedre! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...