Gå til innhold

Ofrene i overfallsvoldtektene ba om det selv.


mousepad

Anbefalte innlegg

Ifølge noen jeg snakket med så ba visst ofrene i overfallsvoldtektsakene i Oslo om det selv, fordi de gikk med miniskjørt.

Nå vet ikke jeg hva de som har blitt voldtatt i Oslo, har hatt på seg, men husker at Aftenposten hadde bilde av en kvinne på høyhælte sko i miniskjørt i forbindelse med (tror det var) den saken om at det var økt bemanning av natteravner ute en helg.

Jeg må si jeg ble mildt sagt sjokkert av å høre noe sånt, og det mest sjokkerende var at det var fra andre jenter!

Hva syntes dere, er sånne holdninger vanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tror dessverre slike holdninger er vanlig.

Det er nok en gang slik at å gå i miniskjørt og høyhælte sko får en til å se litt billig ut, og at man da nærmest ber om sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når alle kvinner går kledd i samme mote- betyr det at alle sammen signalerer at de vil gi bort sex til fremmede menn det da?

Sikkert noen imbesiler der ute med feil kulturelle referanserammer som idiotisk nok tror dette- men de trenger et kræsj-kurs i vestlig kultur og et oppfriskningskurs i sin egen religion og folkeskikk.

-At man selv mangler info betyr ikke at damer gir bort gratis sex i Vesten.

-Et moteplagg betyr ikke at man er gratis til avbenyttelse.

Det burde ikke være så vanskelig å lære bort dette for den norske stat. Heng opp plakater på ørten språk på asylmottaket, busstoppen og ventehallen på flyplassene. Og begynn å straffe dette skikkelig.

Eneste måte å få dette ut, er om staten begynner med infomercials i utlandet om hvor hardt man slår ned på denslags i Norge. Men ris bak speilet om permanent kansellering av alle muligheter til noen sinne å få asyl og opphold i landet.

De turte å gjøre det da det var snakk om arbeidsinnvandring...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Jeg personlig gleder meg til den rettsaken hvor en mann anklaget for blind vold, blir frifunnet fordi "offeret gikk jo med luselofte og mokkasiner!"

På den andre siden, om jeg kler meg som en uteligger, oppfører meg som en uteligger og snakker som en uteligger, hva tror folk at jeg er? En uteligger.

Jeg sier ikke at det er sånn det burde være, men slik er det..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden, om jeg kler meg som en uteligger, oppfører meg som en uteligger og snakker som en uteligger, hva tror folk at jeg er? En uteligger.

Jeg sier ikke at det er sånn det burde være, men slik er det..

Jo, det kan du si. Og jeg har osgå sagt dette i hvertfall i en tråd på forumet.

Men når man hører gutter på i Vaterlandsparken, som står og sier- Damene her er jo gratis.

Da MÅ man begynne å lære vekk at det er ikke dette klesdrakten deres betyr.

Og Norge MÅ våge å begynne å stille krav til folks adferd, selv om de har annen kulturell bakgrunn enn etniske nordmenn.

Det går ikke an å si til folk at "Jeg skal akseptere at de ikke vet bedre" siden det er diskriminering. Man undervrderer nemlig folk. Be dem spa opp de moralske kodene de lever etter der de kom fra, som sier at kvinner utenfor ekteskapet er off limits for deg.Se i en annen retning.

Og til de stakkars bortblåste folk som kommer fra steder der samfunnets normer har gått fullsdendig i oppløsning,og har vært i drift på flukt uten foreldre og slekt til å lære dem noe, eller det ingen er i live etter AIDS til å lære dem noe, så de ikke har noe å spa opp- de må man LÆRE BORT TIL.

Og psykisk utabile, løse kanoner, bør på sykehus.

Og man MÅ innføre ekte straff, siden den fins jo ikke per i dag.

Voldtektene er IKKE kvinnenes feil. Dette er et problem som må løses på systemisk nivå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke si til folk at det er kvinners ansvar å kle på seg annerledes og gå andre steder enn på byen på kveldstid, siden å leve et normalt,norsk liv i Norge er ikke å be om å bli voldtatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager mitt engasjement, men jeg er for tiden sammen med ei dame som ikke tør å gå ut som normalt og treffe veninnene sine etter klokka seks på kvelden..Og det er fuckings annoying. Hvem er disse svina til å ta fra normale jenter friheten sin?

Hun tør ikke å gå alene hjem fra jobben sin heller.

Om ikke annet så kunne de begynne å dømme disse søplehuene av noen voldtektsmenn for terrorvirksomhet.

:kjefte:

(Og ikke tro at det ikke har vært nok av damer jeg personlig har sett at han vært redd meg, hvis jeg gikk bak dem på fortauet på kveldstid.Når alt jeg vil er at de skal komme seg trygt dit de er på vei til.. :tristbla: Så jeg driver per i dag og krysser gata, så kvinner ikke skal føle seg engstelig.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden, om jeg kler meg som en uteligger, oppfører meg som en uteligger og snakker som en uteligger, hva tror folk at jeg er? En uteligger.

Jeg sier ikke at det er sånn det burde være, men slik er det..

Nettopp!

De fleste steder i verden blir man tolket ut fra sitt utseende og væremåte. Det er da fort gjort å bli feilaktig tolket som en annen enn den man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få poengtere at de som hadde disse meningene var NORSKE JENTER!

Er det vanlig blant Norske jenter med sånne holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge noen jeg snakket med så ba visst ofrene i overfallsvoldtektsakene i Oslo om det selv, fordi de gikk med miniskjørt.

Nå vet ikke jeg hva de som har blitt voldtatt i Oslo, har hatt på seg, men husker at Aftenposten hadde bilde av en kvinne på høyhælte sko i miniskjørt i forbindelse med (tror det var) den saken om at det var økt bemanning av natteravner ute en helg.

Jeg må si jeg ble mildt sagt sjokkert av å høre noe sånt, og det mest sjokkerende var at det var fra andre jenter!

Hva syntes dere, er sånne holdninger vanlige?

Jeg tror det er ganske vanlig, selv om folk ikke engang vil innrømme for seg selv at de tenker sånn.

Jeg kan opplyse om at min datter ble overfalt og voldtatt en sen kveld da hun var så dum og spørre en fyr om han hadde lighter. Hun var alene, på vei fra ett sted til et annet, men hun var ikke kledd i miniskjørt. Hun var kledd i posete joggebukse og en diger genser med hette. Det er ikke DET det handler om. Det handler om at man er jente/kvinne og alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig, selv om folk ikke engang vil innrømme for seg selv at de tenker sånn.

Jeg kan opplyse om at min datter ble overfalt og voldtatt en sen kveld da hun var så dum og spørre en fyr om han hadde lighter. Hun var alene, på vei fra ett sted til et annet, men hun var ikke kledd i miniskjørt. Hun var kledd i posete joggebukse og en diger genser med hette. Det er ikke DET det handler om. Det handler om at man er jente/kvinne og alene.

Beklager å høre dette Mysan , jeg kan ikke forestille meg den sorgen og sinnet og smerten både du og din datter gjennomgår .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror dessverre slike holdninger er vanlig.

Det er nok en gang slik at å gå i miniskjørt og høyhælte sko får en til å se litt billig ut, og at man da nærmest ber om sex.

En ting er å "be om sex", en annen ting er å "be om" å bli utsatt for en voldshandling, som en voldtekt jo er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager å høre dette Mysan , jeg kan ikke forestille meg den sorgen og sinnet og smerten både du og din datter gjennomgår .

Den episoden var med på å forme livet hennes til det kaoset det er i dag. PTSD bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ALDRI en kvinne sin feil om man blir voldtatt!

Kler man seg i miniskjørt/kjole, knestøvler eller plagg som mange sier er billige må man regne med at man får masse oppmerksomhet og tilnærmelser fra menn.

Kanskje ikke alle som gir den oppmerksomheten er av den type menn man selv skulle ønske men, man må tåle den type oppmerksomhet når man kler seg sånn.

Alikevel så er det en STOR forskjell på det å være klengete og slibrig som mann kontra det å voldta noen!

Som mysan skrev om datteren sin så passet ikke hun under kategorien billig kledd men, ble alikevel utsatt for det værste!

Hadde og en bekjent som ble voldtatt i treningstøy ute på joggetur så det handler ikke om klær.

Det er nok lettere for disse svina og ta for seg av jenter med miniskjørt for da kan de skylde på at de ikke visste bedre fordi de gikk kledd sånn og i deres hjemland eller i deres hode så symboliserer sånne klær: "kom og ta meg".

Ingen er så dumme at de ikke skjønner forskjell på ja og nei uansett hvilken kultur de tilhører!

Det er rett og slett sånn at de som voldtar driter i alt annet enn seg selv og gjør akkurat hva faen de vil med jenter.

Eier ikke respekt for noe som helst å gjemmer seg bak "kultur forskjeller" eller jentas klasplagg!

Dessuten vet de at skulle de bli tatt så får de ingen straff som de ikke kan tåle.

Straffene for voldtekt her i landet er rett og slett så latterlige at voldtektsforbryterne syntes straffen er verdt det dersom de blir tatt.

Hadde straffen vært å bli kastrert så skal jeg garantere at fløyten hadde fått en annen lyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De må gjerne begynne med kjemisk kastrering for min del..

Men sånn det er i dag er det vel heller dem som tenker på straffen for voldtekt som et begrenset opphold innendørs, med mat, på statens regning.

...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig gleder meg til den rettsaken hvor en mann anklaget for blind vold, blir frifunnet fordi "offeret gikk jo med luselofte og mokkasiner!"

På den andre siden, om jeg kler meg som en uteligger, oppfører meg som en uteligger og snakker som en uteligger, hva tror folk at jeg er? En uteligger.

Jeg sier ikke at det er sånn det burde være, men slik er det..

Så du mener at lettkledde damer ser ut som horer? Da lurer jeg i såfall på hvorfor ingen av voldtektsmennene betaler for seg etter at de har tatt for seg av "horene"... Hvis de seriøst mener at lettkledde, fulle damer er horer, bør de da sannelig begynne å betale for seg også når de krever sex av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at lettkledde damer ser ut som horer? Da lurer jeg i såfall på hvorfor ingen av voldtektsmennene betaler for seg etter at de har tatt for seg av "horene"... Hvis de seriøst mener at lettkledde, fulle damer er horer, bør de da sannelig begynne å betale for seg også når de krever sex av dem.

Det er for øvrig ingen som har rett til å KREVE sex av en hore.Der skal nemlig sex være en forretning som man blir enige om på forhånd. Horer er nemlig heller ikke til fri avbenyttelse.Bare så det er sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for øvrig ingen som har rett til å KREVE sex av en hore.Der skal nemlig sex være en forretning som man blir enige om på forhånd. Horer er nemlig heller ikke til fri avbenyttelse.Bare så det er sagt.

Ja nettopp!

Da kan vi konkludere med følgende:

- Hvis lettkledde damer er horer, er de for det første ikke gratis, og for det andre bestemmer de fremdeles hvem de skal ha sex med.

- Hvis lettkledde damer skriker sex bare pga antrekket, er det fremdeles snakk om sex (som faktisk pleier å være frivillig) og ikke voldtekt.

Hva er det med dette enkelte mannfolk (og da spesielt utenlandske karer) som gjør at de ikke klarer, eller gidder, å forstå dette? Og så ett spørsmål til jeg sjeldent ser nevnt: hva er det som er så stas med å ha sex med noen som roper om hjelp, er stiv av skrekk, gråter og gir alle tegn om at de overhodet ikke ønsker sex? (og her snakker jeg selvsagt ikke om voldsom sex mellom to samtykkende mennesker som har avtalt et stoppord på forhånd). De må jo være mindre intelligente, avstumpede mennesker. I tillegg må de være fullstendig tragiske karer som tydeligvis ikke får sex på andre måter enn å true seg til det. Og jeg som trodde ære og respekt sto høyt i kurs i hjemlandene deres...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...