Gjest Gjest Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Hei! Jeg er hypokonder - tror alltid det er noe galt med meg. Derfor spør jeg nå dere, før jeg ringer til legen (Og ja, jeg er stolt av at jeg ikke har ringt til legen, og håper jeg ikke trenger det heller). I den siste uken har jeg hatt litt vondt under den ene armen (altså i armhulen). Jeg har prøvd å klemme litt rundt for å kjenne om det er noen kuler der, og det har jeg ikke funnet. Og det er ikke sånn at det gjør vondere å klemme noen steder enn andre heller. Men det er altså vondt. Hva kan det være??
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 En sår muskel bare, eller en litt hoven lymfekjertel fordi imunforvaret ditt jobber mot en gryende forkjølelse eller noe slik. Eller du har strukket det i søvne og er støl. Å dra vondt under armen helt ut til brystkreft er jo sjukt i seg selv, det er jo så far out at du selv må greie å se det? 1
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Jeg kan se at jeg unormalt ofte tror det feiler meg noe, og unormalt ofte er hos legen. Men nei, jeg greier overhodet ikke å slutte å bekymre meg for brystkreft når jeg nå har vondt under armen. På samme måte som jeg ikke greier å slutte å bekymre meg for at jeg egentlig lider av en eller annen skjult sykdom, eller er schizofren, eller akutt psyk e.l.!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Det kan være en muskel som gjør vondt. Kanskje du har gjort noe du ikke pleier som har belastet denne muskelen? Anbefaler bøkene til Ingvald Wilhelmsen, det har hjelpt meg mye mot å "tenke meg syk". Om du ikke klarer å omstille hodet så syns jeg du skal ta en tur til legen og fortelle han hva du tenker! Hos min tidligere lege fikk jeg et telefonnummer til han som jeg kunne ringe når jeg hadde tenkt på sykdommer for lenge, bare så jeg kunne ringe å høre om de syns jeg faktisk skulle komme inn eller hva... Nå er jeg (nesten) frisk, men det at noen visste om mine tanker var til veldigveldig stor hjelp!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Det kan være så enkelt som en liten betennelse i hårsekken, den trenger ikke å synes eller kjennes. Jeg har hatt det selv noen ganger, men vondt er det når man tar på armhulsen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Kan det være på grunn av at du spenner deg for mye?
sebra Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Er det ikke sånn at det som er skummelt med kreftkuler er at de ikke er vonde?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå