Mamma1 Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Katten min spiser ull... Alt av ull. Har ikke tall på hvor mye ullundertøy, ullsokker, ullgensere osv hun har spist opp. Har noen noe tips??
agg Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 (endret) Hunden min spiser støvletter.. det er bare å gjemme det unna.. Om ullspisinga er fordi hun mangler noe, eller bare fordi ull er godt aner jeg ikke.. Endret 23. november 2011 av Marla
Mamma1 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2011 Helt håpløst.. Har prøvd å gjemme unna, men hun går faktisk opp på tørkestativet og spiser der også.. Er et klesskap åpent så er hun der..
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Uff da! Men jeg har svaret Når dyr spiser ull, så tyder det på vitamin og mineralmangel. Ull er veldig mineral og vitaminrikt. Jeg har sauer på gården, og når sauene spiser ull av hverandre, eller de andre dyrene er bort på ulla, er det på tide å sette ut mineral og vitaminblokker til dem. Men jeg er usikker på hva slags mineralprodukter som finnes til katt, ta en telefon til dyrlegen og spør? Blir i allefall billigere enn om katten skal spise klær til flere tusen 4
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Kan noen bekrefte anonymbruker #4? Uten kilder høres det litt søkt ut synes jeg. 2
O'hara Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Kan noen bekrefte anonymbruker #4? Uten kilder høres det litt søkt ut synes jeg. Men om du får kilder så vil du godta det? Jeg aner ikke, men ville ha tatt en telefon til dyrlegen og spurt slik som er nevnt her. Det koster jo ikke mye å høre om det Eller, du kan jo kjøpe/få noe avlegs ulltøy til katta
Malum Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Bikkja mi har hittil spist opp 5 par briller. (Helt sant!) Går ut ifra at den ser dårlig, da. 7
O'hara Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Bikkja mi har hittil spist opp 5 par briller. (Helt sant!) Går ut ifra at den ser dårlig, da. Her har han bare spist tre par... Til 5000,-/paret.. Og 2 par håndsydde italienske skinnsko... Kan ikke si annet enn at han har god smak.. 6
Malum Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 (endret) Kan noen bekrefte anonymbruker #4? Uten kilder høres det litt søkt ut synes jeg. Siste avsnitt på side 1 her: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:0emo-tvVQvEJ:praksisnytt.com/0303/Ullavfall.doc+sau+spiser+ull&hl=no&gl=no&pid=bl&srcid=ADGEESgrIRAUvWHRhK5QdvVy9l4BXNynI47bScjMlnA1NWjrGLt00CGGzFNhQJoEkcDsJcmSA1Ocs3jhYGPxmFNZiZwrm_TzK7thR9zZ1UgetK72rTbNglE8zoPZB9YxOgP5zFlgeQkp&sig=AHIEtbTzo2vlwwZWM94Dxgu7ybNPrPR7Cw Jeg ser det kun er en teori, og det står også at teorien bygger på at sauene ser ut til å foretrekke skitten ull. Jeg går ut i fra at ulla er såpass bra rengjort før den blir til garn og klær at stoffene de vil ha i seg er borte, så den teorien kan nok TS bare forkaste når det gjelder ullspisinga til katta hennes. Den kjeder seg nok, og har bare fått en forkjærlighet for ull, som bikkja mi har fått for briller. Vi må bare være flinke å huske på å legge dem et sted hun ikke får tak i dem. Endret 23. november 2011 av Bodillen
Malum Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Her har han bare spist tre par... Til 5000,-/paret.. Og 2 par håndsydde italienske skinnsko... Kan ikke si annet enn at han har god smak.. En svaksynt skofetisjist, altså! 3
Gjest *Røyskatt* Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Kan noen bekrefte anonymbruker #4? Uten kilder høres det litt søkt ut synes jeg. Jeg syns faktisk det virker meget sannsynlig, jeg. Jeg har hatt mange dyr opp igjennom, og felles for de alle er at de skaffer seg det de trenger av vitaminer og mineraler på en eller annen måte. Om de ikke får det gjennom vanlig kost, så finner de en måte å få det på. I papir finnes det f.eks. mye mineraler, og en ser at gnagere gjerne spiser papir hver gang sjansen byr seg for å få disse i seg. Da er ikke steget så langt til at katter kan spise ull for å få i seg ting derfra. 2
Pinkee Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Snakk med en dyrlege du, kanskje er det så enkelt som vitamin/mineralmangel?
Gjest BabyBlue Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Siamesere er jo kjent for å sutte på ullgensere, så kan kanskje bare være fordi det er kos? Men kan umulig være bra for den lille magen da. Fant DENNE linken, kanskje den er til hjelp? =)
Mamma1 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 23. november 2011 Hun sutter ikke på det, hun spiser det.. Driter rett og slett ull.. Skal ringe dyrlege.
Mamma1 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 23. november 2011 Nei, hun er inne noen timer for å spise og sove, ellers er hun ute
Aurora M. Skrevet 23. november 2011 #18 Skrevet 23. november 2011 Nei, hun er inne noen timer for å spise og sove, ellers er hun ute Ok. Hvis det var innekatt kunne det vært kjedsomhet rett og slett. Ikke godt å si hva dette kan være for noe! Kanskje hun har hard mage eller noe, og at det er noe slags form for "avføringsmiddel" hun bruker, eller bare en uvane hun har lagt seg til.. Ville definitivt ha tatt henne en tur til veterinæren, for det kan da umulig være bra i lengden.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #19 Skrevet 23. november 2011 Kan noen bekrefte anonymbruker #4? Uten kilder høres det litt søkt ut synes jeg. Jeg er ab #4, fikk høre dette av vår distriktsveterinær.
Perelandra Skrevet 23. november 2011 #20 Skrevet 23. november 2011 Jeg er ab #4, fikk høre dette av vår distriktsveterinær. Det er godt mulig at ull på en sau har noen næringsstoffer. Da inneholder ullen lanolin og andre stoffer som sauene produserer. Renset ull i klær derimot, inneholder ikke noen vitaminer eller mineraler. Ull består av proteiner, men kan ikke utnyttes som mat hverken for katter eller mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå