AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Jeg har nesten utelukkende vondt under sex og må som regel vente 1-3 dager mellom hver gang for at han i det hele tatt skal kunne komme inn i meg uten at det blir for smertefullt. Det svir og gjør vondt helt i åpningen og sæd gjør det enda verre. Jeg har aldri vondt eller plager ellers (når vi ikke har sex). Det verken svir eller klør, og jeg har normal utflod og lukter ingenting. Det hender jeg ser litt rødhet, men vondt gjør det ikke. Så hva kan dette være? Kan man ha sopp uten at det er synlig (klumpete utflod)? Byttet fra vanlig intimsåpe til mild intimolje fra apoteket, da ble det bedre i en liten periode, men merker ikke like god effekt lengre nå.. Noen råd til hva jeg i første omgang kan gjøre selv? Alle svar tas i mot med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Gå til legen. Signerer denne. Og vil sterkt fraråde deg å ha sex når du har smerter, det vil gjøre vondt verre!
hina Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Så ingen vet hva dette kan være? Ingen råd mot sårhet f.eks? Ts
Gjest badeand1 Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Kanskje du er allergisk mot sæd?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Kan ikke være vestibulitt da? Symptomene stemmer ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Jeg hadde også veldig vondt i underlivet under sex, spesielt ved penetrering. Det reiv, svei og var sårt. Noen ganger var det også vondt på et punkt inni skjeden også, som nesten kjentes ut som en håven blåflekk. Jeg gikk til gyn. han fant ingenting, men han visste at jeg hadde hatt det slik i årevis. Så han tok derfor noen tester for å se om det kunne være en form for infeksjon. Rundt 2 uker senere fikk jeg svar, det viste seg at jeg hadde Mycoplasma genitalium. Framgangs måten for å teste for dette er det samme som ved klamydia, men det vises ikke på en klamydiatest. Det er også ikke vanlig teste for dette enda, det er veldig få som gjør det. Og det er bare ett (tror jeg) laboratorium i Norge som tar i mot disse prøvene. Etter penicillinkur så var alle smertene borte.... Så, mitt råd til deg er å gå til lege og eller gyn. be dem se om de finner noe og be dem teste for infeksjoner, også andre enn klamydia. 1
hina Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Takk for svar! Jeg er veldig redd for at det kan være vestibulitt, selv om jeg ikke vet nok om det. Har voldsomt til legeskrekk og har ikke turt å dra til gynekolog selv om jeg har hatt det slik i 2-3 år. Jeg er 21 år og må innrømme at jeg synes det er flaut å måtte vise seg frem. Men nå som jeg har en veldig seksuelt aktiv kjæreste ser jeg ikke lengre noe valg egentlig. Ts
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Det høres ut som vestibulitt, men vil på det sterkeste anbefale deg å gå til gynekolog og teste deg for diverse virus, bakterier, hormonell ubalanse og hva enn gynekologen kan foreslå som en eventuell grunn. Jeg har vestibulitt selv og har hatt det i 6 år. Svir noe helt for j**** ved all penetrering og er veldig trang. Svir også etter sex, spesielt hvis han har kommet inni meg. For å gjøre sex mindre smertefullt kan du kjøpe reseptfri bedøvelseskrem på apotek som heter lidocaine. ta en bomullsdott med salve og legg i skjedeåpningen minst 15 min. før samleie. Og bruk glidemiddel selv om du er klar Det er desverre få leger og gynekologer som har peiling på hva dette er, og mitt inntrykk er at alle mener det er en livsstilssykdom. At problemet ligger i psyken. I USA har de begynt å se andre sammenhenger og jeg vil anbefale deg å google vestibulitis eller vulvodynia. Men kom deg til legen først!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå