Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har merket de siste ukene at jeg ser dårligere.. Føler at det har kommet ganske brått på! Merket det først for noen uker siden, og føler bare jeg begynner å se mer og mer uklart!

Noen som har opplevd noe lignende?

Må jeg dra til legen for å få henvisning til øyelege for å sjekke synet, eller hvordan er det?

Jeg begynte også på folat for noen uker siden, kan det være bivirkning av det? Det er jo litt rart om det er det, men må spørre selvom.. Jeg googlet det her om dagen, men fant ingenting! :sukk:

Tenker jo det værste jeg da, at jeg har fått en sykdom som gjør at jeg mister synet eller noe sånt! Samboeren min er jo helt oppgitt, for jeg tenker alltid sånn :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å gå til øyelege med en gang, du kan gå til en optikker, de har også mulighet til å undersøke øynene dine, og evt gi deg en videre anbefalling om du trenger øye lege eller ikke. Dersom det er synkoreksjon du trenger, så er det Optikker som tar seg av.

Dersom det viser seg å være sykdom på øye(ne) så må du til øyenlege, da må du ha en henvisning Fra fastlegen din.

Skrevet

Det ene utelukker vel ikke det andre. Optikeren kan hjelpe nå. Legen kan sjekke at alt foregår naturlig. Og gjør det ikke det, vil det i de fleste tilfeller være kjekt å oppdage ting tidlig.

For de fleste av oss blir armene bare kortere med alderen.

Skrevet

Du trenger ikke å gå til øyelege med en gang, du kan gå til en optikker, de har også mulighet til å undersøke øynene dine, og evt gi deg en videre anbefalling om du trenger øye lege eller ikke. Dersom det er synkoreksjon du trenger, så er det Optikker som tar seg av.

Dersom det viser seg å være sykdom på øye(ne) så må du til øyenlege, da må du ha en henvisning Fra fastlegen din.

optikeren kan også henvise videre til øyelege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...