Gå til innhold

Bytte skole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går 2. året på vgs og har store planer om å bytte skole. Jeg trives ikke på den jeg går nå. Jeg blir ikke direkte mobbet og ingen er direkte slemme. Men det er skikkelig klikkemiljø, og umulig å komme innpå folk der. Folk er ikke interessert i å prate med andre enn sine faste venner. Derfor er jeg ensom og har ikke funnet meg til rette i det hele tatt.

Det jeg er livredd for når jeg bytter skole er å bli skikkelig mobbet. Jeg har blitt mobbet før, og jeg vil ikke det igjen. Jeg vil ikke få negative kommentarer eller dritt i trynet daglig av den i klassen som slenger med leppa.

Jeg er livredd for å byttes skole fordi jeg er så redd for å bli mobbet. Vegrer meg for det. Jeg er så redd for slemme mennesker. Jeg er så sårbar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bytte skole på vgs gjør deg jo sårbar, fordi klassene blir veldig etablerte, og vennegjengene er mye sånn du beskriver at de er på skolen du går på nå..

Å bytte til en klasse der du kjenner noen fra før hadde kanskje vært det beste, men det er jo dessverre aldri noen garanti for at det finnes fler som ikke er en del av en gjeng som "ikke er interessert i å bli kjent med noen".

Kan selvfølgelig være en positiv forandring og du kan være heldig å komme til en mer åpen klasse, men det er jo umulig å forutse. Tror nok det er mindre sannsynlig at du blir mobbet enn at du kommer til en ny klasse du ikke finner deg til rette i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...