Gå til innhold

"Kvinner i sosiale medier"

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Leste en artikkel i debatt delen av avisen Bergens Tidende.

En gutt på 15 år skrev at "Kvinner sier de ikke føler seg trygg og tør ikke lenger gå alene og lettkledd på byen". Han forsetter med at på Facebook så kan han enkelt se bilder av lettkledde og nakne damer.

Han avslutter artikkelen med "Jenter, ikke gjør det enda lettere å få tilgang til kroppen deres"

Jeg forstår egentlig ikke helt hva han vil fram til.

Eller slik jeg tolker innlegget så må jenter slutte å legge lettkledde og nakne bilder av seg selv på nette/facebook, for da får de tilbake tryggheten når de går på byn, eller noe slikt.

Han er kun 15 år så kanskje litt uviten på hvordan ting fungere i samfunnet, eller?

Hva mener dere?

(Dere kan lese hele artikkelen på det bilde jeg tok)

Endret av -Leon-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å lese innleggene til slike spirrevipper, om jeg vil ha litt underholdning. For det er iallfall ikke noe å ta seriøst.

• Liker 1
Skrevet

hehe.... det er jo ikke noe logisk sammenheng i det han skriver. Og så handler innlegget først om jenter som blir overfalt på byen, men så kritiserer han folk for å legge ut bilder av nakne kvinner på facebook fordi det er noen som vil bruke face til det det faktisk skal brukes til. Og så mener han tydeligvis at man ikke kan klage over å bli overfalt på byen når man er lettkledd, fordi man legger ut lettkledde bilder på facebook.

:skratte:

Sorry, men jeg ble litt flau på hans vegne altså. Han er 15, men en 15åring burde da forstå at en jente blir ikke utrygg på byen fordi hun legger ut bilde av seg selv lettkledd på nettet. Jeg går ut fra at de fleste jenter som blir overfalt og voldtatt blir det av tilfeldige gjerningsmenn, ikke gjerningsmenn som har stalket dem på facebook i lengre tid og bestemt seg for å voldta dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...