Gå til innhold

Streng bak tennene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en slik streng bak tennene både oppe og nede, fikk på for 6 år siden da jeg tok av reguleringen. Har fått beskjed om at jeg like gjerne kan ha de på resten av livet pga plassmangel, men jeg har så utrolig mye problemer med den hele tiden. Har fyllt på lim kanskje 1-2 ganger i året, og har venninner som aldri har hatt behov for å fylle på lim. To ganger har den ene siden brukket av slik at jeg har fått en spiss kant som må reparers. Og i dag spiste jeg noe hardt eller et eller annet som gjor at strengen nede ca midt på bendet seg litt utover, går og kjenner på en sånn ny kant nå med tunge. Utrolig irriterende, så nå må jeg vel bare bestille enda en time til for å reparere igjen.

Flere som har hatt problemer med sin streng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt masse småproblemer med den, men har bare gått til tannlege en gang, da fordi limet ble borte bak den ene tannen. Alt det andre (spisse kanter o.l.) har jeg ikke giddet å gjøre noe med, så har det ordnet seg selv etter hvert. Hvis den plager deg så mye, synes jeg du skal dra til tannlegen og høre om han/hun mener du skal beholde den på, eller om du kan fjerne den. Jeg fikk i utgangspunktet beskjed om at jeg kunne fjerne min etter 5 år, men etter 5 år fikk jeg beskjed av tannlegen min at jeg skulle beholde den på til visdomstennene mine var ordentlig ute. Bare hør med tannlegen din du, h*n kan sikkert se om det er nødvendig eller ikke.

Skrevet

Jeg har hatt min i over tretten år, aldri hatt noen problemer med den. Ikke har jeg tenkt til å fjerne den heller. Risikere at tennene glir tilbake? Nei takk. Har flere venninner som heller ikke har tenkt til å fjerne sin.

Skrevet

Jeg har også hatt problemer med at limet blir borte. Tannlegen klippet da av kanten i steden for å fylle på med nytt lim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...