Gå til innhold

Bolivia/kokain-saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stina ble dømt til rundt 10 års fengsel i Bolivia. I juli ble Stina løslatt mot å betale kausjon, på betingelsen om at hun skulle melde seg for politiet hver mandag. Hun hadde da sonet rundt 3 og et halvt år av straffen (tror jeg). Stina rømte som kjent til Norge etter at hun ble løslatt mot kausjon.

Det jeg lurer på er hva som egentlig skulle ha skjedd fremover, dersom Stina hadde fulgt "reglene"?

Måtte hun da ha bosatt seg i Bolivia, og meldt seg hos politiet hver mandag, frem til straffen egentlig var over? Altså, måtte hun ha meldt seg hos politiet hver mandag i 6 og et halvt år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun har 6 og et halvt år igjen av straffen kunne hun vel ha jobbet i fengselet; da får man halvert straffen. Da kunne hun vel ha sonet ferdig om litt mer enn tre år, om jeg har forstått reglene riktig.

og etter reglene i bolivianske fengsler tilsvarer én jobbdag to dagers soning, slik at dommen blir halvert hvis fangen velger å arbeide.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10089905

Men selvfølgelig er det ikke et alternativ for søte, lille Stina å faktisk JOBBE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet hun kunne ha jobbet i fengselet. Det er vel det Madeleine gjør, så hun kommer vel til å slippe ut lenge før det har gått ti år. Men Madeleine har ikke betalt kausjon, og er fortsatt i fengselet. Stina betalte kausjonen for å komme seg UT av fengselet regner jeg med, så tviler på at hun ville ha dratt tilbake frivillig for å jobbe?

Lurer bare på hva som egentlig skulle skjedd fremover, altså hva betyr det i forhold til straffen at hun betalte kausjon?

Betyr det at hun slapp å være i fengselet, men måtte egentlig ha oppholdt seg i Bolivia til straffen egentlig var sonet ferdig?

Ingen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis hun hadde blitt overført til norge ville det altså holdt med meldetjeneste hos oslo politikammer. Etterhvert burde de fått til en ordning hvor hun meldet over internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...