Gå til innhold

Canada Goose eller Parajumpers-jakker?

Fremhevede innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Siden moderatorene her inne er litt overivrige, så lager jeg en ny tråd jeg :gjeiper:

Lyst på en Canada Goose eller Parajumpers-jakke? Da bør du lese videre. Alle som er bare litt opptatt av dyrevelferd har god grunn til å aldri kjøpe jakke eller parkas fra Canada Goose. Pelsen på kragene kommer sannsynligvis fra ville dyr som er fanget med metoder som er forbudte i Norge.

LINK

USA, Canada og Russland tillater bruk av snarer som kan fange pattedyr rundt beina eller halsen. Dette er strengt forbudt i Norge, fordi det anses som dyreplageri. Disse landene tillater også bruk av fotsaks, en fangstfelle som klapper sammen rundt beina på dyret og forårsaker grusomme smerter. Dyr som fanges i snarer eller fotsakser kan bli liggende og lide lenge før fangsmannen avliver dem med en klubbe eller skudd mot hodet. Disse fangstmetodene foretrekkes fordi de ikke skader pelsen til dyret.

LINK

There have been a number of incidents in which counterfeit Canada Goose jackets are often sold online. Often time these fake coats use fur from dogs or cats instead of coyote fur.

/wiki/Canada_Goose_%28clothing%29"'>LINK

Canada Goose er en jakke kopimarkedet elsker å kopiere. For hver ekte jakke, så går det minst fem fake ut på markedet. Og Kina leder ann i produksjonen av disse fake jakkene. Og det finnes ikke coyoter i Kina... men mange hunder og katter...

Så ved å kjøpe en ekte Canada Goose jakke, så støtter du markedet for fake jakker også.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tiltro til at Canada Goose og Parajumpers får sin pels og dun fra leverandører som respekterer de lover som gjelder i det landet er råvaren kommer fra.

Hvordan kommer du frem til dette?

Så ved å kjøpe en ekte Canada Goose jakke, så støtter du markedet for fake jakker også.

Ved å kjøpe en Canada Goose jakke støtter jeg Canada Gose (produsenten), og med det samme dens kamp mot alle de ulovlige piratkopiene som spres i markedet.

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ved å kjøpe en Canada Goose jakke støtter du Canada Goose produktet, og med det dens populæritet selv for de som ikke har råd til ekte jakker :filer:

• Liker 1
Skrevet

Ved å kjøpe en Canada Goose jakke støtter du Canada Goose produktet, og med det dens populæritet selv for de som ikke har råd til ekte jakker :filer:

Ok, skjønner hvor du vil. Men biter ikke særlig på...

Man kan ikke slutte å kjøpe originalvarer fordi man da (i dine øyne) støtter markedet for piratkopierte varer. Da vil produsentene av originalvaren fort gå konkurs, og bare etterlate piratvarer på markedet. Er det noe bedre?

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Piratmarkedet kopierer alt som er populært. Om Canada Goose hadde gått konk, så hadde ikke jeg lagt meg ned for å grine akkurat :fnise: (de er ikke mye moralske mtp avliving av dyr de heller). Og ingen Canada Goose - ingen kopiering i Asia heller.

Ting er gjerne mer sammensatt en man tror. Derfor skal man også være mer bevist på hva man kjøper.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tiltro til at Canada Goose og Parajumpers får sin pels og dun fra leverandører som respekterer de lover som gjelder i det landet er råvaren kommer fra.

Hvordan kommer du frem til dette?

Ved å kjøpe en Canada Goose jakke støtter jeg Canada Gose (produsenten), og med det samme dens kamp mot alle de ulovlige piratkopiene som spres i markedet.

Hva om det er så dårlige dyrevernlover at det ikke ville vært tillatt i Norge?

Skrevet

Syns det er jåleri og galskap å bruke 6000-7000 kr på en jakke... Folk sliter med å betale regninger( neeiiiidaaa, selvsagt ikke dere da;)) gjeld til oppunder pipa og er på minus hver måned( nok en gang...ikke dere..men mange andre;))men fancy jakker til mange tusen må de ha...for å rusle rundt og shoppe mer i storbyen;)..

Ble bare litt overrasket sist eg var i Oslo...hvor utrolig mange som gikk i dyyyre jakker, og mange er jo veldig unge folk som nok ikke har begynt å tjene egne penger.

Så jo og dritlekre jakker fra bla Pajar..men orker rett og slett ikke bruke så masse på et klesplagg...( er nok litt gnien der;),

Bor nord i landet...med lange og kalde vintre..holder meg veldig god og varm i langt billigere jakke:) og jeg er mye ute året rundt!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Greia er at de fleste ikke har brukt 6-7000,- på denne jakka. De har brukt halve prisen og vært med på å flådd en hund i Kina... fordi de skal vise at de liksom har råd til en grisedyr jakke, selv om de ikke har det.

Det er tydligvis veldig viktig å ha en grisevarm ekspedisjonsjakke når man skal på shopping i Bogstadveien :filer:

• Liker 2
Skrevet

:klappe: :klappe: :yvonne:

Greia er at de fleste ikke har brukt 6-7000,- på denne jakka. De har brukt halve prisen og vært med på å flådd en hund i Kina... fordi de skal vise at de liksom har råd til en grisedyr jakke, selv om de ikke har det.

Det er tydligvis veldig viktig å ha en grisevarm ekspedisjonsjakke når man skal på shopping i Bogstadveien :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...