Gå til innhold

Mensen!

Fremhevede innlegg

Gjest Mille :)
Skrevet

Hei jeg er en 12 år gammel jente og har ikke mensen.

Alle vennene mine har det! Det er bare jeg som ikke har det. ( tror jeg ) :(

Å Jeg vil ha det, det høres kansje veldig rart ut!

Men har noen en tips om åssen man kan få mensen fort ? :):sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Finnes ingen muligheter for å få mensen fort. Noen får det tidlig, andre litt seinere. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet. =)

• Liker 1
Skrevet

Vær glad for det, kan være noe herk. Nyt tiden du har uten det.

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke mensen før jeg var 15, jeg...Men jeg hadde jo "hatt mensen" et par år på skolen, da...;)

• Liker 2
Skrevet

Det er ingenting å trakte etter, den kommer fort nok! Jeg skal love deg at du kommer til å angre på at du ønsket deg å få den tidlig når den en gang kommer :)

• Liker 1
Skrevet

Hei tusen takk for hjelpen, tror virkelig jeg må ha tålmodighet :)

Klem meg Mille :)

Skrevet

(:vinke: Chikako)

Syns du det blir litt leit å være den eneste som ikke har fått mensen etter hvert, så bare lat som om du har det. Funker bra, det også! Satt over svømminga en gang i måneden i to år før jeg faktisk hadde grunn til det...:ler:

Skrevet

Ja du skal bare være glad du ikke har fått mensen enda,, det er er bare noe dritt!

Skrevet

Som mortem her sier, så må du nok bare vente.

Man kan desverre ikke fremskyve modningen av et egg, før folliklene har modnet av seg selv.

Dagen kommer nok skal du se :)

Vet det ikke er så lett å forstå nå, men nyt den tiden hvor du enda ikke har fått mensen. Snart vil det bli mye du må tenke på,

- skal du velge bind eller tampong

- har du nok?

- har du husket ekstra i vesken?

- har du smertestillende

- du kan kanskje ikke delta i svømming alltid

- lekkasjer

osv osv.

Jeg husker at jeg også gjerne ville ha mensen NÅ, eller aller helst i går. Da den til slutt kom var det ikke helt det store greiene allikevel.

Det tok vel iallefall 2 år før mensen stabiliserte seg, så derfor opplevde jeg flere ganger at mensen kom mens jeg var på skolen, uten at jeg hadde bind eller smertestillende :P

Skrevet

Mensen er ikke noe å trakte etter, men også helt greit når du får det. (syns jeg) Da vet du at du er kjønnsmoden, og du lærer deg å lytte etter kroppen din på en annen måte. Du er ikke jente mer, men en liten kvinne! :jepp:

Skrevet

(:vinke: Chikako)

Syns du det blir litt leit å være den eneste som ikke har fått mensen etter hvert, så bare lat som om du har det. Funker bra, det også! Satt over svømminga en gang i måneden i to år før jeg faktisk hadde grunn til det...:ler:

(:vinke: Jeg har gjemt meg unna KG en stund, men nå er det eksamensperiode ;) Og jeg har mista alle de gamle trådene jeg var med i fordi det tok for lang tid uten at jeg var aktiv :tristbla: Håper du har det bra!)

Jeg lot som jeg hadde mensen før jeg fikk det. Jeg fikk det da jeg var 14, og da var jeg gammen lei av å vente. Dumme meg...

Skrevet

ja det er flaut at jeg ikke har og alle i klassen har!

Men tror du jeg burde kansje late som om jeg har? :)

Skrevet

[quote name=Mille :)' timestamp='1321973326' post='10038100]

• Liker 2
Skrevet

Eneste måten en kan framskynde mensentrasjon på er å ta hormoner, men det er ikke anbefalt for barn.

Skrevet

Kos deg den tiden du har igjen uten mensen,du :) Jeg har brukt 30 år på smerter,uregelmessigheter,p-piller,ikke p-piller,eggløsningsvondt - utsette mensen fordi jeg skulle på sydentur osv osv. Nå er det nesten så jeg gleder meg til overgangsalderen - for da forsvinner den.

• Liker 1
Skrevet

(:vinke: Jeg har gjemt meg unna KG en stund, men nå er det eksamensperiode ;) Og jeg har mista alle de gamle trådene jeg var med i fordi det tok for lang tid uten at jeg var aktiv :tristbla: Håper du har det bra!)

Jeg lot som jeg hadde mensen før jeg fikk det. Jeg fikk det da jeg var 14, og da var jeg gammen lei av å vente. Dumme meg...

Samme her! Har tre eksamener på rekke og rad nå, men syns jeg måtte kikke innom.

:klem:

Skrevet

[quote name=Mille :)' timestamp='1321973326' post='10038100]

Skrevet

Samme her! Har tre eksamener på rekke og rad nå, men syns jeg måtte kikke innom.

:klem:

Lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...