Gjest Jordi Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Føler meg hekta på å veie lite.Spiser stort sett veldig lite.Ofte pga dårlig matlyst,selv om jeg noen dager har helt ekstrem hunger etter junk.Da kan jeg f.eks spise 2 potetgullposer,3 sjokolader og hamburger(som jeg gjorde sist lørdag). Etter en sånn dag kan jeg spise svært lite før jeg fråtser i usunn mat igjen.Har gått ned 6-7 kilo det siste året,men har holdt meg ca stabil nå på 51-53 kilo.Er 1,70m høy,så ut fra BMI ser jeg jo at jeg er definert i nedre normal/undervekig.Ikke at BMI er den beste skalaen for å måle dette jeg merker st jeg har blitt veldig opphengt i at vekta nå ikke skal peke over 52kg om morgenen.Viser den mer blir jeg frustrert og sint.Spiser minimalt den dagen.Teller ikke kalorier,men vet jo at mine tre knekkebrød,banan og bolle ris utgjør færre kalorier enn jeg forbrenner på en dag med normalt aktivitetsnivå. Har jeg blitt spiseforstyrret,eller tror dere dette er en forbigående fase for meg?
Gjest Heidi Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Det høres definitivt ut som om du er i ferd med å utvkle anorexia. Jeg snakker av erfaring, fordi jeg sloss mot dette selv. Har gått til behandling for dette i over ett år nå,og er mye bedre!! Kontakt fastlege med en gang, og få hjelp av psykolog.tro meg, det blir ikke bedre før du søker hjelp! Du ødelegger kroppen din, og faren for å bli beinskjør, og få hormon forstyrrelser er stor!! Håper du tar i mot rådet mitt. Ønsker deg masse lykke til! hilsen Heidi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå