Gå til innhold

Eksen til kjæresten min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk kjæreste, som jeg ønsker å behandle best mulig. Men han har en ekskjæreste som tar veldig mye plass. Hun ringer hele tiden, og det virker som om de har en veldig god tone. Men de var sammen i 7 år - så jeg har jo forståelse for det.

Jeg har også og en eks, men jeg er av den formening at jeg ikke ser noen hensikt ved å ha så mye kontakt med han.

Problemet nå er at hun har invitert han til innflyttningsfest. Han takket ja, men da han spurte om han kunne ta med deg meg, sa hun at dette var litt for tidlig for henne.

Vi har bare vært sammen i 3 mnd, men jeg føler innerst inne at dette ikke er helt greit.Jeg merker at jeg blir litt trist av det. Men jeg er ikke sjalu - eller hvertfall ikke i den forstand at jeg tror at de ville funnet tilbake til hverandre. Men jeg synes hun blir en belastning i vårt forhold, og jeg får en vond følelese i magen hver gang hun ringer. Vil vel bare ha deres synspunkt. Ville dere synes det var greit? Og hva er deres synspunkt på ekser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å sette meg i den situasjonen, men det moraliserende svaret er "De må ha lov til å være venner".... Men funker ikke sånn i praksis. Skjønner godt knuten i magen din, jeg hadde hatt den selv.

Men jeg føler også at hun ikke har noen rett til å stille krav til når og hvor han skal få være sammen med sin nye kjæreste, på samme måte som du ikke har noen "rett" til å stille krav til hvem han er venner mer...

Så jeg hadde nok håpet/bedt om at han takket nei til den festen. Eller, hadde det vært meg så hadde jeg sagt at han er velkommen til å være venner med henne, men at han kan vente med å reise hjem til henne på fest til hun er klar for å treffe deg også.

(Ikke at jeg hadde hatt det STØV lyst til å gå, det er nå en ting...)

Skrevet (endret)

Hun er definitivt ikke over ham,og det er jo en grunn for at det er slutt mellom dem så jeg sjønner ikke helt at dem enda har kontakt? Og at han vil gå på fest til henne,uten deg... Erhm det sier jo litt om hva henne intensjoner er? Og at han i det hele tatt takket ja til å gå på festen,selv når du ikke er invitert!?Da hadde jeg begynt å lure,hvorfor vil han det liksom?

Hvorfor holder han fremdeles kontakt med henne,det er jo slutt? Og hn har han jo deg nå og han burde fokusere på deg og fremtiden... ? Selv om de har vært sammen i 7år, så er et brudd et brudd... Jeg tror eksen har store planer om å få ham igjen.... Jeg hadde bedt han ta et valg, enten bli ferdig med fortiden å fokusere på dere og kuttet all kontakt med eksen(vis ikke blir hun aldri ferdig med ham) eller så blir det jo aldri kun dere ro?

Snakk med ham og finn ut hva som skjer mellom dem, lykke til:)

Edit: glemte noe

Endret av redstar
Skrevet

Tror denne tråden burde flyttes til samlivsforumet, men uansett: Jeg får en følelse av at eksen til kjæresten din mener hun "eier" ham litt siden de var sammen så lenge og at hun ikke er helt over ham. Forstår godt at du synes det er ubehagelig, og synes også det er litt respektløst av henne å invitere bare han til innflytningsfesten. Jeg personlig synes ikke det er noe rart at folk som har vært sammen så lenge holder kontakten, de er jo tross alt en viktig del av hverandres historie, men dersom hun ekskluderer deg så tyder det på at hun ikke er helt over ham og ikke er helt villig til å gi opp "kontrollen" enda. Hvis jeg var deg ville jeg nok kanskje latt ham gå på den festen, men jeg hadde definitivt tatt det opp med ham om hun fortsatte å kreve å være en del av livet hans uten å inkludere deg.

Skrevet

Tusen takk for så mange fine svar. Jeg er glad for å se at dere også mener at det er spesielt.

Jeg har også hatt inntrykk av at hun ønsker å vise at hun har en plass i livet hans, og da gjerne en jeg ikke kan erstatte. Jeg skal snakke med han snart. Han ringte meg nettopp. Men kvier meg litt, vil ikke være vanskelig. Men samtidig merker jeg at dette er et vennskap som ikke fungerer så godt i vårt forhold.

Det har blitt litt mye "henne" og nå har jeg hele deres forhold opp i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...