Gå til innhold

Gode TV-serier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i fantasy og sci-fi serier, og er stor fan av bl.a. Buffy, Angel, Firefly, Supernatural, Doctor Who og Fringe.

Er på utkikk etter nye serier å se på, helst i denne sjangeren. Har sett Game of Thrones nylig og likte den kjempegodt. Digger også vampyrserier, men tror jeg har sett det meste der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Falling Skies + The Walking Dead + Terra Nova - om du liker sci/fi godt iblandet en "end of days" scenario... :)

Falling Skies er sommerserie tror jeg, sesong 1 er komplett, sesong 2 begynner i april eller noe neste år. The Walking Dead er midt i sending as secong 2 og Terra Nova har startet nå i høst og er midt i sesong 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stort sett samme smak, ser jeg, så gleder meg til å få flere forslag :nikki:

Har du sett Battlestar Galactica, Being Human og Heroes? Regner med at du har sett True Blood, siden du sier du har sett det meste av vampyr-serier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er fan av Joss Whedon (Buffy og Firefly) og sci fi burde du absolutt sjekke ut Dollhouse! Hun som spiller Faith i Buffy har hovedrollen, og det er en fantastisk serie :)

Den handler om et "firma" som sletter hukommelsen på mennesker, og etter det kan de putte alle slags personligheter inn i det mennesket. Rike folk kan dermed kjøpe hva de vil, for eksempel en hore, en bankraner, en gisselmegler, ja, egentlig hva som helst. Etter oppdraget er fullført slettes minnene igjen fram til neste oppdrag. Men så begynner hovedpersonen å huske hvem hun var før og tidligere oppdrag. Det er vanskelig å forklare, men det er faktisk en veldig bra serie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett de første sesongene av X-files? Synes de er ganske bra, men taper seg veldig fra sesong 5 og utover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte de første 2 sesongene av Dollhouse, så stemmer i den. :)

Dead Like Me kom med 2 sesonger også, og er vel neppe direkte fantasy eller sci fi eller vampyr, men utrolig herlig svart humor om en gjeng som jobber med å hente sjeler i en amerikansk storby. Litt lei meg når de tok den av plakaten. Ikke like tragedie som Firefly, tho.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dead Like Me kom med 2 sesonger også, og er vel neppe direkte fantasy eller sci fi eller vampyr, men utrolig herlig svart humor om en gjeng som jobber med å hente sjeler i en amerikansk storby. Litt lei meg når de tok den av plakaten. Ikke like tragedie som Firefly, tho.

Jaa, Dead like me er absolutt verdt å se! Det er liksom morsomt, "dypt" og underholdende på en gang. Men har du sett filmen de lagde? Den er så utrolig dårlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den så jeg aldri.. Heldigvis, kan jeg kanskje si? :fnise:

Det var tidenes skuffelse altså. Rube er bare borte og Daisy Adair har byttet skuespiller. Og alt er bare utrolig teit, stort fokus på sex (:roll:) og den er generelt dårlig. Men skal slutte å avspore nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle forslag, jeg har ikke sett Dead like me så den skal jeg sjekke ut. Battlestar Galactica har jeg også planer om å se, ellers har jeg sett de fleste som er nevnt bortsett fra Walking Dead (er ikke så glad i zombier). Har sett True Blood ja, likte den første sesongen så godt men har blitt mer og mer skuffa over de siste sesongene... Tenkte å sjekke ut noe som heter Lost Girl, men aner ikke hvordan den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du likar Dr. Who, kan du prøve Torchwood. Det er ein spinn off-serie av Dr. Who, og handlar om den hemmelege gruppa Torchwood som "tek hand om" diverese utanomjordisk som ramlar innom Cardiff. Eg likar serien veldig godt, særleg dei siste to sesongane (det er vel fire sesongar i alt).

Er elles einig med Dollhouse, den er kjempebra. Men ganske kompleks handling, så den er ikkje den beste når ein er trøytt og utkøyrt!

Endret av dobby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lost girl er ganske bra synes jeg. Har begynt å se Grimm også som er greit underholdende. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også godt Dead Like Me. Ble også skuffet over filmen, hun som tok over for Daisy var helt patetisk.. Hun kan jo ikke ha satt seg inn i rollen i det hele tatt? Veldig fjernt hele greia egentlig, det KUNNE ha fungert, det bare gjorde det ikke. Overhodet. Gøy å se Reggie stor da, men ellers skuffende..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingenting slår Star Trek. (av Sci-Fi serier)

Vil også anbefale Babylon 5 som er veldig likt ST - Deep Space 9. Litt av en tilfeldighet dette?

Andromeda er litt merkelig igjen, og FarScape er litt på "jordet" mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig glad i fantasy og sci-fi serier, og er stor fan av bl.a. Buffy, Angel, Firefly, Supernatural, Doctor Who og Fringe.

Er på utkikk etter nye serier å se på, helst i denne sjangeren. Har sett Game of Thrones nylig og likte den kjempegodt. Digger også vampyrserier, men tror jeg har sett det meste der.

Innen sci-fi/fantasy:

Jeg gjentar som andre før meg har sagt: Battlestar Galactica! :strix:

Jeg digger også:

Fringe

Firefly

Game of Thrones

av de du allerede har sett.

Og ellers:

Cowboy Bebop

X-Files

Stargate

Av serier jeg ikke har noen formening om selv egentlig:

The Event

Terra-Nova

Star Trek

Babylon 5

Merlin

Dollhouse

4400

Heroes

Anbefales ikke:

Lost....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av fantasy er Legend of the seeker en av mine favoritter.

Av sci-fi så liker jeg godt Stargate-seriene. Stargate sg1 er originalen og klart den beste, men syns Stargate Atlantis er ganske bra også. Stargate Universe er et litt annet konsept, men funker det også ;)

Kyle XY likte jeg også, selv om det er ikke sci-fi'en som står i fokus, men den ble kansellert så den slutter ganske så brått, noe som er litt frustrerende.

Ellers så har vi jo Charmed

Haven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...