Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg besøker lillesøster i Stockholm om et par dager, og lurer på om noen har tips til gode spisesteder. Prisnivå er ikke så nøye, så lenge det ikke dreier seg om superdyre steder.

Og ellers - er det noen som har forslag til påfunn? Jeg liker i grunn ikke å legge noe særlig med planer, men er alltids greit med alternativer. Nå har vi begge vært innom museer og slikt der før, men tips om interessante butikker/barer&puber/etc tas imot med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg bor i Stockholm, så jeg har fått med meg noen koselige steder:)

Jeg ramser opp i tilfeldig rekkefølge:D

-Djurgårdsbrunn er et nydelig spisested/brunchrestaurant ute på Djurgården, ikke langt fra Kaknästornet som er et perfekt sted å tilbringe lørdag/søndag formiddag f.eks. Det KAN være litt kaldt å sitte ute nå, men de pleier å kunne tilby mat innendørs. Verdt en tur!

-La Petite Bretagne er et creperie (pannekakehus med både middagspannekaker og dessertpannekaker) som ligger ved Rådmansgatan (t-banestasjon Rådmansgatan, grønne linjen) i sentrum. Utrolig deilig mat, veldig koselig sted. Prøv en tørr fransk cider! De smaker herlig:)

-Caliente (grønne/blå linjen, t-bane St:Eriksplan) ligger rett til venstre for tbanen når du går ut, og er i mine øyne den beste tapasrestauranten i Stockholm. Masse deilig mat å velge mellom, god sangria og god service hver gang!

-Helenes Krog, ligger både på St:Eriksplan og på Söder. Noe usikker på hvordan du tar deg til den som ligger på Söder, går utifra at du tar den røde linjen. Helenes har i utgangspunktet mat på menyen som ikke er noe oppsiktsvekkende, burgere, sandwicher o.l., men det smaker utrolig godt! Burgeren er verdt en tur alene:)

-Glenfiddich warehouse nr.68 ligger i Gamla stan. Generelt er det ikke helt stuereint for de av oss som ikke er turister lenger å henge rundt i gamla stan, vi skal visst synes det er slitsomt og turistigt;) Selv er jeg evig turist og synes det er et fantastisk område, det var her jeg bestemte meg for å flytte til byen:) Uansett, om dere liker whiskey og deeeeilig vilt og annen kjøttmat, er dette stedet å gå.

Av museer og opplevelser synes jeg Fotografiska er helt fantastisk, ta t-banen til Slussen og gå videre ned kaia forbi Å-landsbåtene så kommer du til Fotografiska. Egentlig er det bare å følge stimen med mennesker som helt sikkert er på vei samme retning:D Akkurat nå har Fotografiska en utstilling med Nick Brandt's dyreportretter, de er helt utrolig fine!

Ellers er jo fikakulturen i Stockholm velkjent, det ligger kaffehus og kafeer overalt. Anbefaler Wienerconditoriet i drottninggatan (såvidt jeg husker) som ligger nederst mot Stureplan, alltid mye folk, men de beste kakene finner du der:)

I Mäster Samuels gate finner dere en bitteliten butikk med et skilt der det står "Antik nytt og brukt" - med MASSE juggel i vinduene. Dette er en skikkelig kuriositet på alle måter. Her finner dere smykker i alle former og varianter, butikken er drevet av et homsepar som kan være både vanvittig søte og grusomt utrivelige, helt avhengig av hvordan du kommer inn i butikken:D Ikke ha på deg ryggsekk, da får du beskjed om å gå ut - det er nemlig kjempetrangt der inne. Ellers er det et fantastisk sted:)

Nå har jeg ramset opp i det vide og brede, men legger til at drottninggatan er travel, men vel verdt et besøk før jul. Her ligger de store butikkene (PUB-huset, Åhlens City, H&M, NK osv.) om det er shopping som skal til:)

Skrevet

Wow... snakk om respons!

Mange takk skal du ha frøkenfryd :jepp:

Skrevet

Legger til at kistamässan som ligger nord om byen, har skjønnhetsmesse i helgen! WEE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...