Gjest evo6 Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Heisann jeg driver å skal lage meg ett prosjekt.jeg skal bruke minst mulig penger på mat.men det skal være godt og sunt. som helstrøm sier det skal koste under 50 kr per middag. jeg trenger litt hjelp med og komponere uke menyen min. om noen har andre forslag enn en jeg har. som er bedre og sunt. eller er menyen min usunn? mandag:fiskegrateng/fisk med agurksalat. tirsdag:hjemmelaget kjøttkaker/boller med potet og grønsaker. onsdag:wok med svin/kylling, grønnsaker og ris. torsdag:grøt/pølser(kalkun kylling) fredag:Taco kylling/svin med mye grønt. Lørdag:Kylling/biff med ris og salat. Søndag:koteletter/stek med potet og surkål. hver middag ligger på ett sted mellom 20 til 50 kr per person.
Meridian Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Koster hver av disse middagene et sted mellom 20-50 kr per per??? Det var sinnsykt billig! Jeg spiser mye fisk i hverdagen. Damper fisken i en kjele med saltet vann, og spiser grønnsaker wokket i vann, eller salat til. Tar alltid litt olje over maten når de er ferdig, og gjerne kjerner og frø, før jeg spiser den. Fisk jeg kjøper er laks, ørret, sei eller torsk, alltid frossen. Spiser vel mest laks I helgene koser jeg meg med gode kjøttretter som hjemmelaget mousaka, taco, pizza, biff
Leanne Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 I dag hadde vi ovnsbakt laks med hjemmelaget potetmos og revet gulerøtter. Det er egentlig ganske billig fant jeg nå ut, måtte bare regne på det... Alt er forrøvrog ca summer.... (laks 50 kr + poteter og hvitløk 20 kr + melk og smør 10 kr + gulerøtter 15 kr = 95 kr / 4 pers. = 23,75) 1
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har en god oppskrift på veldig sunn, billig og god taco. Si ifra om du er interessert, så kan du få den
2shy Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Heisann jeg driver å skal lage meg ett prosjekt.jeg skal bruke minst mulig penger på mat.men det skal være godt og sunt. som helstrøm sier det skal koste under 50 kr per middag. jeg trenger litt hjelp med og komponere uke menyen min. om noen har andre forslag enn en jeg har. som er bedre og sunt. eller er menyen min usunn? mandag:fiskegrateng/fisk med agurksalat. tirsdag:hjemmelaget kjøttkaker/boller med potet og grønsaker. onsdag:wok med svin/kylling, grønnsaker og ris. torsdag:grøt/pølser(kalkun kylling) fredag:Taco kylling/svin med mye grønt. Lørdag:Kylling/biff med ris og salat. Søndag:koteletter/stek med potet og surkål. hver middag ligger på ett sted mellom 20 til 50 kr per person. Jeg kan ikke påstå at maten du generellt nevner her er kjernesunn. Det er mye du kan lage som er veldig sunt, mettende, og godt. Jeg lager mye linsegryte og kikertsuppe, dette koster under 50 kr per porsjon, og er et balansert måltid Eks suppa serverer 4 porsjoner, så den har man jo i flere dager eller kan fordeles utover både lunsj og middag. Du har også noe som heter quinoa som er langt sunnere enn ris, og som gjør seg kjempegodt til f.eks stekt laks. Alle middager bør ha godt med grønt, og et brokkolihode kan du ha i 2 dager, koster vel 10-15 kr for et hode litt avhengig av tilbud butikkene kjører 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå