~Frk Amalie~ Skrevet 13. desember 2003 #1 Skrevet 13. desember 2003 Jeg er to dager over IKM og testet meg med Clear Blue i går. Resultatet ble en veldig svak negativ. Hva i all verden betyr det? :klø: Noen som har opplevd det, og som likevel var gravid? Får ikke dette til å stemme! Har diverse symptomer, men vet jo at det kan være psyken som spiller meg et puss... Hadde vært fint å høre fra noen som har opplevd dette/vet noe
Tinka Skrevet 13. desember 2003 #2 Skrevet 13. desember 2003 Hva mener du egentlig med svak negativ? Var det kun en vannrett strek der, men den var svak? Var kontroll streken (den loddrette i den lille rute ved siden av) tydelig?
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #3 Skrevet 13. desember 2003 Hva mener du egentlig med svak negativ? Var det kun en vannrett strek der, men den var svak? Var kontroll streken (den loddrette i den lille rute ved siden av) tydelig? Kontrollstreken var tydelig, men den andre vannrette var veldig svak.
la Flaca Skrevet 13. desember 2003 #5 Skrevet 13. desember 2003 da er den jo svak positiv da... Nå tenker du litt feil, tror jeg. Når du tester negativt på CB får du en sterk vannrett strek, ikke sant. Og ingen loddrett. (Når du tester positivt får du en loddrett strek som enten er sterk eller svak, i tillegg til en vannrett.) Det Eliza mener er vel at den vannrette streken var veldig svak, men ingen loddrett strek... altså en "svak negativ". Vet forresten ikke om det skal tolkes annerledes enn bare 'negativ', rett og slett. :-?
14062003 Skrevet 13. desember 2003 #6 Skrevet 13. desember 2003 Det er egentlig bare to resultat på CBen: positiv eller negativ. Og så har man feil innimellom da, men de tar jeg ikke med her. Resultatet er enkelt å lese av: Er det en loddrett strek, uansett, så er testen positiv. - Mao så er man gravid, ingen tvil. Er det ingen loddrett strek, så er testen negativ. - Man kan fortsatt være gravid, men ikke produsere nok hcg til at testen slår ut.
murmeldyret Skrevet 14. desember 2003 #7 Skrevet 14. desember 2003 Jeg ble også veldig håpefull sist jeg testet. Da opplevde jeg en svak negativ test. Men mensen kom, så den var desverre veldig klart negativ likevel...
Gjest Latraviata Skrevet 14. desember 2003 #8 Skrevet 14. desember 2003 Jeg har også opplevd at den vannrette streken er utrolig svak, nesten så du må gjette deg til at den er der. Men kontrollstreken har vært sterk, så det er vel ikke noe i veien med testen antakelig. Men er det noen som vet hva den vannrette streken er for noe? Hvilket protein/hormon den reagerer med? Jeg brukte morgenurin, så den burde være konsentrert nok. Uansett så testa jeg 5 dager før IKM (klarte ikke å vente.. :oops: ), så håpet om positiv test var litt vel optimistisk.
~Frk Amalie~ Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2003 Jeg blir sprø her snart! Mensen har ikke kommet enda, til tross for menssmerter som kommer og går. I tillegg føler jeg meg så rar i kroppen, men det er jo mulig jeg brygger på influensa. Føler meg svimmel, trøtt, varm i toppen, og har konstant svak hodeverk. vet ikke om dette kan være symptomer på graviditet, men det vet kanskje dere? :klø: Nå løper jeg på vaktapoteket og kjøper en test til, klarer ikke å vente!
~Frk Amalie~ Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2003 Og der fikk jeg samme resultatet igjen... bortsett fra at denne gangen va det så vidt jeg kunne se streken! Mulig det kommer av at jeg har testet på kvelden? Er forsåvidt rimelig tidlig etter IKM da...
Gjest Abelone Skrevet 14. desember 2003 #11 Skrevet 14. desember 2003 Min erfaring er at veldig tidlig i graviditeten kan du få en veldig svak strek, men da er du gravid, bare veldig lite av dette hormonet. Men det er en graviditet..... Jeg testet etter bare noen dager, og da var den bare bittebittelitt lyseblå, men den ble sterkere og sterkere blå etterhvert. Jeg brukte masse tester..... Jeg var gravid. Han er nå 4 år!
~Frk Amalie~ Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2003 Er det sant??? :D Oppløftende å lese kjære deg... (rimelig desperat her må jeg innrømme). Har derfor lest litt om symptomer nå nettopp, og fant noen jeg ikke visste om, men som jeg har! Har bl.a plutselig fått mye utflod (det pleier jeg bare å ha rundt EL). Tror jeg dør snart.... Kjøpte en dobbel pakke med tester. Nårtid bør jeg ta en ny? Vil ikke ha den svake negative en gang til!!! Med det samme, tusen takk til dere som tar dere tid til meg! Det betyr så mye siden jeg ikke kan snakke med noen andre om dette.
Gjest Abelone Skrevet 15. desember 2003 #13 Skrevet 15. desember 2003 Jeg skjønner deg godt, har vært der selv. Jeg testet så tidlig fordi jeg ikke har regelmessig mens, og ville være sikker på terminen min selv. Du kan nok risikere å ha svak blåfarge i mange dager, kanskje 1-2 uker. (husker ikke helt, da må jeg se på kalenderen fra 1999.....) Mest hormon er det jo i morgenurinen om du ikke tisser om natta, så da skal vel streken være mest blå. Det er kjempespennende å bli gravid, og jeg ønsker det all mulig lykke til! Mitt kjennetegn på graviditet var ømme bryster (hele brystet, sånn at det verket når jeg "favnet" dem i en håndfull og presset dem inn mot kroppen) og så en murrende verk nederst i ryggen. Ved min første graviditet kjente jeg disse tegnene først, og begynte å lure.... tok så testen. Ved andre graviditet, kjente jeg tegnene veldig raskt etter testing.
~Frk Amalie~ Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #14 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har også vondt nede i ryggen (pleier ikke å ha det i forbindelse med mensen)! Jeg vet at det går an at man får symptomer selv om man ikke er gravid, men fordi man ønsker det så sterkt. I mitt tilfelle har jeg fått symptomer som jeg ikke visste va symptomer. Går det da an at det er innbilt/at psyken spiller meg et puss?
Tinka Skrevet 15. desember 2003 #15 Skrevet 15. desember 2003 Ikke for å ødelegge her, men hvis det er den vannrette streken som er svak, og det ikke finnes noen antydning til loddrett strek, så er den nok negativ Det er når du får opp en loddrett strek at testen er positiv, selv om den er veldig, veldig svak. Men at den vannrette streken er svak kan jo tyde på at du bruker feil mengde urin da. Pørv å bruk et glass, og ha den oppi der i 20 sek i stedet for å tisse rett på den. For da er det lettere å ta tiden. Og husk, så lenge ikke mensen har kommet er det enda håp
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #16 Skrevet 15. desember 2003 Ikke for å ødelegge her, men hvis det er den vannrette streken som er svak, og det ikke finnes noen antydning til loddrett strek, så er den nok negativ Det er når du får opp en loddrett strek at testen er positiv, selv om den er veldig, veldig svak. Men at den vannrette streken er svak kan jo tyde på at du bruker feil mengde urin da. Pørv å bruk et glass, og ha den oppi der i 20 sek i stedet for å tisse rett på den. For da er det lettere å ta tiden. Og husk, så lenge ikke mensen har kommet er det enda håp Jo, testen er svak negativ og ikke svak positiv, så mye tror jeg alle her har skjønt... Spørsmålet var vel om jeg kan være gravid likevel! Jeg har brukt beger og holdt testen i urinen i 20 sekunder, så det er ikke der feilen ligger. Jeg kan jo ikke påstå at jeg ER gravid, men det er veldig mange ting som tyder på det. Jeg håper ihvertfall... Vi får se etter hvert
~Frk Amalie~ Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #17 Skrevet 15. desember 2003 Hilsen meg som ikke er helt våken... :oops:
Tinka Skrevet 15. desember 2003 #18 Skrevet 15. desember 2003 Jeg ville bare ha frem at om den negative streken er svak så er ikke det noen indikasjon på at testen er nesten positiv. For det var jo det du i utgangspunktet lurte på? Men som jeg jo sa, så lenge ikke mensen har kommet er jo muligheten for at du er gravid helt klart til stedet! Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet et par dager til, og så prøve på ny! Lykke til :D
~Frk Amalie~ Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #19 Skrevet 16. desember 2003 I går morges fikk jeg plutselige magekramper og begynte å blø MASSE(mye slim/klumper). Det var som noen vrei en kniv rundt i magen :o Dette varte i et par timer, og jeg måtte hive innpå med smertestillende. Jeg var alene hjemme, og livredd. Trodde jeg skulle dø på det verste! Det roet seg etter hvert, men jeg var sengeliggende hele dagen. Nå blør jeg sånn som jeg pleier når jeg har mensen, men smertene er sterkere og jeg må fremdeles spise smertestillende. Dette må da ha vært en spontanabort? Testen har jo vist negativt, så dette skjønner jeg ikke...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. desember 2003 #20 Skrevet 16. desember 2003 Høres ut som meg i helga Aner heller ikke om det var en SA, men tanta var forsinka og testen var negativ, mensmurring i flere dager i forveien og så *PANG* smalt det så jævlig... Aldri hatt så vondt at jeg ikke har fått sove etter smertestillende... Noen som har peil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå