Gå til innhold

de har dratt på ferie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes kennel er grusomt så jeg foretrekker at katten er ute med tilsyn når vi er på ferie, men hadde vi dratt i des-febr hadde jeg nok valgt kennel likevel. Nussa vår hater kulde og er veldig mye inne på vinteren. Men nå er det jo mildvær her i sør ihvrtfall da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært ganske mye kattepasser, dvs jeg skal i teorien være det, men hver gang familien er borte mer enn en dag eller to, så forsvinner katta og jeg ser ikke snurten av pus før familien er tilbake ;)

Setter ut mat da, som blir borte, men om det er pus selv eller noen venner det vet jeg jo ikke :vetikke:

Nå skal det sies at dette er relativt øde til da, og svært få villkatter rundt omkring her.

Skrevet

Om de er utekatter og stedbundne klarer de seg helt sikkert bra!

Skrevet

takk for mange oppmuntrende svar :) Jeg pratet med naboen som ser til kattene i dag, og han sier de er i fin form. De kommer løpende med en gang han kommer og skal mate de :) Så foreløpig ser dette veldig bra ut. Nå er det bare to dager igjen til vertskapet kommer hjem! Og dette er i indre østland, så er forholdsvis mildt ute.

Skrevet

Hvis kattene er vandt med og være ute, så ser jeg ikke noe problem i at de kan være det i 5 dager i strekk.

De får mat 2 ganger om dagen, og de har masse pels til og holde seg varme med. Så det skal nok gå bra :)

Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som den beste løsningen på denne tiden av året, men hvis naboen har mulighet for å slippe dem inn dersom det blir kaldere er det vel ok.

Skrevet

Det går sikkert bra. Bare maten er plassert sånn at kråkene eller andre frekke fugler ikke tar den.

:kose:

Skrevet

Kattene greier seg nok helt fint. Jeg har passa katter mens eierne er på ferie, og motsatt. Ingen av mine/familiens katter har forsvunnet fordi de har vært ute ei uke.

Da jeg slapp ut kattene her i hus første gang etter flytting (de hadde vært inne i 10 dager), stakk den ene av, og DA trodde jeg det ble dårlig med gjensyn.. Men hun kom tilbake etter to uker!

Ellers holder jeg kattene inne (døgnet rundt) kun når det 1. er ISKALDT 2. er voldsomt mye snø.

Gjest Hedvig92
Skrevet

Jeg har hatt mange katter opp gjennom min oppvekst, og når vi dro bort noen dagen gjorde vi det også slik.. naboen passet på at de hadde mat..

Men vi bor mer "på landet" og kattene hadde blandt annet en fjøs med mye varmt høy å sove i om natten.. min mening er at de bør vertfall ha en plass å gå inn når det er på det kaldeste..

Men katter er ville dyr og klarer seg fint alene noen dager :)

Og å ha de på pensjonat er noe som er verre for kattene! Å komme til en fremmed plass med bare ukjente folk! Mange tror de gjør det beste for kattene ved å gjøre slike ting, men man må tenke på at de faktisk er ville dyr ;)

• Liker 1
Gjest kittycat
Skrevet

hadde aldri hatt samvittighet til dette. å ikke vite hva kattene mine tar seg til. greit nok at de farter ellers, men herregud.. skulle vertfall hatt en garasje elns de kunne gjemme seg litt for vinden. er jo kaaldt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...