Luppa Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 (endret) snip Endret 21. mai 2020 av Luppa
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Kjent problemstilling... Jeg pleier å tvinge i meg smoothies, hjemmelaget milkshake og yoghurt i slike perioder. Bedre å spise noe flytende når man føler at annen mat byr deg i mot.
Luppa Skrevet 21. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2011 (endret) . Endret 3. juli 2025 av Luppa
Gjest LunaTuna Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Mitt beste råd er å spise lite, men ofte og drikke rikelig. Skal heller ikke undervurdere viktigheten av ro rundt måltidene, sette seg ned, slappe av, tenne noen lys og finne roen før du begynner å spiser. Unngå å spise i farten eller når du er stresset. Smootie, her kan du blande vilt mellom bær, ananas, yoghurt, juice, kokosmelk osv. Banan, eple eller druer delt opp i biter. server evn med vanilje kesam eller yoghurt. Salte kjeks med ost og paprika, evn litt druer og nøtter ved siden av. Salte chips og sukkerfri cola om det blir for verst. Kjøpe inn masse god te, enten pakke eller i løsvekt og satse på flere kopper om dagen så du holder kroppen og fordøyelsen i gang. iskaffe, lages med melk, pulver kaffe og litt flytende honning i shaker. Enkelt og greit påfyll for å holde energien oppe. Kakao med krem er også ganske digg. Wok med Kyllingfilet, grønnsaker og en god saus gjør seg til en grei middag. Eller salat med grønnsaker, kjøtt, ost, pasta, dressing og godt brød, (evn lage i store porsjoner og sette i kjøleskapet) Taco er også genialt til dette og kan deles opp over flere dager, så kan du bare slenge sammen noe raskt når du blir sulten.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Jeg er i samme situasjon, bare at jeg ikke engang blir sulten. Har begynt med ringeklokke så jeg skal huske at jeg må spise (og da gjelder det å tvinge ned noe næring). Noen flere som har tips?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 I sånne situasjoner så er mat som er lett å få ned cluet. Jeg lager smoothies med biola og litt lettkokte havregryn opp i. For meg er det letter å drikke noe enn å tygge noe. I tillegg så er lettkokte havregryn og melk en grei ting. Trenger ikke å tygge og det er bare å svelge unna. Jeg lager en porsjon og vurderer aldri om jeg er mett eller ikke. Jeg vet bare at jeg har spist. I tillegg så har jeg på timingsur på 3-4 timer etter siste måltid. Da blir jeg bevisst og klarer alltids å trøkke i meg et knekkebrød. Kun et da. Hardkokte egg i kjøleskapet er også en ting. Spiser et eller to. Vet at det er sunt og full av proteiner. I tillegg så tar jeg tran og multivitamintablett. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Skikkelig brainstorming! Forrige gang jeg var i en slik periode endte jeg opp med to retter jeg ikke har spist siden barneskolen, og som jeg har veldig gode minner med. Det ble rett og slett Mr. Lee på meg til lunsj, og pommes frites med ost og pommes frites-krydder til middag. I mange dager! Dette er langt fra det jeg vanligvis spiser, men det var kanskje nettopp det skled ned. Jeg vet at min vanlige frokosthavregrøt eller ovnsbakt laks er noe av det siste jeg hadde klart å få ned.
Luppa Skrevet 22. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2011 (endret) . Endret 3. juli 2025 av Luppa
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Jeg har også slitt med matlysten de siste ukene. Har kun lyst på junkfood, men det er ikke bra for verken lommeboka eller helsa. Nå har jeg i tillegg nylig trukket en visdomstann (dårlig tidspunkt, jeg vet), og sliter med å tygge noe som helst. Så det går i yoghurt, myke bananer, suppe og masse drikke. Litt fisk går også ned, for det krever ikke stort av tygging. Som andre her har nevnt: Spis heller lite og ofte enn å presse i deg mat. Hvis du tvinger deg selv til å spise til du blir kvalm så er sjansen større for at du gruer deg til neste måltid. Hvis du er bekymret for andre ting så er det best å gå til legen og få en undersøkelse, så kan du slappe av fra de tankene etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå