Gå til innhold

Godt til kaninen?


Tirill

Anbefalte innlegg

Jeg overtok nettopp en kanin. Kjempesøt en, som man bare har lyst å proppe i alt mulig godt... Var å kjøpte salat, gulrot m.m Men kaninen vil ikke ha :-?

Er det noen som har vært borti en så kresen kanin, som kan gi meg noen tips i hva jeg kan gi ham?

Han spiser høy og gnagerblanding. Har prøvd gulrot, salat, brød, potet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kaninen ikke er vandt til å få andre ting enn vanlig for og høy fra tidligere? Har du forsøkt agurk, eple, knekkebrød, banan ? Marsvinet mitt var fullstendig avhengig av agurk.

Er den tillittsfull, eller kan det være at den ikke helt tør å spise alt det skumle enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen var persille det beste kaninen min kunne få, og da helst bladpersille!

Nå går det i rosiner! Han blir helt gal når han ser rosinesken!!! :ler:

Jeg har erfart at kaninen min forandrer smak hele tiden, så han får smake forskjellige ting med jeven mellomrom, og da finner jeg ut hva som er best akkurat da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kresne kaniner. Skikkelig kjedelig når man vil gi de noe godt- men så vil de ikke spise det.

Her i huset serverer jeg gulrøtter, eple, druer, tørket brød og knekkebrød. marsvinet spiser det iallefall. Tror kaninen nipper litt i det også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips...

Jeg skal nok prøve litt forskjellig, og se om han vil ha noen ting som helst...

Prøvde foresten potetskall. Og det åt han. Men når han fikk halv potet med skall så ville han ikke ha det... En smule kresen ja. Men sååå kos! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dyrebutikken har de sikkert forskjellige typer drops og tørket frukt. Det synes iallefall min kresne kanin er snadder. I tillegg liker den veldig godt honningstenger i perioder. Gulereøtter, salat, løvetann og sånn annen "kaninmat" liker den ikke i det hele tatt. Heller ikke tørket maiskolber, men jeg vet at noen kaniner elsker disse, så her må en egentlig bare prøve seg frem. Noen kaniner liker dette og noen liker noe helt annet. Det viktigeste er alikevel at den får masse høy, frisk vann og fullkostfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er poteter bra for kaniner? De lærde strides om dette. Jeg gir det ikke. Hva er deres erfaringer?

Kaniner har forøvrig et veldig ømfintlig fordøyelsesystem - så man skal ikke gjøre for store krumspring med foringen. Og man skal ikke gi mat som kan gjære i magen. Derfor tenkte jeg på potetene - de har jeg nemlig lest at er ikke bra for kaninmager. men jeg har ikke prøvd selv.

kvister og sånn er bra til kaniner - bra for tenner - og bra for at de ahr noe å gjøre på. Min pleier å kaste de rundt i buret *ler* - hun mener de er i veien for henne ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...