Gå til innhold

Forslag til vegetarisk festmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min yngre søster og hennes samboer kommer hjem til jul, og de er lakto-ovo-vegetarianere. Vi skal ha noen middager hos mannen min og meg, bl.a. lille julaften og nyttårsaften, og da vil vi gjerne by på skikkelig god og festpreget vegetarmat. Jeg har etpar ganske bra vegetarkokebøker, problemet er å kombinere matretter som passer sammen. Noen som har forslag til festpregede vegetarretter? Vi andre kommer til å spise henholdsvis lutefisk og kalkun.

Endret av Nanne70
Skrevet (endret)

Skulle også foreslå nøttestek - det er vanvittig godt og veldig praktisk siden man kan bruke det samme tilbehøret som dere vanligvis ville hatt til julemiddagen!

Endret av chikako
Gjest navnelapp
Skrevet

Denne grønsakspaien er kjempegod, den var ein höjdare blant vegetarianarane i vår konfirmasjon i fjor. Den er god med ein rømmesaus til, til dømes.

Skrevet

Denne grønsakspaien er kjempegod, den var ein höjdare blant vegetarianarane i vår konfirmasjon i fjor. Den er god med ein rømmesaus til, til dømes.

Den både høres og ser fantastisk god ut! Takker!

Skrevet

Spennenda da min svigerinne er vegetarianer. Hadde vært fint å servere noe annet enn sjømat for en gang skyld :) Følger med litt her jeg.

Annonse
Skrevet

Spennenda da min svigerinne er vegetarianer. Hadde vært fint å servere noe annet enn sjømat for en gang skyld :) Følger med litt her jeg.

Hvis hun faktisk er vegetarianer ville hun sikkert bli glad for å faktisk få vegetarmat, ja.

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun faktisk er vegetarianer ville hun sikkert bli glad for å faktisk få vegetarmat, ja.

Jamm, jamm... Hun kaller seg nå vegetarianer og spiser sjømat.

Om hun per definisjon ikke er vegatarianer så vet jeg ikke noe om det iom at jeg ikke har satt meg inn i emnet da et slikt kosthold ikke er aktuelt for meg.

Gjest navnelapp
Skrevet

Og ein som et vegetarisk og fisk i tillegg kallast ein pescetarianar.

Skrevet

Jeg er veganer, og på julaften skal jeg lage masse forskjellig; kikertburgere, vegansk tzatziki, falaffel, vegansk sheperd´s pie, også skal jeg ha masse ovnsbakte grønnsaker og salat, sammen med hummus og hjemmelaget guakamole som jeg skal putte i wraps. Salat trenger ikke være kjedelig; jeg pleier å bruke babyspinat og machetesalat (bruker alltid salatslynge så salaten ikke blir så blaut), agurk, tomat, soltørka tomater, rista pinjekjerner, purreløk, gulrot, røre inn litt pesto, osv

Nå ble jeg suuulten :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...