Gå til innhold

Illusens andre dagbok...


Illusen

Anbefalte innlegg

Har begynt å glede meg til jul, allrede. Hadde veldig lyst til å spille julemusikk i går kveld, men fant ut at det kanskje var litt tidlig enda. 1. advent til helga - og det skal bli så koselig å få opp adventstjerne, adventsstake og litt pynt....

adventsstj%C3%A4rna.jpg

Men det mangler snø. Ennå ihvertfall.

Fikk satt opp fuglebrettet i går, har lagt ut solsikkefrø og hengt opp meiseboller - var allered mange småfugler og forsynte seg etter et par minutter. Og katten til Momo. Den lå plutselig så fint plassert midt på brettet - som nå var helt uten småfugler.... Lillebror hadde flere runder rundt hjørnet for å jage vekk hus-okkupanten. Kanskje vi skal forsøke å sette fuglebrettet på en staur istedet.

Også er det på tide og bestille et par nye julefilmer. Vet jeg skrev på en tråd inne i Juleforumet om favoritt-julefilmer, og der er det sikkert tips og hente fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var mandagen snart over her. Mannen er i Tromsø og jobber, så jeg er alene hjemme med guttene. Leksene er unnagjort, huset sånn nogenlunde plukket i sammen igjen og nå er det tid for en halvtime PS3 spilling på dem før det er kvelden. Blir tidlig kveld på meg og i dag - jeg er ikke så veldig flink til å sitte oppe alene utover kvelden og natta. Antageligvis fordi jeg ikke er særlig interessert i TV'en, og å sitte oppe alene og lese blir så stille... Mye bedre og krype ned i senga med boka da.

I morgen må jeg huske:

* Avslutningsfest for fotballlaget til Storebror.

* "Foreldremøte" for idrettsgruppa.

* Finne frem nye kjøkkengardiner, og stryke, så det er klart til helgen.

* Ringe NAV om merkelig forespørel fra arbeidstager.

* Kopiere alle bilagene for Septemer og Oktober til regnskapsfører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet være hjemme to dager med forkjølet og syk Storebror. Nå har alle i familien vært sengeliggende med feber, tett nese og sår hals i tur og orden. Nå får vi håpe at det er over for i år. Selv hoster jeg fortsatt - men har gått til innkjøp av hostestillende hostesaft, så får jeg bare håpe at den er effektiv. Hoster mest når jeg snakker - hvilket ikke passer så godt når man gjerne har noen telefonsamtaler i løpet av en arbeidsdag...

Finner forresten ikke igjen de rutete-koselige-advents-kjøkkengardinene mine. Noe som forsåvidt ikke spiller så stor rolle enda - ettersom Mannen har skrudd ned gardinstanga, og den er også sporløst forsvunnet. Malte kjøkkenet i sommer, og planen var å sett opp lift gardiner - men så var det så merkelige mål på vinduene, også var festeanordningen ikke så fin, også fant jeg endelig gardiner som passet og var fine i en katalog - men de var selvfølgelig utsolgt. Så da har jeg vært uten gardiner, og uten å savne det - noen måneder. Men nå som det er mørkt ute på kvelden er det noe som mangler. Får nok ta en handletur idag.

Også må jeg huske å bestille duftlys fra Yankee Candle. Det har blitt en tradisjon å gjøre før jul, etter at jeg leste om lysene og fant link til butikken her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror fikk den siste Harry Potter filmen på tirsdag - og rakk og se den både den dagen og dagen etter. Han ville ha en tredje gjennomgang i går, men gikk heldigvis med på at vi skulle finne en film i hylla som vi alle tre ville se på. Jeg er veldig glad i Harry Potter filmene selv også, men tre dager på rad KAN bli litt mye.

Valget falt tilslutt på "Stand by me" med River Phoenix. Jeg har kjøpt opp mange av de "gamle gode" (og ikke fullt så gode) 80-talls filmene, og av en eller annen grunn er guttene interessert i å se disse innimellom. Nå er heldigvis dette en av de som tåler et gjensyn - men jeg hadde glemt hvor trist jeg egentlig syns den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag reiser Mannen til utlandet for å jobbe - og jeg og guttene blir alene helt til 11. Desember. Litt kjedelig - men jeg vet at han har gledet seg fælt til dette - og da får han holde på mens han fortsatt er ung nok til å orke. (Ser for meg at tungt kroppsarbeid og lange dager i stekende temperaturer kan være tøft nok selv om man er forholdsvis ung også).

Lillebror feiret fødselsdagen sin på lørdag med klassevenner og kamerater. Discobowling - intet mindre. Ungene hadde det kjempemorsomt - og jeg fikk noen timer alene til å rydde og vaske ferdig til advent :)Søndag hadde vi kaffe og kaker med familien her. Jeg og Storebror fikk også sett den ny Blåfjell julefilmen på kino i helga - smått koselig, men har sett det før type film.

Har lett hus og uthus rundt etter gardinstengene mine - men de er ingen steder. Mannen har forbarmet seg og kjøpt nye til meg - som han skrudde opp i går(!) Gardinene har dukket opp igjen. Nå er det esken med advents-pynt jeg ikke klarer å huske hvor jeg satte. Har begynt å føle meg som Gjertrud Sand i "The Julekalender". Fant tilfeldigvis de nye lysestakene jeg kjøpt forrige måned - inne i boden. Og den fine lilla adventsstjernen jeg fikk av søsteren min, den husket jeg hvor jeg hadde lagt - så nå er den hengt opp i stua.

Og pakkekalenderne er ferdige og hengt opp. I år ble det sjokolade og annet spiselig småtteri. Å kjøpe ting som bare blir slengt i en haug på soverommene deres gidder jeg ikke mer. Da får jeg heller være politisk ukorrekt og tillate sukkervarer utenom lørdagene. Ihvertfall i 24 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hørt om hun som var så flink til å skrive dagbok.....?

Familien er tilbake i normal gjenge etter jule-høytidelighet og selskapelighet. Førjulstida var stresset og koselig, og jeg var sikker på at jeg ikke skulle rekke å bli ferdig med alt til jul - som jeg er hvert år. Men jammen pusler det seg til gang på gang gett. Ingen nyttårsforsetter i år. Jeg røyker ikke, så den saken er grei. Dessuten har jeg bestemt meg for å være små-tjukk hele 2012 også.

Mannen er fortsatt i Norge - og skal vel ikke utenlands igjen før utpå våren, hvis ikke jeg husker helt feil. Lillebror får ny klassekontakt nå straks, og er litt spent på det. Det er jeg også, for han har vært utrolig hengiven ovenfor den de har hatt frem til nå. Storebror er tilbake på fotballtrening, og er fortsatt interessert i å lære seg å spille gitar. Han er vel den i familien som har fått utdelt mest energi. Og han har så utrolig mange interesse områder. Full fart hele tiden.

Jeg forsøker å få litt mer tid til å lese om dagen. Jeg innser jo at den tiden man kunne sitte og lese ut en bok på dagen er forbi, men litt mer enn 10-15 minutter om kvelden hadde jo skulle vært mulig å få til. Har begynt på "Hammarbyserien" av Carin Gerhardsen. Leste ferdig "Pepperkakehuset" i helga. (har lest den før, men var greit å ta den en gang til når jeg skulle ta til med resten av bøkene). Har nå begynt på "Mamma, pappa, barn" - som så langt ser ut til å være minst like spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...