AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Hei, Jeg har prøvd mange forskjellige typer prevensjon de siste årene. Jeg har prøvd spiral som jeg fikk alt for mye bivirkninger av, og etter det har jeg prøvd 4 forskjellige typer p-piller. Av disse merkene er det bare ett jeg faktisk tåler i form av at jeg ikke legger på meg, som jeg ikke får humørsvingninger av, og som jeg enkelt og greit ikke merker noe til annet enn når jeg tar den til fast tid hver dag. Dette merket har jeg brukt før også, men da hadde jeg nesten ikke menstruasjon. Den varte i max 2 dager når jeg gikk på disse første gang, men etter et par fødsler og utprøving av annen prevensjon har menstruasjonen forandret seg drastisk på disse. Nå er det en uke siden min egentlige "menstruasjon" var over(siste halvdel av siste uke på brettet, og noen dager på det nye brettet). Og i dag hadde jeg plutselig kraftige blødninger igjen! Slik var det forrige måned også. To ganger hadde jeg blødninger i en uke omtrent. Da må jo det bety at jeg egentlig ikke tåler disse heller da lenger? Jeg vet jo at andre merker ikke passer for meg, så jeg vil ikke prøve noe annet. Alternativet er jo å slutte med prevensjon, og at enten jeg eller mannen steriliserer oss. Men hvis jeg slutter på disse pillene, og kanskje heller steriliserer meg eller gjør noe annet som ikke innebærer å tilsette hormoner, vil da kroppen og menstruasjonen normalisere seg?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Hvor lenge har du bruke p-pillene? Hvordan var syklusen din før du startet på hormonprevensjon? Den vil mest sannsynlig bli som den var før du begynte på prevensjon.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Hvor lenge har du bruke p-pillene? Hvordan var syklusen din før du startet på hormonprevensjon? Den vil mest sannsynlig bli som den var før du begynte på prevensjon. TS her Jeg hadde spiral i ett års tid. Da var det blødninger konstant. Etter at jeg tok den ut begynte jeg på p-piller igjen, men siden jeg fikk så latterlige humørsvingninger av de også, så gikk jeg over til de pillene jeg har nå. De har altså fungert helt fint før, men denne gang er alt helt på styr. Spiralen satte jeg inn for rundt 3 år siden, så det er altså mitt tredje år med ustabil menstruasjon. Før spiralen var jeg gravid et par ganger, så det er altså 6 år siden jeg hadde "normal" menstruasjon. Jeg husker ærlig talt ikke helt hvordan det var, men jeg er ganske sikker på at jeg i det minste ikke blødde flere ganger i måneden. Jeg får spørre legen om det hvis jeg får mulighet. Har time for noe annet i dag, så kanskje jeg kan skvise det inn også... Men det er jo ikke bare til å slutte med p-pillene heller, for da har jeg jo plutselig ingen beskyttelse!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Kanskje litt viktig informasjon som jeg har glemt å ta med: Blødningene er størst etter sex. Har det noe å si?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå