Gå til innhold

Hei eller Hei Henrik?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker en fyr. Han heter altså ikke Henrik, det er kun et eksempel. Jeg har bestemt meg for å prøve og komme litt nærmere innpå han. Begynner med å hilse på han hver gang jeg ser han i gangene, vi ser hverandre daglig på skole.

Hva er best: "Hei"

Eller: "Hei Henrik"?

Merkelig problemstilling, jeg vet... Men er det litt mye å bruke navnet hans, blir han kanskje mer innbilsk da? :klo: Syns dere det er unaturlig å si "Hei Henrik" dersom vi bare går forbi hverandre raskt i gangen for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg liker en fyr. Han heter altså ikke Henrik, det er kun et eksempel. Jeg har bestemt meg for å prøve og komme litt nærmere innpå han. Begynner med å hilse på han hver gang jeg ser han i gangene, vi ser hverandre daglig på skole.

Hva er best: "Hei"

Eller: "Hei Henrik"?

Merkelig problemstilling, jeg vet... Men er det litt mye å bruke navnet hans, blir han kanskje mer innbilsk da? :klo: Syns dere det er unaturlig å si "Hei Henrik" dersom vi bare går forbi hverandre raskt i gangen for eksempel?

kan bare svare for meg selv men jeg synes ofte det høres nedlatende ut om noen sier hei til meg og legger til navnet mitt. vet ikke hvorfor, bare føler at personen som sier hei tror jeg er tungnem og ikke skjønner at det er meg man snakker til.

Skrevet

Hva med "Shallabays Henke" !? :smoke:

• Liker 9
Skrevet

Ehm.. Jeg vil tro at siden du skriver inn hit om hvordan du skal hilse på ham, har du ikke gjort d før..?

Da synes jeg det er rart å bruke navnet i så fall. Litt stalker-aktig..

Skrevet

Å bruke navn er jo en måte å flørte på, men kanskje ikke når man hilser? Synes også det kan virke litt stalker-ish eller at man snakker til et barn.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Å bruke navn er jo en måte å flørte på, men kanskje ikke når man hilser? Synes også det kan virke litt stalker-ish eller at man snakker til et barn.

Det siste du sier er det jeg mener med nedlatende. takk

Skrevet

Folk reagerer mer om de hører navnet sitt, enten bevisst eller ubevisst. Stort sett på en positiv måte. Go for it! :jepp:

Skrevet

Ehm.. Jeg vil tro at siden du skriver inn hit om hvordan du skal hilse på ham, har du ikke gjort d før..?

Da synes jeg det er rart å bruke navnet i så fall. Litt stalker-aktig..

Vi går i samme klasse ;) (vi går i 2. klasse på videregående)

Men jeg er bare veldig sjenert av meg, så jeg har ikke pratet med han på eget initiativ før. Men han har pratet til meg og hilst på meg før. Men jeg har ikke gjengjeldt det, fordi jeg er så sjenert.

Men vi går i samme klasse, så syns ikke det er så stalker at jeg vet hva han heter?

Skrevet

Jeg bruker faktisk andres navn svært sjelden til dem.... Vet ikke helt hvorfor, men synes det bare høres kleint og anstrengt ut!?:klo:

• Liker 1
Skrevet

Når jeg kommer på jobb så pleier jeg stort sett bare å hilse med "Hei", men jeg har lagt merke til at noen sier "Hei Henrik" (for å bruke ditt eksempel) nå og da, og jeg merker at jeg reagerer mer på det enn på bare "Hei". Vet ikke hvor ofte jeg selv bruker noens navn når jeg hilser, men er vel ikke veldig ofte.

Har derimot lagt merke til at om noen bruker navnet mitt veldig ofte (som i en samtale på byen, eller i løpet av dagen på jobb) så synes jeg at det blir veldig merkelig. På den ene siden lurer jeg på om vedkommende har problemer med å huske navnet mitt og på den annen side føles det ut som om vedkommende prøver å rette oppmerksomheten min mot noe uten at det finnes noe å rette den mot.

Og det er vel stort sett sånn jeg bruker navn, når jeg vil rette oppmerksomheten til noen mot noe og det ser stort sett ut til at folk reagerer på det som kareen sier. Synes at du skal bruke navnet jeg, men ikke flere ganger pr. dag, det kan bli litt voldsomt, men første gangen dere passerer i gangen den dagen kanskje? Det blir litt tydeligere at det er nettopp han du hilser på og med et fint smil så kan det være ganske så sjarmerende :)

Etterhvert får du jobbe deg opp til å spørre hvordan det går og hva han skal i helga om det er fredag og kanskje du blir invitert med på noe (eller spør om han vil finne på noe om han ikke skal noe) ;)

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Aaaaw, dette er den søteste problemstillingen jeg har sett her inne :rodmer:

Syns du skal bare si hei, jeg. Og husk å smile :)

Skrevet

Jeg sier ofte Hei "Henrik" til folk :) Funker fint, ikke fått noen negative tilbakemeldinger.

Skrevet

Jeg sier ofte Hei "Henrik" til folk :) Funker fint, ikke fått noen negative tilbakemeldinger.

Ikke engang hvis de ikke heter Henrik?:fnise:

Sorry, måtte bare.....:sjenert:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...