Gå til innhold

Tannlege spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva koster en vanlig sjekk hos tannlegen med røntgenbilde og at legen ser på tennene om noe må gjøres?

Og hvor lang tid tar det?

Hvor lang tid tar det å borre et hull i ei tann, og hva koster det?

:) Er 2 år siden sist jeg var hos tannlegen, og da var jeg under 18 så har ikke peiling ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer vel stort fra tannlege til tannlege. Jeg var hos tannlegen i oktober, betalte 800kr for sjekk av tenner + røngten + fjerning av litt tannstein og en god puss. Betalte litt ekstra fordi han tok 2 ekstra røngtenbilder av en visdomstann, i tilfelle jeg må henvises til dagkirurgi for å fjerne den.... Hadde sikkert blitt 650kr eller noe sånt utenom de ekstra bildene.

Prislisten hans så tok de 120kr for en vanlig fylling, om jeg husker rett.. Og det spør jo hvor det sitter. Et lite hull i tyggeflaten kan være fikset på fem minutter, et større mellom to tenner kan sikkert ta opp mot (eller over) 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også... må ringe i morgen for å få time. Det som gruer meg mest er all ventingen!! Det er vel alltid masse venting hos tannlegen, er det ikke ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Student?

Jeg betaler 290kr for konsultasjon, tre/fire røntgenbilder og fjerning av tannstein.

vgs elev, gjelder det ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du går på VGS tror jeg du kan gå til skoletannlegen eller annen kommunal og få det gratis? Eller var det alder det gikk på, kanskje?

Har selv vært GODT over gjennomsnittlig mye hos tannlegen, men har ikke betalt før de siste par årene, da jeg byttet til privat tannlege pga mye TULL med de offentlige. Jeg vil si at det var verdt hver eneste krone for min del å bytte tannlege, men det kan jo hende at din kommunale er mer kompetent enn min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 550 for sist sjekketime, med bilder og litt puss. (Null hull, hurra).

Priser varierer veldig.

Og ikke gru dere. Jeg hadde så satans tannlegeskrekk hele livet, og det endte med at jeg ikke gikk til tannlegen fra jeg var 18 til jeg var 24... Jeg hadde litt tannpine på slutten, men det verste var at jeg var sikker på at alle tennene holdt på å falle ut. Jeg reiste til tannlegen og fant ut at MYE hadde skjedd på 7 år. Feks så "sandblåste" tannlegen tennene mine med sitronsmakende salt, i stedet for å pirke og gnukke på urenheter. Det var smertefritt, litt rart og gikk kjempefort. Jeg har gått årlig siden og digger å komme ut derfra med rene tenner. Det var engang ikke så ille å ta hull som jeg trodde.

Og nei, ikke mye venting. Tenker du på å ta røngtenbilde og vente på resultat? Du sitter i samme stolen nå, får et apparat holdt mot kinnet, og før du vet ordet av det så sitter tannlegen og titter på bildene på PCen rett ved deg.. Ikke mye venting nå, med mindre de har havna skjeivt ut på timene sine den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året du fyller 20 år så har du god rabatt. Tror jeg betalte 300kr for sjekk, ett borr, røntgen og fluor da jeg hadde den rabatten. Er det noe og 70% mon tro?

Nå i voksen alder koster samme tannlegen (kommunal) litt under 500 for sjekk, røntgen og fluor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det dere får det så billig? Jeg betalte 790 kroner sist, og det var det billigste i min kommune!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
På 21.11.2011 den 15.31, Ildra skrev:

Betalte 550 for sist sjekketime, med bilder og litt puss. (Null hull, hurra).

Priser varierer veldig.

Og ikke gru dere. Jeg hadde så satans tannlegeskrekk hele livet, og det endte med at jeg ikke gikk til tannlegen fra jeg var 18 til jeg var 24... Jeg hadde litt tannpine på slutten, men det verste var at jeg var sikker på at alle tennene holdt på å falle ut. Jeg reiste til tannlegen og fant ut at MYE hadde skjedd på 7 år. Feks så "sandblåste" tannlegen tennene mine med sitronsmakende salt, i stedet for å pirke og gnukke på urenheter. Det var smertefritt, litt rart og gikk kjempefort. Jeg har gått årlig siden og digger å komme ut derfra med rene tenner. Det var engang ikke så ille å ta hull som jeg trodde.

Og nei, ikke mye venting. Tenker du på å ta røngtenbilde og vente på resultat? Du sitter i samme stolen nå, får et apparat holdt mot kinnet, og før du vet ordet av det så sitter tannlegen og titter på bildene på PCen rett ved deg.. Ikke mye venting nå, med mindre de har havna skjeivt ut på timene sine den dagen.

Hei. hvordan var det å ta hullene? jeg ser du ikke suns det bar så ille. jeg har tannlegeskrekk og gruer meg fryketlig til imorgen. (skal fylle 5 hull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betaler 970 kr for røntgen og rens. Det er stort sett det de fleste tannleger her i distriktet tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.3.2017 den 19.48, Fredd99 skrev:

Hei. hvordan var det å ta hullene? jeg ser du ikke suns det bar så ille. jeg har tannlegeskrekk og gruer meg fryketlig til imorgen. (skal fylle 5 hull)

Siden denne tråden er 6 år gammel er det veldig liten sjanse for at personen du siterte ser det du skrev.

Prøv å lag en ny tråd, og se om du får noen gode svar da. :)

Anonymkode: 93ed3...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Sunday, November 20, 2011 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Hva koster en vanlig sjekk hos tannlegen med røntgenbilde og at legen ser på tennene om noe må gjøres?

Og hvor lang tid tar det?

Hvor lang tid tar det å borre et hull i ei tann, og hva koster det?

:) Er 2 år siden sist jeg var hos tannlegen, og da var jeg under 18 så har ikke peiling ...

Eldgammel tråd.

Anonymkode: c82d6...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...