huzky Skrevet 12. desember 2003 #1 Skrevet 12. desember 2003 Jeg plages for tiden av konstant hoste. Det er tørr hoste, som om det er noe nede i halsen som irriterer. Det går greit på dagtid, da kan jeg drikke hele tiden, og dette hjelper. Om natta derimot våkner jeg av at jeg hoster så kraftig, og får ikke sove igjen, for jeg hoster, hoster, hoster og hoster. Holder sambo våken også. Har fått et tips tidligere på apoteket, at jeg kan suge litt på melkesjokolade, for da får vi et lag nede i halsen, som gjør at vi ikke hoster hele tiden. Dette er forøvrig et knalltips! Men nå har det gått med noen plater melkesjokolade - man kan jo ikke proppe i seg det hver natt i så mange dager på rad heller.. Er det noen som har et hoste-tips?
Tirill Skrevet 12. desember 2003 #2 Skrevet 12. desember 2003 Jeg pleier å ta en Repcil. Det funker for meg...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. desember 2003 #3 Skrevet 14. desember 2003 apoteket har en pille mot hoste, faktisk - og den funker veldig bra. Husk å lese bruksanvisninga. De skal ikke suges, som svigermor trodde i alle år, helt til jeg kom og leste bruksanvisninga, og bare svelget dem rett ned med et glass vann. Du skulle sett de øynene :o hihi Noskapin heter de.
Imax Skrevet 14. desember 2003 #4 Skrevet 14. desember 2003 Ha et glass vann stående ved senga. Det har jeg hatt i flere uker nå. Da er det lett å ta en slurk innimellom når du våkner og hoster.
Orthia Skrevet 14. desember 2003 #5 Skrevet 14. desember 2003 Pass på at det ikke er for tørr luft i soverommet ditt. Du kan enten bruke luftfukter, eller sette et par skåler med vann i nærheten av varmekilde.
Gjest Heidi 24 Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 apoteket har en pille mot hoste, faktisk - og den funker veldig bra. Husk å lese bruksanvisninga. De skal ikke suges, som svigermor trodde i alle år, helt til jeg kom og leste bruksanvisninga, og bare svelget dem rett ned med et glass vann. Du skulle sett de øynene :o hihi Noskapin heter de.
Gjest Heidi 24 Skrevet 5. august 2011 #7 Skrevet 5. august 2011 Jeg brukte noskapin noen få ganger. Det er verdt å prøve for det hjalp definitivt på hosten, men jeg fant ut at jeg ikke tålte denne pillen, jeg fikk ekstreme magesmerter.
JizzInMyPants Skrevet 5. august 2011 #8 Skrevet 5. august 2011 Ha et glass vann stående ved senga. Det har jeg hatt i flere uker nå. Da er det lett å ta en slurk innimellom når du våkner og hoster. Enda bedre med flaske som har drikketut (sportsflasker f eks). Da slipper man å resie seg halvveis opp og kan drikke i halvsøvne. Ellers anbefaler jeg å prøve KanJang som du får på helsekosten. Gjerne i kombinasjon med at man putter Alpenkraft/Ricola/annen type urtedrops i munnen i dte man legger seg, og suger på disse gjenom natten . (PS: Av erfaring sliter det litt på tennene. Puss heller på morgenen og en stund før leggetid, istedet for å pusse rett før du legger dge og SÅ putte dropsene i kjeften).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå