Gjest Roligheten Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg lukter spy. Det er helt grusomt. Har gjort det periodevis i ett halvt år, noen ganger veldig svakt på mindre områder på kroppen; hals, kinn.. Men nå har det tatt helt av!! Det lukter inni begge hender, alle fingre, hals, bryst, mellom brystene, nakken, ryggen, hodebunn.. det er helt forferdelig!! Jeg blir så kvalm Hva i allverden kan dette være? PROBLEM NR. 2 Som om ikke det var nok har jeg slitt med noe nesten enda eklere i snart ett år; tidvis "oppkom" av bittesmå "kuler" med konsistens som.. ost, og en lukt.. som er en blanding av.. urin, avføring, oppkast og svette. Og dette kommer da altså opp fra halsen min. Det er helt grusomt. Både kjæresten min og jeg får tidvis disse helt j*velige små, faste kulene opp fra halsen. I tillegg har jeg hatt en helt forferdelig lukt fra vagina etter en abort i 2009. For å gi mest mulig info slik at noen evt kan gi meg råd informerer jeg også om at jeg har slitt meg ekstremt oppblåst mage så lenge jeg kan huske. Jeg er 22 år. HVA HVA HVA??? Jeg har sjekket meg for candida, jeg har vært hos legen som ikke kan finne noe unormalt, jeg har et kjempe sundt og variert kosthold fullt av grønnsaker, fisk og innimellom kjøtt, jeg drikker masse - både varmt og kalt vann.. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP dette orker jeg ikke mer. Før jeg tok abort luktet min vagina friskt syrlig frukt, og guttene kommenterte alltid hvor godt det luktet og smakte. Nå er det uaktuelt at kjæresten min skal gi meg oralsex pga den grusomme lukten. TAKK for all hjelp
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Lukten fra vagina kan nok være bakteriell vaginose. Kan lukte som om noe har krøpet opp der og dødd, hehe Gå til legen å få en kur for det. Sånn ellers med lukten fra huden osv, kan det jo hende du reagerer på noe du spiser? Hadde en kollega fra Eritrea, og hun sa at alle nordmenn luktet sur melk. Sikker fordi vi spiser en god del mer melkeprodukter enn dem osv. Kanskje du kan prøve soneterapi eller noe lignende? Verdt å prøve iallefall, så kan de se om alt fungerer som det skal, eventuellt opprette balansen igjen. http://www.soneterapi.org/
HvittHus Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Det som kommer fra halsen, er temmelig sikkert mandelpropper. De lukter død og fordervelse. Hvis du klemmer på mandlene med en q-tips, kan du klare å få ut disse proppene. Når det gjelder underlivet høres det ut som bakteriell vaginose, men her må du inn til en gynekolog eller lege for å sjekke det ut. At det lukter av huden er rart. Kjenner andre dette, eller er det bare du som lukter det?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Enkleste først: De klumpene er det som på engelsk heter "tonsil stones". Huff det er ekkelt, jeg får et av og til selv. Det lukter faktisk død. Du kan gå til legen med det, noen får operert bort mandlene og da skal visst problemet gå bort/bli bedre. Du kan google tonsil stones. Vagina: Det kan høres ut som bakteriell vaginose/skjedekatarr. Det lukter ekkelt. Som regel lukter det råtten fisk, Men det er ikke alltid det lukter råtten fisk. Noen ganger lukter det bare jævli. Du må gå til leg,e og så får du antibiotika. Desverre har bakteriell vaginose en tendens til å komme tilbake flere ganger. For å forsøke å forebygge dette kan du kjøpe en stor sprøyte på apoteket (selvsagt uten spiss). Fyll sprøyten med vanlig naturell youghurt og sprøyt oppi vagina om kvelden 1 gang i uken. Sov da med truse med bind i. På apoteket kan du også kjøpe VIVAG stikkpiller, de fører du inn i vagina ca. 3 siste dager av menstruasjon og noen dager etter mensen. Sov uten truse når du kan. Altså utenom mensen og den kvelden du bruker youghurt. Det kan også hjelpe at kjæresten din ikke kommer inni deg. Den første tiden etter endt antibiotikakur bør dere bruke kondom slik at du kan venne deg til hans miljø "der nede" sakte men sikkert. Men gå til lege! Huden din: Dette var rart. Kan det være noe du spiser som gjør at du lukter slik? Kan det være en bodylotion, dusjsåpe, shampo som du reagerer med? Kan det være klærne dine som egentlig lukter og så setter det seg på huden? Forsøk å ha en liten dæsj eddik i skyllemiddelkammeret hver gang du vasker klær. Kjør en runde med maskinrens på 90 grader. Vask dyne og pute! Forsøk å henge dyna og puta ut til lufting så ofte du kan. Men er du sikker på at du virkelig lukter? Har du fått samboer til å lukte på deg? Om det ikke blir bedre, gå til lege..
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Som flere her sier så er klumpene i halsen mat som legger seg i hullrom i mandlene. Her ligger det å råtner helt til de blir store nok til å falle ut eller du f.eks. hoster. Noen greier å pirke de ut ved å bruke q-tips, men jeg får det ikke til.
Gjest Roligheten Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Fantastisk med så mange svar, og HAHA så jævelig med de mandelproppe tonsil stones greiene. Og TAKK for at jeg endelig fikk forklaringen!! Jeg skal absolutt gå til lege, gynekolog og fotsoneterapi(har desidert mest tro på soneterapi) Denne spylukten er til tider sterk, og kjæresten min lukter det fra meg, og like tidvis som meg lukter han spy også!! haha. Og vi har veldig pendlende husrom og det kan derfor ikke være dyner ol. Det kunne vært klærne våre, men de lukter aldri spy før etter at jeg har hatt dem på meg og kun når jeg lukter det på huden. SPRØTT. Serlig med tanke på at ingen andre kjenner til fenomenet. Blæh. Takk for videre tips og inspill.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Fantastisk med så mange svar, og HAHA så jævelig med de mandelproppe tonsil stones greiene. Og TAKK for at jeg endelig fikk forklaringen!! Jeg skal absolutt gå til lege, gynekolog og fotsoneterapi(har desidert mest tro på soneterapi) Denne spylukten er til tider sterk, og kjæresten min lukter det fra meg, og like tidvis som meg lukter han spy også!! haha. Og vi har veldig pendlende husrom og det kan derfor ikke være dyner ol. Det kunne vært klærne våre, men de lukter aldri spy før etter at jeg har hatt dem på meg og kun når jeg lukter det på huden. SPRØTT. Serlig med tanke på at ingen andre kjenner til fenomenet. Blæh. Takk for videre tips og inspill. Jeg tenker at om typen din også lukter så må det jo være et eller annet dere begge to gjør. Jeg vet ikke hva du mener med pendlende husrom, men det kan definitivt virke som om det er klær/yttertøy/sengetøy som lager lukten. Det kan godt være at grunnen til at det lukter surt en stund etterpå du har hatt det på kroppen er fordi lukten kommer først når plagget har blitt varmt. Jeg anbefaler aboslutt maskinrens og vask på høye temperaturer. Kan det være der klærne blir oppbevart (altså skap/skuffer) det lukter?
Minya Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Hvis lukten kommer fra klærne kan du, når du vasker klær, helle i en to-tre deciliter 30% eddikkessens. Koster en tjuekroning eller noe på en vanlig butikk med litt stort utvalg. Det tar vond lukt av klærne og vaskemaskinen. Men om det ikke kommer fra klær/vaskemaskin, så vet jeg ikke. Noe du spiser til vanlig som siver ut gjennom porene ville vært mitt første forslag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå