Gå til innhold

Hotellresepsjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å jobbe som Resepsjonist på hotell? Jeg har blitt kalt inn på intervju på en deltidsjobb. Det er et relativt flott hotell. Noen erfaringer? Mye natt og kveldsarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber som resepsjonist.

Turnusarbeid med mye kveld, men ikke natt. Det er egene nattevakter som kun går natt til oss, og har inntrykket av at de fleste hotellene har det.

Ellers så kan det være veldig hektisk, og det er virkelig mange idioter du kan møte på. Servicesmilet må du uansett ha på deg hele tide ;)

(Det er mange hyggelige folk også altså)

Lønnen er ikke fantastisk, men ok for en ufaglært jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærling på et stort hotell, helt okei jobb men høyt tempo, mye sære buisnessfolk og du står hele dagen.

Vi jobber dag og kveld, alt fra 06 og morgnen til 2330 om kvelden. Jobber sjelden flere dager etter hverandre med samme skift, så man har 0 døgnrytme og det er slitsomt. Selve jobben er også slitsom, da alle sjekker inn/ut samtidig (flyplasshotell.)

Ikke noe jeg kommer til å fortsette med etter endt læretid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet flere år som resepsjonist. Trivdes veldig godt. Man møter veldig mange nye og interessante mennesker. Lærte veldig mye. Enten jobber man 7-15 eller 15-23. Det er vel det som er mest vanlig. Også annen hver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvor mange man er på jobb da, vi er 4-5 på hvert skift, og jobber 1430-2230 (skiftleder), 15-30 (sentralbord) og 14-22, 15-23 og 1530-2330 (front) på kveld, f.eks. Også har vi egne nattevakter som går 21-07 og 22-08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvor mange man er på jobb da, vi er 4-5 på hvert skift, og jobber 1430-2230 (skiftleder), 15-30 (sentralbord) og 14-22, 15-23 og 1530-2330 (front) på kveld, f.eks. Også har vi egne nattevakter som går 21-07 og 22-08.

Selvfølgelig. Men AB skal på intervju på en deltidsstilling. Da blir det vel å jobbe annen hver helg. Også etter hva som trengs av ekstra hjelp mandag til fredag. Men selvfølgelig finnes det mellomvakter og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...