Gå til innhold

Ubehagelige drømmer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! De siste ukene har jeg innimellom hatt en del ubehagelige drømmer. Har blitt hyppigere i det siste. Jeg har en del ganger drømt at jeg blir jaget av en elller annen eller at verden snart går under. Våkner som regel i 5 tiden pga slike drømmer. Kan ligne på mareritt, men jeg er ikke ordentlig redd når jeg våkner, det er mer det at jeg synes drømmene er ubehagelige. De siste nettene (den siste uka?) har jeg ofte drømt at noen stirrer på meg (i drømmen). F.eks i natt drømte jeg at jeg hadde fått nytt soverom i kjelleren hjemme hos mamma og pappa. Gardinene på dette "soverommet" dekket ikke alle vinduene, og midt på natta (fortsatt i drømmen), da jeg skal gå å trekke for en gardin, så ser jeg at det står en mann der som stirrer på meg. Dette skjedde flere ganger før jeg vålnet (i 5-tida). Det føles skikkelig ubehagelig at noen stirrer på meg, selv om det bare er i en drøm.

Lurer på om noen har opplevd noe lignende? Hva kan det komme av? Og viktigst av alt: hvordan kan jeg slutte å drømme sånne drømmer??? Jeg vil ha den gode nattesøvnen tilbake!

Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet

Har opplevd det samme. Skjedde med meg for ca. en måned siden. Jeg drømte at jeg ble voldtatt, at noen kuttet av hode til noen unger, at jeg satt fast i en heis osv. Vet ikke hva det kommer av, så jeg følger med i tråden! :)

Skrevet

Jeg tror det er et tegn på at du har en del undertrykte ting eller fortrengte tanker rundt ting som har skjedd deg. Har det skjedd noen forandringer i livet ditt eller er det en spesiell sak som opptar deg? Eller så kan det være nyttig å sjekke drømmesymboler.

Forfølgelse: Dette er en vanlig drøm og kan symbolisere et problem, en del av din personlighet, et mindreverdighetskompleks, eller en person du må bli kvitt. Drar forfølgeren innpå kan problemet øke, mens det motsatte vil skje hvis du løper raskere enn forfølgeren. Forfølger du noen kan det du forfølger symbolisere et mål i livet.

Verden: Drømmer du om verdens ende vil du få en ny begynnelse. Ellers vil verden symbolisere en reise.

Stirre: Hvis noen stirret på deg kan du komme til å bli flau.

Du kan se etter flere her.

Jeg opplever også å få "raid" med ekle drømmer, og de kommer ikke overraskende den tiden jeg opplever noe ubehagelig i livet mitt. Det går over av seg selv, tviler på at det er noe du kan gjøre for å påtvinge det en stopp.

Skrevet

Det jeg syns er litt rart er at både i drømmene der jeg har blitt jaget, og i drømmene der jeg har blitt stirret på, så har jeg konfrontert personen og sagt noe sånt som "ha deg vekk!!"....noen tanker rundt det?

Og vet ikke helt om jeg tror på drømmetyding og symboler og slikt..eller har det noe for seg?

Skrevet

Det jeg syns er litt rart er at både i drømmene der jeg har blitt jaget, og i drømmene der jeg har blitt stirret på, så har jeg konfrontert personen og sagt noe sånt som "ha deg vekk!!"....noen tanker rundt det?

Og vet ikke helt om jeg tror på drømmetyding og symboler og slikt..eller har det noe for seg?

Hmmm. Om du konfronterer "de slemme mennene" kan det jo være et tegn på at du føler for å gjøre noe slikt i våken tilstand også? Daddy issues? Utro kjæreste?

Nei, mange av de drømmesymbolene fungerer ikke, men av og til treffer dem blink. ;) Du må nok gå dypt i deg selv for å finne kilden til hvorfor du drømmer som du gjør.

Skrevet

Hmm, verken daddy issues eller utro kjæreste...

Hvis du vil hjelpe meg å tyde:

Jeg er student, veldig usikker på om valget av studie er riktig for meg (går 2. året), men samtidig gjør jeg det veldig bra på studiet. Snart eksamenstid, har vært mye å gjøre i det siste. Savner de hjemme. Har god venner her jeg bor. Har en god kjæreste, men vi er ikke alltid på samme bølgelengde. Gleder meg til jul, men vet det blir mye jobbing, og jeg kommer til å savne kjæresten da.

Jaa, det er vel det som skjer i livet mitt for tiden.

Skrevet

Hmm, verken daddy issues eller utro kjæreste...

Hvis du vil hjelpe meg å tyde:

Jeg er student, veldig usikker på om valget av studie er riktig for meg (går 2. året), men samtidig gjør jeg det veldig bra på studiet. Snart eksamenstid, har vært mye å gjøre i det siste. Savner de hjemme. Har god venner her jeg bor. Har en god kjæreste, men vi er ikke alltid på samme bølgelengde. Gleder meg til jul, men vet det blir mye jobbing, og jeg kommer til å savne kjæresten da.

Jaa, det er vel det som skjer i livet mitt for tiden.

Høres ut som du er veldig stresset i hvertfall. Kan jo være at studiene blir besjelt og at det er de som iakttar og forfølger deg. Jeg tror du bare må jobbe deg gjennom eksamenstiden og heller koble av når den er ferdig.

Skrevet

Stress ned. Prøv meditasjon eller yoga og finn roen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...