Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Else? :)

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg får en datter er Elsa en av mine favoritter, etter min kjære mormor:-)

Gjest helenehøi
Skrevet

Othilie, Synnøve, Martine og Ella er jo gamle navn som begynner å bli populære igjen. Så hvorfor ikke Else? :)

Kjenner flere i begynnelsen av 20-årene som heter Marit, Merete, Signe, Kjersti, Else, Harald, Vetle og Arne som jeg syns er litt "oldis"-navn, men de blir jo fine når navnets eier er fin :) Liker sånne navn bedre enn Isadora og Leonora osv.. Vil heller høres ut som en dame i 40-årene enn Malibu-barbie!

• Liker 1
Skrevet

Othilie, Synnøve, Martine og Ella er jo gamle navn som begynner å bli populære igjen. Så hvorfor ikke Else? :)

Kjenner flere i begynnelsen av 20-årene som heter Marit, Merete, Signe, Kjersti, Else, Harald, Vetle og Arne som jeg syns er litt "oldis"-navn, men de blir jo fine når navnets eier er fin :) Liker sånne navn bedre enn Isadora og Leonora osv.. Vil heller høres ut som en dame i 40-årene enn Malibu-barbie!

Amen!

Skrevet

Else er veldig fint, både søtt og ujålete på en gang :)

Skrevet

Hei!! :)

Tusen takk for så mange fine tilbakemeldinger!!

Takket være dere tror jeg at jeg har blitt overbevist om at det lille nurket nok kan være en Else... :blomst: Det er vel helst bare en vanesak, og jeg tror hun kler det...

De eneste Else'ne jeg kjenner er eldre kvinner, så jeg hadde litt problemer med å se for meg at hun kunne hete det. Rart med hvordan man assosierer navn med mennesker man har møtt opp gjennom... :)

Tusen takk for god hjelp!!! :klem:

TS

Skrevet

jeg elsker det =)

datteren min på 5 år heter else =)

Skrevet

Det er et kjerringnavn. Ser for meg en fyldig kort dame med grått permanenthår. Det høres kanskje stygt ut, men føler jeg må si noe for å oppveie den overveldende positive responsen navnet har fått i denne tråden. Det overrasker meg. Men en del folk har utrolig dårlig smak.

Er vel helst at mange byrjar å bli drittleie av dei sukkersøte jålenamna som alle småjenter får no for tida, og ynskjer ei motvekt.

• Liker 2
Skrevet

For meg så høres Else ut som en gammel dame. Sikkert fordi jeg har jobbet mye med eldre, og Else var et godt brukt navn før.

Skrevet

Hei, jeg har selv en datter som heter Else. (samt mellomnavn). Hun er oppkallt etter min mormor og min manns oldemor.

Vi var aldri i tvil, og har fått masse skryt av navne valget vårt i ettertid. Alle som hilser på den lille tulla vår synes at hun har et nydelig navn, og det er like mange unge mennesker som eldre mennesker som kommenterer navnet. Jeg har alltid synes at navnet har vært flott fordi jeg var glad i min mormor. Og for å være helt ærlig så ville jeg ha et navn som ikke alle andre het i barnehagen også:.)

Else er flott synes jeg!!

Skrevet

Det er eit fint navn, men det første eg tenkte på var ei gammel, overvektig dame i rosa badekåpe som er konstant på slankekur, ikkje kan kjøre bil og som er gift med ein kortvokst tysker :gjeiper:

Skrevet

Jeg applauderer bruken av gamle navn, men akkurat Else har jeg aldri vært spesielt begeistret for. Tror det er kombinasjonen l, s og e som gjør det, jeg tenker liksom automatisk på "pølse". Synes Elsa er finere.

Skrevet

Synes Else er veldig fint. Elsa desto finere:)

Skrevet

Fint navn dere har valgt til dattera deres. :jepp:

Gjest Vena Cava
Skrevet

Det er eit fint navn, men det første eg tenkte på var ei gammel, overvektig dame i rosa badekåpe som er konstant på slankekur, ikkje kan kjøre bil og som er gift med ein kortvokst tysker :gjeiper:

Lest Pondus eller?? :fnise:

Skrevet

Synes det er fint nettopp fordi man assosierer det med en eldre dame. Da er det på en måte litt "uventet" at ei lita jente heter det.

Skrevet

Hei!! :)

Tusen takk for så mange fine tilbakemeldinger!!

Takket være dere tror jeg at jeg har blitt overbevist om at det lille nurket nok kan være en Else... :blomst: Det er vel helst bare en vanesak, og jeg tror hun kler det...

De eneste Else'ne jeg kjenner er eldre kvinner, så jeg hadde litt problemer med å se for meg at hun kunne hete det. Rart med hvordan man assosierer navn med mennesker man har møtt opp gjennom... :)

Tusen takk for god hjelp!!! :klem:

TS

Det er noe med det at man allerede assossierer navnet med noen. En kollega av meg har en sønn på 2 år som heter Einar. Jeg syntes det var KJEMPErart de første gangene jeg hørte henne snakke om lille Einar, fordi bestefarn til min samboer heter Einar. Likevel, etter en stund blir omgivelsene vant til at de små har navn man assosierer med eldre mennesker, og setter pris på at navnene blir brukt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...