Gjest Kalle Skrevet 20. november 2011 #21 Skrevet 20. november 2011 Jeg tror forresten at Else er et navn som godt kan komme til å bli populært igjen. Bare vent 10-15 år, til de fleste som heter Else i dag er døde. Da skal man se det dukker opp flere småjenter som heter Else, Kari, Bjørg, Liv og Margit. Det er neppe tilfeldig at for eksempel Emilie fikk sitt store oppsving når dette navnet ikke lenger var vanlig blant gamle damer. 2
Gjøa Skrevet 20. november 2011 #22 Skrevet 20. november 2011 Else er et flott navn! Passer like godt for unge piker som gamle damer. Enig med Kalle om at Else kommer til å komme tilbake for fullt om noen år.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #23 Skrevet 20. november 2011 Jeg tror forresten at Else er et navn som godt kan komme til å bli populært igjen. Bare vent 10-15 år, til de fleste som heter Else i dag er døde. Da skal man se det dukker opp flere småjenter som heter Else, Kari, Bjørg, Liv og Margit. Det er neppe tilfeldig at for eksempel Emilie fikk sitt store oppsving når dette navnet ikke lenger var vanlig blant gamle damer. Jeg tror også Else er et navn som er på vei tilbake. Og jeg synes det er veldig fint. Skulle gjerne brukt det selv. Alle som synes det passer best på gamle damer burde tenke på at om 60 år heter alle gamle damer Emma, Julie og Ida, altså navn som bare passer på søte små jenter ... Det er lurt å se på hva de aller eldste damene heter, for å finne navn som er fine og som ikke alle andre heter. Så om 10 år, heter alle det plutselig likevel 1
Chiquita Skrevet 20. november 2011 #24 Skrevet 20. november 2011 Else er kjempefint! Må også huske at navnet skal passe hele livet, og en Else vil ikke alltid være en søt og uskyldig jente. Da synes jeg det er værre med alle de sukkersøte jentenavnene, som KUN passer på søte småjenter... Type: Leonora, Alexandra, ... Hva om det blir en "guttejente"? Da er Else et mye mer "all-round-navn" som passer til alt.. (og styr unna Elise, det heter jo "alle") 2
solch Skrevet 20. november 2011 #25 Skrevet 20. november 2011 Har ikke helt sansen for navnet Else. Men kanskje Else + et mellomnavn hadde blitt fint?
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 20. november 2011 #26 Skrevet 20. november 2011 Enig! Da har du fortsatt et snev av navnet til tanten, samtidig som det passer bedre til ei lita jente Husk at denne lille jenta blir stor en gang da. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. november 2011 #28 Skrevet 20. november 2011 Kan man gi ei lita jente navnet Else? Mannen vil så veldig gjerne at hun skal kalles opp etter tanten hans, noe jeg syns er en veldig koselig tanke, men jeg har så store problemer med å se for meg et lite barn som heter det. Else er lissom navnet på ei voksen dame... Hva syns dere om navnet forresten? Storebror heter Ivar og etternavnet er gammelt helnorsk... Har litt blandede følelser på det navnet. På ene siden veldig fint men på andre siden litt kjerring. Men venner man seg til det passer det sikkert på en jentunge og. Alle som heter Else har og vært barn en gang. Dårlig argument, jeg vet.
Gjest Jente29 Skrevet 20. november 2011 #29 Skrevet 20. november 2011 At Elise passer bedre på ei lita jente enn Else, er trolig det dummeste argumentet i mot navnet... Blir litt som å kalle barna Vetle, Lillebror og Lill-Kari. Lill-Kari kan bli 1.90 og proff bokser, da blir det navnet enda mer malplassert enn Else på en liten jente. Og alle eldre Elser har vært småpiker engang. Jeg synes Else er vakkert jeg. Jeg har litt "allergier" mot enkelte gamle navn (spesielt de med "aug" på slutten.. Aslaug, Gunnlaug.. *grøss*) men Else er supersøtt og koselig. 1
Gjest redstar Skrevet 20. november 2011 #30 Skrevet 20. november 2011 Else er et veldig pent navn, men jeg synes det blir litt Old.. på en måte...
Gjest Misteltein Skrevet 20. november 2011 #31 Skrevet 20. november 2011 Jeg har ikke lest hele tråden. Jeg syns Else er pent. Denne jenten kommer til å vokse opp en gang, så ikke baserer deg på at navnet ikke passer et lite barn. Hun vil ikke være barn for alltid. 1
attegløyma Skrevet 20. november 2011 #32 Skrevet 20. november 2011 Else er heilt greit, har to veldig flotte og feminine damer i 50-åra på jobb som heiter det, så det blir nok eit populært navn att om ein del år. Men føretrekk Elsa.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #33 Skrevet 20. november 2011 Popularitet på navn kommer jo ofte sent til Norge i forhold til andre land, navn blir vanlige i Norge etter flere år i Sverige osv. Jeg bor i et slikt land, og her er det flere små jenter som heter Elsa, det er veldig fint
PiPP Skrevet 20. november 2011 #34 Skrevet 20. november 2011 Husk at denne lille jenta blir stor en gang da. Betyr jo ikke at navnet Elise ikke vil være fint når hun blir stor da..
Gjest Skrevet 20. november 2011 #35 Skrevet 20. november 2011 Jeg må innrømme at jeg ikke synes Else er et spesielt pent navn. Men vi har alle forskjellig smak heldigvis
Suzy Skrevet 20. november 2011 #36 Skrevet 20. november 2011 Moren min het Else. Jeg var enormt glad i henne så har ingen problemer med navnet, men tenker at det ikke er et navn som passer på en liten jente i dag. Mamma heter også Else - og jeg syns det er fint bådee på ei lita jente og ei voksen dame jeg.
Gjest Bomullsdott Skrevet 20. november 2011 #37 Skrevet 20. november 2011 Jeg liker det ikke. Minner meg om en sur, gammel dame jeg vet om... Jeg assosierer navnet med gamle damer. Syns ikke det passer å hete Else før man har nådd 45 år. Men nå er jeg jo bare ærlig da Elsa er bedre etter min mening. Litt friskere navn, samtidig som det ligner på Else.
Suzy Skrevet 20. november 2011 #38 Skrevet 20. november 2011 (og styr unna Elise, det heter jo "alle") Enig!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #39 Skrevet 20. november 2011 Jeg liker det veldig godt. Vi har selv valgt et navn i samme kategori, som mange synes er tantete og gammeldags, selv om det er et vanlig, norsk navn. Else kommer nok til å bli populært igjen, det tror jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2011 #40 Skrevet 20. november 2011 Det er et kjerringnavn. Ser for meg en fyldig kort dame med grått permanenthår. Det høres kanskje stygt ut, men føler jeg må si noe for å oppveie den overveldende positive responsen navnet har fått i denne tråden. Det overrasker meg. Men en del folk har utrolig dårlig smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå