Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Else? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gi ei lita jente navnet Else? Mannen vil så veldig gjerne at hun skal kalles opp etter tanten hans, noe jeg syns er en veldig koselig tanke, men jeg har så store problemer med å se for meg et lite barn som heter det. Else er lissom navnet på ei voksen dame... :fnise:

Hva syns dere om navnet forresten? Storebror heter Ivar og etternavnet er gammelt helnorsk...

Skrevet

Moren min het Else. Jeg var enormt glad i henne så har ingen problemer med navnet, men tenker at det ikke er et navn som passer på en liten jente i dag. :)

Skrevet

Hvis dere setter inn en i så blir det ikke navnet så tantete. Elise er et veldig pent navn - men ikke Else. Nei.

• Liker 2
Skrevet

Synes Else er et flott valg i jungelen av nye "spesielle" fjollenavn! :strix:

• Liker 5
Skrevet

Liker det :) Kort, enkelt og lett å like for min del. Men så er jeg en av dem som får frysninger av alle de nymotens navnene som skal overgå hverandre i dag ;)

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere setter inn en i så blir det ikke navnet så tantete. Elise er et veldig pent navn - men ikke Else. Nei.

Enig! Da har du fortsatt et snev av navnet til tanten, samtidig som det passer bedre til ei lita jente :)

Gjest Vena Cava
Skrevet

Måtte venne meg litt til navnet først, men jeg syns faktisk det er et søtt og pent navn og kan så absolutt se for meg en liten Else! :) Elise blir alt for kjedelig og vanlig igjen, jeg så det var en som foreslo det.

Og ikke minst er det spesielt, dere slipper unna navn som alle andre kaller sine barn eller har lyst til å kalle sine fremtidige barn.

Hvis dere kanskje finner et mellomnavn til henne, så kanskje det ikke blir så merkelig for deg?

Else Mari?

Skrevet

Eller at dere slenger på et ekstra navn, jeg kjenner ei som heter Else Mari (med trykk på i'en), da blir det fort ikke så "tantete" lenger :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva med Elsinore? Det blir på en måte oppkalling. Det er et svensk navn, men det spiller vel ingen rolle.

• Liker 1
Skrevet

Hva med Elsinore? Det blir på en måte oppkalling. Det er et svensk navn, men det spiller vel ingen rolle.

Tuller du nå? :sjenert:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Tuller du nå? :sjenert:

Nei, det er ramme alvor :ler: . Jeg synes det er et flott navn. Men smak og behag, vet du.

Skrevet

Else er et pent og enkelt navn. Og jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor det ikke skulle passe på en liten jente. Alle Elsene på 60 år har også vært små søte jenter en gang.

• Liker 3
Skrevet

Syns faktisk det er veldig fint. Hjelper litt på at Else fra Nydalen heter (kaller seg) det :)

Gjest Chickpea
Skrevet

Jeg synes ikke det er tantete i det hele tatt! Dessuten skal barnet ha navnet sitt hele livet, så det er ikke om å gjøre å finne et navn som er "søtt på en liten jente", selvom jeg egentlig synes Else er akkurat et slikt navn.. ;)

Skrevet

Jeg synes Else er pent! Mye penere enn alle fjollenavnene som er for tiden.

Dessuten vil hun være liten jente en stund før hun blir til en kvinne med navnet Else.

Synes det er så merkelig tenkt at et navn ikke passer på en liten jente eller gutt, når navnet skal bæres hele livet. Bedre med et lite barn med et ordentlig navn enn en voksen mann/kvinne som har et skikkelig fjollenavn.

• Liker 2
Skrevet

Syns det er fint. Et gammelt navn som ennå ikke er blitt et oppbrukt motenavn. Hun slipper sikkert å dele navn med halve klassen.

Skrevet

Jeg synes Else høres ut ut som ei gammel dame. Ikke søtt på ei lita jente:s Kan ha noe å gjøre med at alle Else'ne jeg veit av er typ 80år.

Men hva med Elise? Bare legg til en i inni der så blir det automatisk mye finere:)

Skrevet

Heilt greitt namn det. Tykkjer det er flott at nokon vel litt utradisjonelle (faktisk!) namn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...