Gå til innhold

Dobbelt statsborgerskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pr i dag tillater ikke Norge dobbelt statsborgerskap. Inspirert av en diskusjon rundt dette, så lurer jeg litt på hva dere syntes. Burde det være lov med dobbelt statsborgerskap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har vel egentlig ingen sterk mening om det burde være lov eller ikke, men jeg har inntrykk av at det er en regel som en del prøver å vri seg rundt ved hjelp av sleipe metoder. Så jeg tenker at enten må vi revurdere lovene, eller så må vi bli flinkere til å følge opp dette. Enten eller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. synes man burde holde seg til ett statsborgerskap.

jeg hadde planer om å søke deet, men fikk beskjed at det ikke var lov å ha dobbel statsborgerskap.

-kunne bare få identitetskort. =)

Skrevet

Synes det burde være lov. Har egentlig ingen mening om hvorfor, men...

Kan jo være greit for de som kanskje føler seg tilknyttet til flere enn ett land?

Gjest grapefrukt
Skrevet

Når myndighetene ikke klarer å håndheve sine egne regler ift dobbel statsborgerskap, så er det vel strengt tatt ikke noe poeng i å ha en slik lov.

Og når svært mange andre land (Sverige og USA for å nevne noen) godkjenner dobbelt statsborgerskap så bør det vel ikke være noe problem for nordmenn å skulle få lov til å ha dobbelt de og.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...