Gå til innhold

Verden er et iskaldt sted.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ett eksempel, da?

Bare et par eksempler fra her inne: folk ser heller dumt på folk med krykker enn å reise seg for dem på busse. Folk går rett forbi folk som faller om på gata. I kina ble en unge nylig påkjørt uten at en sjel gadd å hjelpe - to ganger! Krig er tillatt og helt greit, så lenge det er vi i vesten som er krigerne - hvem bryr seg da om sivile, de er jo så langt unna! And it goes on and on... Folk er mer opptatt av å kjøpe seg dilldall de ikke trenger enn å faktisk hjelpe de som trenger det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ingen måte.

Jo. I større grad. Folk er ignorante og selvopptatte. Heller regelen enn unntaket.

Skrevet

Bare et par eksempler fra her inne: folk ser heller dumt på folk med krykker enn å reise seg for dem på busse. Folk går rett forbi folk som faller om på gata. I kina ble en unge nylig påkjørt uten at en sjel gadd å hjelpe - to ganger! Krig er tillatt og helt greit, så lenge det er vi i vesten som er krigerne - hvem bryr seg da om sivile, de er jo så langt unna! And it goes on and on... Folk er mer opptatt av å kjøpe seg dilldall de ikke trenger enn å faktisk hjelpe de som trenger det.

Takker :)

Uthevet: Jeg er enig. Her i Oslo går folk til og med forbi VOLDTEKTER på gata - uten å hjelpe. Ref Majorstua i fjor. Det verste er kanskje at voldtektsforbryterne føler seg trygge nok til å kunne gjøre det midt i en folkemengde - hvor langt har kulturen i samfunnet kommet da? Syns det er skummelt jeg...

Når det angår krig, så vet jeg ikke helt om vi egentlig mener eller føler det er tillatt, det er kanskje mer slik at vi ikke klarer å ta det innover oss når det ikke oppstår i vår egen hverdag?

Men hva kunne vi gjøre for å hjelpe, egentlig. Selv har jeg blitt litt skeptisk til det meste av pengeinnsamlinger, ettersom det har kommet fram gang på gang at organisasjoner svir av uforholdsmessige store summer på adm og "goder" til de som jobber der, mens ofte "ingenting" går til det det skal gå til. Noen ganger føler jeg at den eneste måten å hjelpe på er å stille opp selv, on-site der hvor vanskelighetene er, og det er det jo ikke alle som har mulighet til.

Skrevet
Jo. I større grad. Folk er ignorante og selvopptatte. Heller regelen enn unntaket.

Nei, folk er biologisk samme menneskeart som for mange år siden. Vi er egentlig tilpasset et liv i villmarken. Jeg tror du skal se litt på hvordan folk f.eks. behandler sine kjæledyr som om de var mennesker, der man tidligere ofte behandlet dyr som gjenstander.

Du velger å se bort ifra helheten og verden vi lever i i dag, og kommer til den feilaktige konklusjonen at vi er noe mer ignorante og selvopptatte i dag enn vi var tidligere.

Husk at det er f.eks. ikke lenge siden det å være rasistisk og homofob var allment godtatt. Mener du virkelig at alle de rasistiske menneskene fra tidligere tider var bedre mennesker enn folk generelt er i dag, i et samfunn der rasisme omtrent er universelt forhatt?

Eller hva med at verden i dag totalt sett har mindre konflikter og krig enn gjennom resten av menneskets historie?

Skrevet
Hei, næmmen der var du jo, Hulaboer!! Nå ble jeg skikkelig glad - venter fortsatt på svar fra deg i denne tråden jeg!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=605644&st=40

Ps. En unnskyldning kan også holde... :takke: Jeg er ikke av typen som bærer nag skjønner du :lur:

Har du drukket igjen nå? Så full at du føler for å spamme andre tråder med det intetsigende pjattet ditt?

Skrevet
Uthevet: Jeg er enig. Her i Oslo går folk til og med forbi VOLDTEKTER på gata - uten å hjelpe.

Og i andre, mer primitive deler av verden, bruker de aktivt massevoldtekter for å fornedre fienden. Der blir voldtekt ansett for å være noe positivt når man bruker det mot andre.

Hva er verst av å voldta og å gå forbi en voldtekt? Jeg vil si at den som faktisk gjennomfører voldtekten er verre enn de som bare går forbi.

Det verste er kanskje at voldtektsforbryterne føler seg trygge nok til å kunne gjøre det midt i en folkemengde - hvor langt har kulturen i samfunnet kommet da? Syns det er skummelt jeg...

Hva får deg til å tro at dette er noe nytt?

Skrevet

Og i andre, mer primitive deler av verden, bruker de aktivt massevoldtekter for å fornedre fienden. Der blir voldtekt ansett for å være noe positivt når man bruker det mot andre.

Hva er verst av å voldta og å gå forbi en voldtekt? Jeg vil si at den som faktisk gjennomfører voldtekten er verre enn de som bare går forbi.

Hva får deg til å tro at dette er noe nytt?

Jeg vil si at innlegget ditt kan tyde på at verden ligger et sted mellom helvete og iskaldt (se trådens tema)

Skrevet

Har du drukket igjen nå? Så full at du føler for å spamme andre tråder med det intetsigende pjattet ditt?

:Gjesp::sovne::sovne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...