AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Heisann. Jeg har veldig masse pigmentflekker mørke og hvite, men kan jeg ta sol? Eler er det farlig? Går det an og ta sol når jeg har bleket hår eller vil det bli gult?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Synes kombinasjonen bleiket hår og solarium høres dårlig ut. Og enda dårligere med pigemntflekker. Solariumet vil sannsynligvis gjøre pigmentflekkene dine verre og de vil synes mer (er de mørke eller lyse?) Jeg ville holdt meg lang unna solarium 2
challenger Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Dette med pigmentflekker er litt både og. Selv hadde jeg en lys pigmentflekk i ansiktet, men etter at jeg begynte å ta sol så forsvant den. Nå har den vært borte i mange år(jeg hadde den flekken i mange år før det). Men jeg opplever å få pigmentflekker av vanlig soling, altså ute. Da spesielt på ryggen(men de går raskt bort). Så det er litt vanskelig å si egentlig, det kan hjelpe og det kan ha motsatt virkning.. Dette med håret, du kan jo bare ta på deg ei lue som dekker håret da? Så slipper du å tenke på om det blir mer bleika:)
charlott Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Skal ikke uttale meg om pigmentflekkene, men har aldri hatt noe problem med håret som er bleket eller stripet. 1
Gjest otrivin Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Har tatt sol med bleiket hår, skjedde ingenting... Helt normalt. Når jeg hadde mørkt hår lysnet det litt. Har en pigmentflekk (arr), som får litt mer "kontrast" om jeg tar sol. Huden blir jo brunere så den ser lysere ut.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Det blekede håret mitt har heller ikke latt seg påvirke av solarium.
Honesty Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Lyse flekker er ikke pigmentflekker, men noe annet. Pigmentflekker er ansamlinger der det er ekstra mye pigment, som for eksempel fregner, som er små pigmentflekker. Pigmentflekker er som oftest veldig følsomme for UVA-stråling, som er den primære strålingstypen som du får gjennom solarium.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå