Gå til innhold

280% stilling.. Høres ikke det, litt mye ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye er egentlig det i arbeid? Jeg leser gjennom arbeidsannonsene i avisen her jeg bor, og kom over en annonse for en 280% arbeidsstilling som sykepleier. Må si jeg ble litt usikker, kan noen her svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye er egentlig det i arbeid? Jeg leser gjennom arbeidsannonsene i avisen her jeg bor, og kom over en annonse for en 280% arbeidsstilling som sykepleier. Må si jeg ble litt usikker, kan noen her svare?

280%? Det er en skrivefeil, for det er ikke lov engang.

280% stilling betyr å jobbe 105 timer i uka. Vanlig arbeidsuke er 37,5 time.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det kan være flere stillinger, til sammen 280% som kan deles opp i ulike stillingsbrøker?

De lyser neppe ut 280% som en stilling, det er for det første ikke lovlig, og så vidt jeg vet er det også ekstremt vanskelig å i det heletatt få 100% stilling som sykepleier, så 280 er jo da helt sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Det er nok totalt 280% som er behovet. Det vil si at de trenger å ansette minst tre personer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så erfaren i arbeidslivet, eller prosentregning, men selv jg synes det var litt mye ;) Skal laste opp bilde av annonsen så kan dere selv se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr fortsatt at det er 280% som skal fylles opp at minst 3, gjerne flere arbeidstakere. De kunne også lyst ut f.eks " to 100% og en 80% som sykepleier" , men ved å gjøre det på denne måten viser de at de er åpne for ulike stillingskombinasjoner. Dvs at i søknaden bør du skrive hvor mange % du ønsker å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fint betyr det som Porcelain skriver, men jeg tror det bare er en skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr fortsatt at det er 280% som skal fylles opp at minst 3, gjerne flere arbeidstakere. De kunne også lyst ut f.eks " to 100% og en 80% som sykepleier" , men ved å gjøre det på denne måten viser de at de er åpne for ulike stillingskombinasjoner. Dvs at i søknaden bør du skrive hvor mange % du ønsker å jobbe.

Aldri sett sykepleiestillinger utlyst på den måten der jeg. Selv om jeg ikke bastant skal si at det er umulig så tipper jeg på skrivefeil. Vil tro det er 2 80% stillinger som utlyses eller en 28% stilling :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hva som ligger i 100% stilling det.

Men med vanlig 37,5 times arbeidsuke går det knapt opp i forhold til døgnets 24 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...