Gå til innhold

280% stilling.. Høres ikke det, litt mye ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er egentlig det i arbeid? Jeg leser gjennom arbeidsannonsene i avisen her jeg bor, og kom over en annonse for en 280% arbeidsstilling som sykepleier. Må si jeg ble litt usikker, kan noen her svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor mye er egentlig det i arbeid? Jeg leser gjennom arbeidsannonsene i avisen her jeg bor, og kom over en annonse for en 280% arbeidsstilling som sykepleier. Må si jeg ble litt usikker, kan noen her svare?

280%? Det er en skrivefeil, for det er ikke lov engang.

280% stilling betyr å jobbe 105 timer i uka. Vanlig arbeidsuke er 37,5 time.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 1
Skrevet

Skrivefeil?? :haar: De må vel ha ment 28%?

Skrevet

Kanskje de mener 2 80% stillinger?

• Liker 1
Skrevet

Eller det kan være flere stillinger, til sammen 280% som kan deles opp i ulike stillingsbrøker?

De lyser neppe ut 280% som en stilling, det er for det første ikke lovlig, og så vidt jeg vet er det også ekstremt vanskelig å i det heletatt få 100% stilling som sykepleier, så 280 er jo da helt sykt...

Skrevet

Hahaha. Det er nok totalt 280% som er behovet. Det vil si at de trenger å ansette minst tre personer. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så erfaren i arbeidslivet, eller prosentregning, men selv jg synes det var litt mye ;) Skal laste opp bilde av annonsen så kan dere selv se.

Skrevet

Det står "280% fast stilling som sjukepleiar."

post-37809-0-43231400-1321739859_thumb.j

Skrevet

Det betyr fortsatt at det er 280% som skal fylles opp at minst 3, gjerne flere arbeidstakere. De kunne også lyst ut f.eks " to 100% og en 80% som sykepleier" , men ved å gjøre det på denne måten viser de at de er åpne for ulike stillingskombinasjoner. Dvs at i søknaden bør du skrive hvor mange % du ønsker å jobbe.

Skrevet

Det kan fint betyr det som Porcelain skriver, men jeg tror det bare er en skrivefeil.

Skrevet

Det er da helt vanlig å lyse ut stillinger på den måten der.

• Liker 1
Skrevet

Det betyr fortsatt at det er 280% som skal fylles opp at minst 3, gjerne flere arbeidstakere. De kunne også lyst ut f.eks " to 100% og en 80% som sykepleier" , men ved å gjøre det på denne måten viser de at de er åpne for ulike stillingskombinasjoner. Dvs at i søknaden bør du skrive hvor mange % du ønsker å jobbe.

Aldri sett sykepleiestillinger utlyst på den måten der jeg. Selv om jeg ikke bastant skal si at det er umulig så tipper jeg på skrivefeil. Vil tro det er 2 80% stillinger som utlyses eller en 28% stilling :vetikke:

Skrevet

Spørs hva som ligger i 100% stilling det.

Men med vanlig 37,5 times arbeidsuke går det knapt opp i forhold til døgnets 24 timer.

Skrevet

Tipper to 100 % stillinger + en 80 % stilling, eller evt to x 90% og en 100% stilling som utlyses :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...