AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Hvorfor er ikke gamle menneske, mulig de rundt 80 og oppover, noe glad i å høre på musikk? Nå i dag så går jo ungdommer å hører på musikk 24 timer i døgnet omtrent, men hva gjorde gamle mennesker i sin ungdom? Hadde de musikk? Var det ikke så vanlig å høre på musikk da? Når ble det egentlig vanlig at folk begynte å høre på musikk, hovedsaklig artister og ikke klassisk og slikt.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Grandtanten min gikk rundt og sang til dagen hun døde som 86-åring. Det er vel heller det at de hadde grammofoner og radio, ikke ipod og nedlastning.
Gjest Badabing Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Alle de eldre menneskene jeg kjenner er glade i å høre på musikk, men da er det snakk om Erik Bye og Alf Prøysen, og ikke det jeg hører på
HedvigR Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Ehh hæ? Det inntrykket har ikke jeg, de hører ihvertfall MASSE på musikk på sykehjemmet der jeg jobber
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Noen eldre liker musikk. Noen eldre liker ikke musikk. Det er andre faktorer enn alder som spiller inn. Men noen gamle blir slitne/føler ubehag av musikk, fordi de har lidelser som fører til at musikk kan oppleves som ubehagelig. Hvis man jobber med eldre kan man ikke gå utfra at de liker musikk eller ikke liker musikk. Man må ivareta den enksltes behov også på det området.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå