AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Hei! Våknet i dag og hadde smerter i analåpningen, fant en kul der som jeg er rimelig sikker på er en hemoroide. Har smørt med med såkalt anal - alco, som skal hjelpe. Googlet litt, og fant ut at det kan oppstå ved graviditet. Jeg hadde samleie for ca en mnds tid siden, kan jeg ha blitt gravid og fått hemoroide som en følge av dette? Jeg går på p-piller og har aldri slurvet med de, så sjansen er vel rimelig liten? Ble bare litt bekymret når jeg leste det. På forhånd takk
Antlers Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Hemoroider kan man få enten man er barn eller voksen, kvinne eller mann. Det er riktig at graviditet øker sjansen for hemoroider, fordi østrogen løser opp bindevev i åreveggene, men det ikke slik at hemoroider er et tegn på at du er gravid. Ta en test hvis du er usikker, og oppsøk helst lege for å få konstantert at det faktisk er en hemoroide det er snakk om
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Nå er ikke det sånn at man automatisk får hemoroider når man er gravid. Hvertfall ikke tidlig i graviditeten. Litt hard avføring og/eller pressing kan være nok til at de oppstår.
Antlers Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Nå er ikke det sånn at man automatisk får hemoroider når man er gravid. Hvertfall ikke tidlig i graviditeten. Litt hard avføring og/eller pressing kan være nok til at de oppstår. Og ikke nok med at de kan oppstå som følge av hard avføring - de kan også oppstå som følge av diaré. De kan oppstå fordi man sitter for mye (gjerne i feil stilling), men også fordi man står for mye! Ikke lett å gardere seg mot hemoroider, gitt
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Takker for raskt svar Jeg tror ikke jeg er gravid, har jo hatt sex før og det har gått fint, men men :gjeiper: Kan være det er pga jobben min, står veldig mye rett opp og ned. Men den er vond da, stikker den inn igjen, men faller bare ut igjen. Tenk at det skulle skje i helgen og greier, haha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå