Gå til innhold

Superkresen hund, gobiter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å finne gobiter til bikkja. Har prøvd det aller meste, har også lagd egne gobiter av b.la kjøttdeig, V&H og sånn pedigree pølse. Han liker ingenting, bare spytter det ut. Det eneste han liker er kjøttpålegg (skinke,servelat osv) og provit gobiter (men da kun den mørkegrønne typen). Han blir jo da lei etterhvert, og jeg syntes det hadde vært greit å variere. Blir han lei gobitene, blir han lei av å trene.

Noen andre som sliter med superkresne hunder, som har funnet gobiter som hunden elsker? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Her er selvlagd tørrfisk og tørka kjøtt (elghjerte f.eks.) veldig populært! :)

Gjest Silvermist
Skrevet

Tørk lever i ovnen, garantert suksess!

Skrevet

Hunden min liker ikke sånne ferdige godbiter fra butikken, og man kan heller ikke bruke vanlig hundemat som godbiter. Han vil helst ha skinke som godbit, men det blir så ekkelt å ha i lomma. Men jeg har funnet en godbit i butikken som han faktisk liker! Min lenke Husker ikke hva den heter på norsk (tror den heter noe annet enn den på bildet). Men det ser ihvertfall lik ut :) Du kan prøve de. Min kresne hund elsker dem!

Skrevet

Tørrfisk, tørket lever og butikk-gobitene er brukt og avist.. :(

Gjest Survival
Skrevet

Hva i all verden er det slags hund du har da? :fnise:

Det høres ut som at det må være ferskt. Fersk leverbiter hadde vært noe, men jeg vet ikke hvor man får tak i det. Du kan jo også gi kokt fisk som er blitt kald? Bare husk å ikke salte fisken.

Skrevet

Og frysetørket lever fra dyrebutikken er også en slager.

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)

vi har også en kresen hund, pølser spiste han en gang :P lever biter lukter han på å går sin vei..de fleste fra provit fnyser han bare av..

men han vår liker frysetørket fisk, får kjøpt pose med små terninger i, og kalkun/kylling biter funker også til trening hjemme. har også fått kjøpt noen godbiter som er formet som stjerner og er i rund boks som smaker fisk, disse er også greie.

men når vi er på kurs og utstilling må det sterkere saker til, da gjelder skinkeost eller baconost på tube, har du ikke prøvd det anbefaler jeg virkelig å gjøre det! han vår gjør så og si alt fro detm selvom det er masse hunder og mennesker rundt. og på utstilling går det i fiskekaker ;) disse godbitene brukes kun når vi virkelig må ha fokuset hans, og baconosten brukte vi til innkalling i starten også. nå bruker vi godbiter og liten pipeleke til det, han virkelig elsker pipeleker.

jo, han liker kattematen også veldig godt da :P

Endret av Cupcakes
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

kylling? bacon? hunden min er glad i alt fra gris

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Hva i all verden er det slags hund du har da? :fnise:

Det høres ut som at det må være ferskt. Fersk leverbiter hadde vært noe, men jeg vet ikke hvor man får tak i det. Du kan jo også gi kokt fisk som er blitt kald? Bare husk å ikke salte fisken.

Si det, en ekstremt sær en :ler: Tok meg ekstremt lang tid bare å finne fòr til han.

Han er glad i laks, kanskje prøve det. Litt grisete, men men.

Og frysetørket lever fra dyrebutikken er også en slager.

Liker ikke :ler: Han liker frysetørket vom (denne). Og det er det. Jobber i dyrebutikk, ergo har prøvd 90% av alt vi har + mye man får på internett.

Skrevet (endret)

Ball, draleke, pipemus. Det er favorittbelønningen her i gården!

Rå pølser kan svært enkelt deles i mange mange små godbiter, men de er ikke så fryktelig sunne da.

Endret av Chelmon
Gjest Silvermist
Skrevet

Tørrfisk, tørket lever og butikk-gobitene er brukt og avist.. :(

:klo: Tør man da foreslå foie gras?

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

kylling? bacon? hunden min er glad i alt fra gris

Kylling går han lei veldig fort (10 belønninger så gidder han ikke mer), og bacon er uaktuelt selv om han hater det..

Ball, draleke, pipemus. Det er favorittbelønningen her i gården!

Rå pølser kan svært enkelt deles i mange mange små godbiter, men de er ikke så fryktelig sunne da.

Han liker ikke pølser.. Og vi bruker ball osv som belønning ofte, men under innlæring ønsker jeg å bruke mat. Har vi f.eks trent FVF med tilskuere og forstyrrelser, og han har fullført, er det ball som gjelder. Men det er fordi han kan FVF. Innlæring trenger ofte og presis belønning, og det er enklere med godis :)

( Føler meg litt vrang nå, men det er bikkja som er sær, ikke jeg :fnise: )

Skrevet

:klo: Tør man da foreslå foie gras?

:fnise:

Kanskje jeg skal teste med det ja. Og fransk kaviar.. :ler:

Gjest Survival
Skrevet

Vet du? Når du nå ramser opp alt han ikke vil spise, syns jeg faktisk det høres ut som om at det ikke er godbitene det ikke er noe galt med, men kanskje at han ikke gidder utføre oppgavene for å få godbitene :fnise: Det høres jo litt sånn ut.

Skrevet

Bruker et ord (bra!) som alltid er presist slik at han vet akkurat når han gjør det rett, og så gir godbit/leke rett etterpå, funker fint det altså.

Dersom han er så kresen tror jeg kanskje at jeg ville ha fokusert mer på å ha det bare morro slik at han vil jobbe av seg selv (jeg høres sikkert frekk ut men er godt ment altså)

Hva med biff indrefilet? :fnise:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Min er ikke noen godbit-elsker. Jeg mistenker at hun bare spiser for å holde seg i live, er veldig lite interessert i mat.

Men leker liker hun, så vi har en ball som hun forguder men som bare blir brukt som belønning. Kan lære henne alt bare jeg har den ballen i hendene :)

Skrevet

Vet du? Når du nå ramser opp alt han ikke vil spise, syns jeg faktisk det høres ut som om at det ikke er godbitene det ikke er noe galt med, men kanskje at han ikke gidder utføre oppgavene for å få godbitene :fnise: Det høres jo litt sånn ut.

Joda, han er glad i å lære å trene. Men han blir lett umotivert uten de rette godene, det er kult med meg, men bedre med gobiter. Han er dritkresen, liker ikke noe av bein, mat heller. Han er bare kresen, sånn som noen mennesker er :) Men vil jo gjerne finne noe han liker.

Bruker et ord (bra!) som alltid er presist slik at han vet akkurat når han gjør det rett, og så gir godbit/leke rett etterpå, funker fint det altså.

Dersom han er så kresen tror jeg kanskje at jeg ville ha fokusert mer på å ha det bare morro slik at han vil jobbe av seg selv (jeg høres sikkert frekk ut men er godt ment altså)

Hva med biff indrefilet? :fnise:

Lek og morro er som sagt noe vi bruker, men snakker nå om innlæring. Da foretrekker jeg å bruke gobiter. :) Trener aktivt med han, trener mye med han, og å ha noen gode gobiter på lur er noe jeg ønsker etter hvordan jeg foretrekker å trene hunden på :)

Takker så mye for svar. :) Men det er gobiter jeg er ute etter, ikke løsninger på problemet:) Så mange hundeeiere det er på KG, bør det jo være en og enannen som har noe jeg ikke har prøvd :)

Skrevet

hmm ok dette er nok et sært forslag, men hva med granulat for til akvariefisk? Hunden min blir helt vill når jeg forer fiskene med det. Dersom han er skikkelig sær kan kanskje dette være midt i blinken!

Tenker at om ikke blodig biff fungerer så er det kanskje ikke noe som gjør det? :sjenert:

Har bare hatt gjeterhunder selv og de er ikke så veldig matvrak akkurat, men ferskt kjøtt har alltid fungert. Håper du finner noe som funker!

Gjest Cupcakes
Skrevet

vet ikke om du så ene forslaget mitt jeg bobler, men har du prøvd skinke eller baconost på sånn tube? han kresne her elsker det, og er så og si det eneste han faktisk ikke går lei av ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...