Steinar40 Skrevet 20. november 2011 #21 Skrevet 20. november 2011 MÅ du innom og ødelegge alle emner med gnålinga di Steinar? På tide å vokse opp kanskje, bitre gubbe. Synd ikke moderator har bannet deg for lenge siden. Det trengs åpenbart noen med sunt vett her også. Noe du sikkert ikke har.
Gjest Eurodice Skrevet 20. november 2011 #22 Skrevet 20. november 2011 Det trengs åpenbart noen med sunt vett her også. Noe du sikkert ikke har. Snakk om å opphøye seg selv! Du er den eneste med sunt vett, alle vi andre er idioter. Jeg ville heller si det er omvendt. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 20. november 2011 #23 Skrevet 20. november 2011 (endret) Det trengs åpenbart noen med sunt vett her også. Noe du sikkert ikke har. For det første, du aner ikke noe om dette menneskets sunne fornuft. Rett og slett barnslig retorikk. For det andre, du har overhodet ikke enerett på sunn fornuft, selv om du synes å tro det selv. Du messer om din sunne fornuft, men ingen her er enig med deg i noe av det du skriver. Hva sier det deg? Sannsynligheten for at du er den eneste fornuftige her inne er forsvinnende liten. Om 9 av 10 mener at det ser ut som en gås, vralter som en gås, høres ut som en gås, mens 1 påstår det er en and, hvem har mest sannsynlig rett? Endret 20. november 2011 av Purple Haze 1
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 #24 Skrevet 20. november 2011 (endret) For det første, du aner ikke noe om dette menneskets sunne fornuft. Rett og slett barnslig retorikk. For det andre, du har overhodet ikke enerett på sunn fornuft, selv om du synes å tro det selv. Det var lett å se utifra hva han skrev at han er blåst. Du messer om din sunne fornuft, men ingen her er enig med deg i noe av det du skriver. Hva sier det deg? Sannsynligheten for at du er den eneste fornuftige her inne er forsvinnende liten. Om 9 av 10 mener at det ser ut som en gås, vralter som en gås, høres ut som en gås, mens 1 påstår det er en and, hvem har mest sannsynlig rett? Sunn fornuft er øynene som ser. Og sunn fornuft har ikke nødvendigvis noe med fakta å gjøre. Som f.eks det store spørsmålet om en fugl er gås eller and hehe Btw, hvordan vet du at ingen her er enig med meg? Endret 20. november 2011 av Steinar40
Gjest Purple Haze Skrevet 20. november 2011 #25 Skrevet 20. november 2011 Det var lett å se utifra hva han skrev at han er blåst. Sunn fornuft er øynene som ser. Og sunn fornuft har ikke nødvendigvis noe med fakta å gjøre. Som f.eks det store spørsmålet om en fugl er gås eller and hehe Btw, hvordan vet du at ingen her er enig med meg? Fordi jeg kan lese. 2
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 #26 Skrevet 20. november 2011 Fordi jeg kan lese. Jaja, det spiller ingen trille for meg egentlig. Jeg har mine egne meninger totalt uavhengig av hva alle andre måtte mene. Som selvfølgelig betyr at jeg faktisk kan være enig med andre i saker og ting også hehe
Gjest Purple Haze Skrevet 20. november 2011 #27 Skrevet 20. november 2011 Jaja, det spiller ingen trille for meg egentlig. Jeg har mine egne meninger totalt uavhengig av hva alle andre måtte mene. Som selvfølgelig betyr at jeg faktisk kan være enig med andre i saker og ting også hehe Vi har skjønt at det å stå for meningene dine er viktigere enn å faktisk diskutere og ta til seg noe andre sier. Og det spiller heller ingen trille for meg hva du mener eller hvordan du har det. Jeg prøver faktisk bare å få deg til å se ting fra en annen vinkel enn din egen. Du burde prøve det en gang. Kanskje du kunne lære noe. Ikke nødvendigvis av meg, men av mange de andre kloke menneskene som bruker tid og energi på å svare deg.
Gjest made4u Skrevet 21. november 2011 #28 Skrevet 21. november 2011 Steinar, nå må du slutte å være så negativ og la gutter inspireres av jenter. Det er ikke nødvendigvis slik du mener, at det blir feil å si at ei er en av en million. Jeg vil ta den lenger enn som så, til å si at det finnes noen der ute som overgår alle andre - altså noen som er enda mer unik enn en av en million. Kanskje dette ikke gjelder deg, dog gjelder det veldig mange andre, at for dem så finnes det ei som er kjærligheten i deres liv (det er ikke nødvendigvis slik at det trenger å være den de deler livet med, det kan like gjerne være fortapt kjærlighet, jeg har selv hørt eldre mennesker som har vært gift i +40 år snakke om henne dem aldri fikk, jenta dem likevel aldri glemmer). Jeg fortapte meg slik en gang, veldig mange år siden det nå (dog glemmer jeg aldri hennes øyne og smil). For all del, jeg er over henne, har hatt forhold etter det og var lykkelig i dem også... Men du verden, selv om jeg ikke ville innledet noe med henne nå om jeg så fikk sjansen, ja så glemmer jeg henne ikke - jeg har aldri sett noen vakrere, og vil trolig heller aldri se noen vakrere enn henne. Ikke noe jeg sier for å sjarmere henne eller få fordeler hos henne dette, hun er her ikke en gang og vil ei heller vite noe om dette... Poenget er at det bare er slik realitetene er, var det da den gang feil av meg å uttrykke min beundring for henne den gangen jeg gjorde det? Nei, mener bestemt jeg - jeg liker heller å se det slik, at ingen ord jeg kunne benyttet kunne sagt sterkt nok hva jeg følte når jeg så henne smile. Derfor blir jeg også provosert av dine uttalelser, det er bare så tydelig at du ikke har beundret ei i den grad jeg har det. Vell, i så måte har du gått glipp av en intens opplevelse jeg ikke ville vært foruten.
Gjest made4u Skrevet 21. november 2011 #29 Skrevet 21. november 2011 Steinar; Du glemmer også fullstendig at når en gutt prøver å sjarmere en jente, ja da er det fordi gutten har et håp om komme nærmere jenta. Det er ikke bare fysisk betinget slik du kanskje ser det, men kan være en følelsesmessig lengsel også. Sagt med andre ord kan gutten ha et håp om å innlede noe unikt med jenta... Om noen vill vinne en jentes hjerte og gi sitt eget til henne, da er det ikke falskt av gutten å uttrykke sin beundring - at du rakker ned på det synes jeg synd på deg for, jeg unner andre noe mer unikt enn som så. Jo da, jeg er klar over at noen kan bedrive et spill uten følelser. Dog er det en sanse man kan ta, magefølelsen er en god pekepinn i så måte, om man skal gjøre seg selv så sårbar som man må dersom man skal begi seg hen til det å skulle elske noen. --- Jeg liker å se oss mennesker som stjerner som lyser opp i hverandres hverdag. Noen stjerner legger man således mer merke til enn andre, men som kjent er skjønnhet så mangt. Noen stjerner legger man raskt merke til, allerede ved første øyekast så ser man hvordan dem stråler. Andre stjerner igjen, dem må man lære stjernene å kjenne før man ser hvordan dem stråler. Det vakre med det, er at vi alle ser stjernene forskjellig, ut fra vårt eget ståsted. Opplevd mer enn en gang, at venner har blitt helt varm og blendet av noen jeg ikke legger så godt merke til - og i motsatt fall har noen strålt som en sol på min stjernehimmel (av diverse grunner da jeg har blitt betatt av alt fra personlighet til klesstil og hvordan ei danset og beveget seg etc.) Om noen opplever det, å sole seg i glansen av noen som stråler så vakkert for dem at dem blir inspirert og alt dem vil er å innlede noe med vedkommende - da blir ingen komplimenter for overdrevet. Snarere tvert imot kan en jente stråle som en sol, og når solen stråler så legger ikke den som blendes av den merke til noen av de andre stjernene. Solstrålen blir den vakreste av alle og livsgnisten til den som er så heldig å oppleve hvor herlig forelskelsen er. Det du kommer med Steinar, er bare følelsesløst og kaldt - jeg nekter å tro at du har latt deg inspireres nok av ei, det kan du rett og slett ikke ha opplevd da i så fall ville du visst bedre. Du kan aldri ha blitt blendet av ei...
Steinar40 Skrevet 21. november 2011 #30 Skrevet 21. november 2011 Steinar, nå må du slutte å være så negativ og la gutter inspireres av jenter. Det er ikke nødvendigvis slik du mener, at det blir feil å si at ei er en av en million. Jeg vil ta den lenger enn som så, til å si at det finnes noen der ute som overgår alle andre - altså noen som er enda mer unik enn en av en million. Poenget mitt er at man ikke skal tro på alt man hører. Spesielt ikke fra ukjente folk. Men det er klart at den man velger å leve i sammen med, den bør man absolutt mene er den ene rette. Noe jeg ikke akkurat føler meg sikker på at alle gjør, for å si det sånn. Men da burde de heller latt være. Det du kommer med Steinar, er bare følelsesløst og kaldt - jeg nekter å tro at du har latt deg inspireres nok av ei, det kan du rett og slett ikke ha opplevd da i så fall ville du visst bedre. Du kan aldri ha blitt blendet av ei... Mange folk lar seg rive altfor mye med av forelskelse. Dette er ikke bra. Fordi da mister man gangsynet i en periode. Det er mye annet enn forelskelsen som må stemme også. Hvis flere tenkte mer på dette så er jeg sikker på at det hadde blitt mange flere stabile parforhold der ute. Jeg har sett at kvinner bare er mennesker. Med sine styrker og ikke minst sine feil. Da er det ikke lett å bli blendet lenger.
Gjest Eurodice Skrevet 21. november 2011 #31 Skrevet 21. november 2011 Jeg har sett at kvinner bare er mennesker. Med sine styrker og ikke minst sine feil. Da er det ikke lett å bli blendet lenger. Gratulerer! Det er da virkelig bra du har innsett noe, nemlig at kvinner også er mennesker. Men de står vel allikevel på et lavere nivå enn menn? 1
Gjest frøken am Skrevet 22. november 2011 #32 Skrevet 22. november 2011 Steinar, du er så umettelig sta og bastant i dine meninger. Og i hver tråd jeg ser deg oppfatter jeg innleggene dine som om du kun har én visjon i verden - fortelle oss kvinner hvordan vi har blitt og hvordan det er lurt av oss å leve livet. Med litt oppgulp innimellom, selvfølgelig. Likevel har du nok innsikt til å fylle hundeørten bøker med fakta om kvinner, nok innsyn til å kalle deg Gud og mange nok innlegg som tyder på at du kunne hatt en master i kvinnelig sosiologi. Du må jo derfor til en viss grad forgude oss ettersom du dedikerer så mye tid og energi til dette kjønnet du så tydelig er så misfornøyd med! NOE gjør vi tydeligvis riktig!
Steinar40 Skrevet 22. november 2011 #33 Skrevet 22. november 2011 Steinar, du er så umettelig sta og bastant i dine meninger. Og i hver tråd jeg ser deg oppfatter jeg innleggene dine som om du kun har én visjon i verden - fortelle oss kvinner hvordan vi har blitt og hvordan det er lurt av oss å leve livet. Med litt oppgulp innimellom, selvfølgelig. Likevel har du nok innsikt til å fylle hundeørten bøker med fakta om kvinner, nok innsyn til å kalle deg Gud og mange nok innlegg som tyder på at du kunne hatt en master i kvinnelig sosiologi. Du må jo derfor til en viss grad forgude oss ettersom du dedikerer så mye tid og energi til dette kjønnet du så tydelig er så misfornøyd med! NOE gjør vi tydeligvis riktig! Det finnes selvfølgelig mange bra kvinner. Helt sikkert Jeg bare peker på noen åpenbare problemområder for en del av dere
Gjest frøken am Skrevet 22. november 2011 #34 Skrevet 22. november 2011 Det finnes selvfølgelig mange bra kvinner. Helt sikkert Jeg bare peker på noen åpenbare problemområder for en del av dere Ååhh selvfølgelig! Should have known Du gir KG litt krydder. Det skal du ha.
Gjest Eurodice Skrevet 22. november 2011 #35 Skrevet 22. november 2011 Det finnes selvfølgelig mange bra kvinner. Helt sikkert Jeg bare peker på noen åpenbare problemområder for en del av dere Du er jammen den rette til å gi kvinner råd. Kryp inn i hiet ditt og tenk på hvilke valg du selv har gjort. Det skal vel knapt gjøres å bli mer naiv og dum enn deg. Så spar oss for dine generelle betraktninger om kvinner, basert på den ENE du kjenner. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå