Gå til innhold

Vanlig Folkeskikk???


koldbruna

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg reagert på at folk som ringer ikke presanterer seg?Trodde da det var vanlig folkeskikk?

Her om dagen ringte det noen og spurte etter min mann,men han var ikke inne,så jeg sa dette og spurte etter navnet og om jeg kunne gi en beskjed og om navnet,men da ble røret klasket på.

Trodde det var vanlig folkeskikk og si hvem en er når en ringer til folk jeg.

En annen ting jeg lurer på når synes dere det er for sent å ringe til folk om kvelden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier alltid å presentere meg når jeg ringer til noen, er også av den formening at det er vanlig folkeskikk.

Når det gjelder tidspunkt, kommer det an på hvem det er som ringer, og hva det gjelder. Er det gode venner, kan de ringe når som helst (men er det sent bruker de å sende en tekstmld først for å høre om jeg er våken), men er det andre synes jeg at kl 2200 er "siste frist".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette irriterer meg også. Det gjelder særlig telefonselgere. De skal av en eller annen grunn alltid ha tak i meg. Min samboer tar telefonen, de spør etter meg, jeg er (liksom) ikke hjemme (er så lei av de). Han spør et navn eller hvor de ringer fra, men det vil de aldri legge igjen...

Noen ringer ganske sent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har blitt oppdratt til å alltid presentere meg selv i telefonen, og synes at det er praktisk og hyggelig.

Jeg har også blitt oppdratt til å ikke ringe til andre etter 2200, og synes det fortsatt er en grei "frist". (Meldinger er en annen ting. De kan sendes når som helst, synes jeg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de fleste her jeg.

Man presenterer seg og ringer ikke etter klokken 22.00. Det finnes unntak, men da kjenner jeg som regel til folks døgnrytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er 22 litt seint, jeg ringer ikke folk jeg ikke kjenner spesielt godt etter 21-2130. Om det er gode venner kjenner jeg til om de legger seg tidlig, og tilpasser det deretter. Det går jo alltid an å sende en tekstmelding. Jeg presenterer meg selvfølgelig alltid når jeg ringer, selv om jeg ikke alltid synes det er nødvendig å legge igjen beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En nevnte telefonselgere.

Er det noe jeg liker så må det være selgere, det går sport i å holde en samtale så lang som mulig. Etter at stakkars selgeren har svart på allslags mulige spørsmål Waco kan finne på å stille, så synes jeg egentlig litt synd på han.

Engang klarte jeg å holde en samtale i en time og tre minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "hobbyen" har jeg også, Waco.

Litt hevn skal man jo ha icon_lol.gif

_________________

Hegesmilejente.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-19 14:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å presentere meg når jeg ringer folk. Jeg synes det er uhøflig å ikke gjøre det.

Men jeg synes og det er uhøflig å bare svare med "Hallo" når man tar telefonen. Jeg synes man kan svare med navn, jeg så vet man iallefall at man har kommet riktig. Når noen bare svare "Hallo", så får jeg lyst til å la vær å presentere meg....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presenterer meg når jeg ringer noen (om det ikke er noen jeg kjenner godt da, og glemmer meg bort og sier "hei, det er meg".

Men det er liksom lov når det er kompiser).

Jeg ringer helst ikke etter 21, det synes jeg er litt ubehagelig.

Jeg sier "hallo" når jeg tar min telefon, jeg. Det synes jeg er helt OK.

Om jeg er usikker når jeg ringer selv, så er det jo bare å spørre etter den man skal snakke med.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...